Lumea auto s-a minunat, iar fanii roadsterelor accesibile au fost încântați: Pe 9 februarie, în urmă cu 35 de ani, Mazda MX-5 și-a făcut debutul la Salonul Auto de la Chicago.
Construit ca o mașină sport clasică cu tracțiune spate, dar cu o dispunere revoluționară a motorului față-central pentru o distribuție longitudinală optimă a greutății, roadsterul japonez a readus la viață un segment de mașini care, pe atunci, era aproape dispărut.
Compactă și ușoară, Mazda MX-5 a redefinit bucuria de a conduce cu capota deschisă. Inginerii Mazda au realizat acest lucru aderând la filozofia tradițională japoneză Jinba-Ittai, care consideră calul și călărețul ca fiind un tot.
Aplicată la Mazda MX-5, șoferul și roadsterul formează o legătură strânsă, oferind echilibru și agilitate. MX-5 a obținut numeroase premii și distincții de-a lungul anilor, care continuă să îi dovedească excelența.
Lumea iubește Mazda MX-5: Plăcere pură a condusului și un design emblematic, Mazda MX-5 a primit îmbunătățiri continue de-a lungul a patru generații („NA”, „NB”, „NC” și, acum, „ND”).
Actuala generație a modelului Mazda MX-5 continuă să ofere bucurie pasionaților de condus în aer liber din 2016, cu versiunea RF, care prezintă un design fastback interesant și un sistem electric de plafon „hard-top” rabatabil, alături de modelul roadster cu acoperiș din pânză.
Producția totală a modelului Mazda MX-5 la uzina Ujina din Hiroshima tocmai a atins cifra record de 1.256.745 de unități. 533.301 (peste 40%) din producția totală a modelului MX-5 au fost vândute în America de Nord sub denumirea Mazda Miata, urmată de Europa, unde au fost vândute 391.503 Mazda MX-5.
Pe piața de origine, japoneză, au fost înmatriculate 225.510 unități ale mașinii sport, sub denumirea emblematică de model Mazda Roadster (cunoscut inițial sub numele de Eunos Roadster).
Astăzi, la cea de-a 35-a aniversare, Mazda MX-5 a primit îmbunătățiri la nivelul farurilor LED și stopurilor, un nou sistem de infotainment pentru o conectivitate sporită și o experiență de condus Jinba-Ittai și mai intensă.
Noul „Track Mode” crește senzația de implicare a șoferului în legendara mașină sport și funcționează în combinație cu sistemul de control cinematic al poziției (KPC) cu ajutorul unui software, care asigură o stabilitate suplimentară a mașinii în viraje.
Un diferențial asimetric cu alunecare limitată este acum standard pentru varianta Mazda MX-5 2024 cu motorul Skyactiv-G de 2l și 135 kW/184 CP, (consum de combustibil WLTP 6,8 l/100 km, emisii WLTP CO₂: 153 g/km). Linia de motoare include, de asemenea, o unitate Skyactiv-G de 1,5 litri și 97 kW/132 CP, care are un consum de combustibil WLTP de 6,3 l/100 km și emisii WLTP CO₂ de 142 g/km.
Mazda MX-5 2024 este disponibilă ca roadster cu un soft top clasic sau RF, cu un acoperiș fix rabatabil și garantează plăcerea de a conduce, pentru că acest model legendar ușor poate parcurge virajele cu agilitate, confort și în siguranță. Totodată, modelul este disponibil în edițiile limitate Kazari și Homura, cu nuanțe speciale pentru plafon și interior.