Featured

Cel mai dinamic 911 Carrera S produs vreodată

Porsche adaugă noul Carrera S la gama de modele...

Renault 5 Turbo 3E renaște ca model de serie

Anatomy of a Comeback, serialul documentar disponibil pe Prime...

Refresh and Reveal” – Calendarul Pirelli 2025 de Ethan James Green, prezentat la Londra, la Muzeul de Istorie Naturală

"Refresh and Reveal" este titlul Calendarului Pirelli 2025, realizat...

5 reguli de bază pentru a conduce în siguranță pe zăpadă

Specialiștii Pirelli ne spun cele 5 reguli de bază pentru a conduce în siguranță pe zăpadă. Ar fi bine să le respectăm toate, oamenii știu ce spun!

Ninsoarea poate fi relaxantă… dacă o privești din interiorul cald și confortabil al căminului și nu trebuie să ieși sau să conduci!

Aderența pe zăpadă sau gheață este aproape de zero. Chiar și cea mai ușoară manevră sau frânare la viteză scăzută poate deveni riscantă. De aceea, este important să ne echipăm mașina corespunzător, cu pneuri de iarnă de calitate, eficiente, dar și să cunoaștem câteva reguli de bază.

În ceea ce privește anvelopele de iarnă, acestea trebuie montate pe toate cele 4 roți. De asemenea, trebuie monitorizată constant presiunea aerului în pneuri și gradul de uzură. Pentru a evita orice surpriză neplăcută.

Cât privește cele 5 reguli de bază pentru a conduce în siguranță pe zăpadă, iată recomandările specialiștilor Pirelli:

PRIVIREA LA DRUM

Primul pas este analiza conditiilor de drum. Anvelopele de iarnă constituie un ajutor prețios pe durata sezonului rece, atât pe carosabil uscat cât și pe pe drumuri cu noroi. Amestecul de cauciuc al anvelopelor de iarnă devine eficient atunci când temperaturile scad sub 7°C, anvelopele « agățându-se » mai bine la suprafața de rulare. Performanțele lor de top se observă pe zăpadă și gheață, dar prudența este cuvântul de ordine.

Riscurile scad dacă mergi cu viteză constantă pe zăpadă. Dar ce faci dacă trebuie să frânezi brusc? Sau ai nimerit neașteptat o porțiune acoperită cu gheață? În condiții de iarnă trebuie să firi atentă în permanență pentru a nu fi luată prin surprindere.

PLANIFICĂ ÎN AVANS

În condiții de aderență scăzută, distanțele de frânare sunt mai mari, iar tracțiunea și controlul scad. În consecință, o situație de urgență împlică riscuri crescute. Menține distanța de siguranță față de vehiculul din față și redu viteza cât mai mult, mai ales pe drumurile virajate.

AI GRIJĂ LA PATINARE

Coborârea unui drum în pantă acoperit de zăpadă este întotdeauna riscantă. Aderența scăzută împreună cu masa vehiculului generează o anumită forță de inerție și induce un efect de patinare care crește distanța de frânare. Și cu cât mașina este mai grea cu atât riscurile cresc. De aceea chiar și SUV-urile și mașinile de teren cu tracțiune integrală trebuie echipate cu anvelope de iarnă.

Încearcă să folosești cât mai mult frâna de motor!

EVITĂ ȘLEAURILE

În cazul în care stratul de zăpadă este proaspăt, este de preferat să nu mergi pe urmele vehiculelor care au trecut înainte.

Pe zăpadă proaspătă și abundentă se formează șleaurile, care limitează manevrele și „țin” mașina, împiedicându-ți manevrele în caz de nevoie.

ACȚIONEAZĂ CU DELICATEȚE

Din cauza aderenței scăzute, toate manevrele trebuie să fie delicate. Dacă tragi de volan brusc, de exemplu, pneurile nu vor reuși să impună modificarea direcției necesare, rezultând subvirarea vehiculului. Cu alte cuvinte, tu virezi la dreapta sau la stânga, dar mașina merge tot înainte.

Pirelli are o gamă largă de anvelope de iarnă, adaptate tuturor tipurilor de vehicule și nevoi de deplasare. Poți alege unul dintre cele 4 modele Cinturato Winter, Winter Sottozero, Ice Zero și Ice Zero R (destinate condițiilor din tările nordice), inclusiv în varianta RunFlat. De altfel, este foarte simplu să afli ce anvelope Pirelli ți se potrivesc mașinii tale, folosind configuratorul special.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram!

Din aceeași categorie

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul...

Noile Opel Grandland, Opel Frontera și Opel Mokka în centrul atenției la Salonul Auto de la Bruxelles

Odată cu dezvăluirea recentă a primelor imagini cu noul...

Cele mai recente

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul...

Noile Opel Grandland, Opel Frontera și Opel Mokka în centrul atenției la Salonul Auto de la Bruxelles

Odată cu dezvăluirea recentă a primelor imagini cu noul...

Peugeot prezintă toată gama de modele electrice la Salonul Auto de la Bruxelles

Salonul Auto de la Bruxelles revine la Brussels Expo...

Kia EV3 câștigă categoria „SUV Compact” la premiile „ Women’s Worldwide Car of the Year Awards 2025”

Un juriu format din 82 de jurnaliste auto din 55 de țări de pe cinci continente a evaluat Kia EV3 din punct de vedere...

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost MG4, cea mai accesibilă mașină din tur, o surpriză deosebit de plăcută la capitolul comportament...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul prototipului Twingo E-Tech electric, un concept ce previzualizează abordarea de design pentru viitorul vehicul de...