Am testat un model Insignia Country Tourer echipat cu un motor diesel de 2 litri și 210 CP, cu o cutie de viteze automată.
Eu cred că nu este nevoie de foarte mult timp pentru a-mi da seama dacă îmi place sau nu o mașină.
Dimpotrivă, contează foarte mult prima impresie. Pentru că în funcție de aceasta voi judeca fiecare performanță și comportamentul unei mașini. Ea îmi spune unde și cum ar putea excela sau puncta negativ o mașină.
La Opel Insignia Country Tourer mi-a fost clar din primul moment în care m-am urcat la volan că orice călătorie va fi despre confort.
Mi-a plăcut sa conduc acest model la care, cu excepția dificultății de parcare în București (un minus care din nefericire caracterizează orice model mai mare ca smart-ul), are numai puncte pozitive.
Iată, mai concret, 10 lucruri care mi-au plăcut la Opel Insignia Country Tourer:
Am menționat confortul și îl pun pe primul loc când vine vorba de atuurile modelului Insignia Country Tourer. Orice drum și călătorie la bordul său este la « business class ».
Dimensiunile sale generoase oferă spațiu pentru orice ai vrea să iei cu tine – de la gașca de prietene – care vor sta foarte confortabil și în față și spate, la bagaje, bicicleta, caruciorul sau chiar « dulapul », pentru că noi, fetele, se zice, că avem talentul de a împacheta toată casa chiar și pentru o scurtă escapada de câteva zile de câteva zile.
Tracțiunea integrală îl face un prieten de nădejde, mai ales că vine iarna și la prima zăpadă orașul de transformă într-un teren accidentat cu obstacole de netrecut la tot pasul. Având tracțiune 4×4, plus o gardă la sol marită, modelul Insignia Country Tourer este ideal pentru o ieșire la munte în weekend.
Mi-a plăcut și cutia de viteze automată pentru că schimbă vitezele lin, exact atunci când trebuie.
Suspensiile au fost reglate pentru a oferi cea mai încântătoare și plăcută experiență la volan.
Trapa panoramică este un detaliu pe care îl apreciez la orice mașină. Este probabil și prin prisma pasiunii mele pentru decapotabile. Mi-a plăcut interiorul luminos și atmosfera creată cu ajutorul acestei suprafețe vitrate din plafon. Și a fost atât de plăcut să mă plimb prin oraș în serile calde de toamnă cu trapa deschisă.
Scaunul șoferului este foarte confortabil și oferă exact susținerea de care ai nevoie la volan (sunt scaune tip sport). Ai posibilitatea de a identifica poziția perfectă la volan și datorită reglajelor pe 6 direcții ale scaunului. Mai trebuie să menționez sentimentele mele față de funcția de masaj a scaunului?
Mă gândesc în permanență la volan și la confortul pasagerilor, la plăcerea și experiența lor la drum. Așa că nu puteau trece neobservate (și neapreciate) scaunele spate încălzite… mai ales că lunile reci în România sunt mult mai numeroase ca cele calde.
Siguranța este o altă caracteristică la care sunt foarte sensibilă când vine vorba de mașinile pe care le conduc. Am apreciat deci numeroasele sisteme și funcții de asistență pentru șofer și siguranță activă, în special Asistentul autonom pentru distanța de siguranță (exact cum îi spune și denumirea sa, acest sistem te ajută să menții o distanță regulamentară în trafic), Frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor, Head-up Display-ul (cred că este mult mai sigur să urmărești diferitele mesaje și informații necesare la drum, inclusiv ghidajele navigației, proiectate în spatele volanului, în fața ta, fără a fi forțată să iei privirea de la trafic).
Și nu în ultimul rând, chiar dacă a rămas la urmă, mi-a plăcut sistemul de conectivitate datorită căruia Iphone-ul meu a fost perfect integrat – mesaje, apeluri, muzică și chiar navigația, toate acestea au fost transferate pe ecranul mașinii pentru mai multă ușurință în manevrarea lui.
Modelele break nu se numără neapărat printre favoritele mele, în principal datorită dificultății legată de găsirea unui loc de parcare în oraș, dar Opel Insignia Country Tourer mi-a dat puțin de gândit. Confortul este superior modelelor SUV testate și cred că este o opțiune excelentă pentru o a doua mașină în familie, o mașină pentru vacanțe și drumuri mai lungi.
Varianta Insignia Country Tourer testată are un preț de pornire de 32.364 euro, iar cu dotările opționale ajunge la 43.587 euro (cu campania de discount în curs).
Foto: Marooni