10 din cele 11 femei prezente în Raliul Dakar au reușit să ajungă la sosire în 2020, o ediție organizată în premieră în Arabia Saudită.
Primul ediție a Raliului Dakar găzduită de Arabia Saudită s-a desfășurat între 4 și 17 ianuarie, iar după aproape două săptămâni prin deșert, 10 din cele 11 femei prezente în Raliul Dakar la start au reușit să ajungă la sosire.
Pentru România cea mai importantă performanță a fost obținută de Emanuel Gyenes care s-a impus clar la clasa Malle Moto/Original by Motul. Pentru Emanuel Gyenes acesta a fost cel de-al zecelea Dakar din carieră el intrând în categoria legendelor din cea mai dură competiție din lumea sporturilor cu motor.
View this post on Instagram
Și acum să vedem cum s-au descurcat fetele…
Laia Sanz (Spania), categoria moto, nr. 14, echipa GAS GAS
Laia Sanz a reușit încă un rezultat încredibil și după două săptămâni în deșertul din Arabia Saudită a terminat pe locul 18, în clasamentul general, la clasa moto.
După 7.123 de kilometri parcurși, Laia Sanz a fost și la ediția din 2020 a Raliului Dakar cea mai bine clasată femeie. Ea și-a propus să termine în top 15, dar accidentul din prima zi a costat-o foarte mult timp. În final ea a ajuns la sosire pe locul 18, acesta fiind cel de-al zecelea Dakar din carieră pentru ea.
View this post on Instagram
Mirjam Pol (Olanda), categoria moto, nr. 54, echipa HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING
Din 2006, Mirjam Pol a participat la 7 ediții ale competiției, de fiecare dată la clasa moto, cel mai bun rezultat fiind în locul 48 la general, iar în 2009 a fost prima femeie din clasament.
În 2020, olandeza a reușit să-și îmbunătățească cel mai bun rezultat și la finalul Dakarului a fost pe locul 41 în ierarhia generală.
View this post on Instagram
Sara Garcia (Spania), categoria moto, nr. 98, echipa PONT GRUP YAMAHA
La ediția din 2020 a Raliului Dakar, Sara Garcia a concurat la categoria Malle Moto/Original by Motul, o clasă în care nu a beneficiat de susținerea unei echipe de mecanici, ea fiind nevoită să-și asigure singură asistența pe tot parcursul cursei.
La cel de-al doilea Dakar din carieră ea a reușit să termine pe locul 86 în ierarhia generală și pe locul 22 la categoria Malle Moto/Original by Motul.
View this post on Instagram
Kirsten Landman (Africa de Sud) – categoria moto, nr. 117, echipa BAS DAKAR KTM RACING TEAM
După participarea în competiții precum Roof Of Africa, Sea to Sky, în Turcia, Red Bull Romaniacs sau X-Race, în Namibia, anul acesta ea a debutat și în Raliul Dakar.
După 7.123 de kilometri parcurși, Kirsten Landman a terminat pe locul 55 la clasa moto.
View this post on Instagram
Taye Perri (Africa de Sud), categoria moto, nr. 120, echipa NOMADE RACING
Taye Perri a reușit să termine primul ei Dakar în ceva mai mult de 62 de ore, iar asta înseamnă că s-a clasat pe locul 77 în clasamentul general la clasa moto.
View this post on Instagram
Cristina Gutierez (Spania), categoria auto, nr. 336, echipa MITSUBISHI / SODICARS RACING
Cea de-a patra participare în Raliul Dakar s-a terminat pentru Cristina Gutierez cu o clasare pe locul 42 în ierarhia generală la clasa auto. Ea a concurat cu modelul Mitsubishi Eclipse Cross, care a primit însă numeroase upgrade-uri, iar alături de ea în mașină, în postura de navigator, a fost Pablo Moreno.
View this post on Instagram
Fernanda Kanno (Peru), categoria auto, nr. 365, echipa DE 0 AL DAKAR
Dacă în 2018 ea a fost nevoită să abandoneze și anul trecut a terminat pe locul 48 în categoria auto, Fernanda Kanno și Alonso Carillo, copilotul său, au încheiat Raliul Dakar pe locul 57.
View this post on Instagram
Camelia Liparoti (Italia) & Annet Fischer (Germania), categoria SVS, nr. 421, echipa PINK PANTHER C.A.T. Racing Yamaha
Camelia Liparoti și Annett Fischer au avut un Dakar plin cu probleme tehnice la categoria SVS, dar în final au reușit să ajungă până la sosire.
View this post on Instagram
În postura de copilot, la categoria auto, au concurat și Monica Plaza (Spania) care a terminat pe locul 55 la general și Petra Zemankova (Cehia), care a fost nevoită să abandoneze.