1.200 de kilometri cu Opel Crossland X

0
120
Opel_Crossland_X

“Călătorului îi șade bine cu drumul”, e o vorbă din popor, iar ingredientul esențial pentru ca orice drum să fie o plăcere și orice călătorie o reușită, cred că este compania.

Și despre o astfel de companie, care face orice călătorie mai plăcută, vă povestesc astăzi, mai exact despre experiența la drum lung cu Opel Crossland X.

Opel Crossland X este un SUV modern, actual din toate punctele de vedere: de la design și configurare la tehnologia incorporată și sistemele de siguranță.

La drum lung (cum a fost călătoria până în Grecia) poți descoperi exact și aprecia la adevărata valoare toate sistemele moderne de siguranță și de asistență la condus.

Le voi enumera pe cele pe care le-am considerat foarte utile în această călătorie și de care beneficia modelul Opel Crossland X pe care l-am condus, un model cu un motor pe benzină, de 110 CP, nivel de echipare Innovation.

Un aspect important la drum lung este distracția, așa că toate dotările din domeniul conectivității și entertainment-ului mi s-au părut esențiale: funcția Apple Car Play prin intermediul căreia îți conectezi iPhone-ul la sistemul audio al mașinii, dar și la display-ul central al sistemului de navigație. Poți asculta astfel în voie muzica favorită, playlist-urile din toate aplicațiile posibile, și poți accesa orice aplicație sau funcție a telefonului de pe ecranul tactil al mașinii.

Evident, există și un aspect de siguranță foarte important, putând prelua toate apelurile de pe telefon prin intermediul sistemului audio al mașinii (vă recomand de altfel, cu căldură, sistemele handsfree Bluetooth ce se află în echiparea standard a cam tuturor modelelor din ultimii 6-7 ani).

Opel_Crossland_X

Confortul, atât fizic cât și psihic (ești confortabil când te simți în siguranță, nu-i așa ?), al unei călătorii cu mașina are un impact direct asupra stării de spirit a călătorilor.

De aceea, mi se par extraordinar de utile sisteme avansate precum: sistemul de supraveghere a unghiului mort (este acel sistem care te avertizează, printr-o luminiță în oglinda retrovizoare, asupra prezenței unui vehicul într-unul dintre unghiurile cu vizibilitate redusă sau zero pentru șofer, realizând acest lucru prin intermediul unor senzori plasați în jurul mașinii), sistemul de asistență pentru menținerea benzii de rulare (atunci când nu semnalizezi schimbarea benzii, iar vehiculul începe să se încadreze pe o altă bandă, sistemul te avertizează sonor și prin vibrații în volan pentru a-ți atrage atenția și a-ți permite să redresezi mașina pe traiectoria corectă – îți poate salva viața în cazul în care îți pierzi pentru un moment focusul, dar în orice moment simți că ești obosită, trage pe dreapta și lasă o persoană care nu este obosită la volan sau odihnește-te), cruise control (este relaxant să setezi o anumită viteză pe care vehiculul să o mențină fără intervenția ta).

 

O altă invenție utilă, cu care era echipat acest Opel Crossland X, este head up display-ul, acel ecran micut, transparent, pe care doar șoferul vede afișate diferite informații utile, fără a-și lua privirea de la drum.

Pe head up display este afișată, în primul rând, viteza cu care rulezi, dar și limita de viteză pe respectiva porțiune de drum – vehiculul are un sistem care « citește » indicatoarele rutiere, inclusiv cele cu limite de viteză, indicațiile sistemului de navigație, dar și informațiile legate de sistemul cruise control.

Pentru că drumul până în Grecia a presupus și condus pe timp de noapte (am preferat să plec la miezul nopții pentru a ajunge dimineața la destinație și a începe vacanța cât mai curând), farurile sunt foarte importante.

Cele de pe Opel Crossland X sunt cu LED, foarte luminoase, și « inteligente », le-aș numi, pentru că sunt asociate unui sistem de asistență pentru faza lungă (exact, super simplu, în momentul în care acesta sesisează un alt vehicul în apropiere, comută de pe faza lungă pe cea normală) și au și o funcție absolut genială, aceea ce de cornering (fasciculul luminos urmărește traiectoria mașinii în viraje, oferind o vizibilitate sporită astfel în curbe).

Era să uit, una dintre dotările esențiale, mai ales când îți petreci vacanța pe o insulă muntoasă: sistemul de asistență la demararea în rampă (sistemul acela minunat care menține mașina nemișcată atunci când este pe un plan înclinat).

Ar mai fi multe de povestit despre Opel Crossland X, una dintre cele mai ușor de condus mașini pe care care le-am testat, un SUV confortabil conceput pentru a-ți face călătoriile, dar și deplasările de zi cu zi cât mai plăcute.

Confortul la bord este ireproșabil, de la scaunele ergonomice la volanul reglabil pe două direcții și sistemul de aer condiționat automat bi-zonă. Se conduce ușor, se parchează ușor (datorită multiplelor sisteme și funcții pentru asistență la parcare) și este foarte ușor de îndrăgit acest Opel Crossland X. Eu am cele mai frumoase amintiri din vacanță alături de el.

Opel_Crossland_X

Citește și: Mazda CX-5: cool, fun & sporty

Urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram