Featured

Cel mai dinamic 911 Carrera S produs vreodată

Porsche adaugă noul Carrera S la gama de modele...

Renault 5 Turbo 3E renaște ca model de serie

Anatomy of a Comeback, serialul documentar disponibil pe Prime...

Refresh and Reveal” – Calendarul Pirelli 2025 de Ethan James Green, prezentat la Londra, la Muzeul de Istorie Naturală

"Refresh and Reveal" este titlul Calendarului Pirelli 2025, realizat...

Ai trecut deja pe anvelope de iarnă, da?

La prima ninsoare, toată lumea se îngrămădește să treacă pe anvelope de iarnă. Ele sunt însă utile și necesare, pentru a călători în siguranță, de când temperaturile scad sub 7°C. Îți povestim de ce mai jos.

Dacă nu ai fost prevăzătoare și nu ți-ai schimbat de la 1 noiembrie pneurile de vară cu cele de iarnă, acum ar fi momentul să o faci. Nu doar de frica amenzilor. Ci, în principal, pentru siguranța ta și a celor care călătoresc cu tine.

Pentru că pneurile de iarnă sunt diferite de cele de vară. Complet. Compoziție, caracteristici, comportament. Iar de asta îți poți da seama, din păcate, doar în momentul în care ai probleme.

Iată însă câteva informații care, sper, te vor determina să montezi anvelopele de iarnă la momentul potrivit, nu doar când zăpezile anunță sosirea lui Moș Crăciun. Cel mai probabil eviți astfel și să petreci ore în șir la coadă pentru a schimba anvelopele.

Ce sunt anvelopele de iarnă?

Anvelopele de iarnă sunt concepute special pentru anotimpul rece. Dintr-un amestec de cauciuc mai moale, pentru a rămâne flexibile atunci când temperaturile scad. Imaginează-ți amestecul de cauciuc ca o gumă de mestecat. Dacă s-a întărit (stând în frigider, să zicem), aceasta alunecă pe orice suprafață.

Compoziția specifică, precum și profilul benzii de rulare, îi oferă o aderență mai bună. Și optimizează performanțele mașinii în condiții de temperaturi scăzute, pe gheață sau pe zăpadă.

Oferind mașinii tracțiune și aderență, cresc siguranța manevrelor de frânare în condiții de iarnă. Atunci când poate deveni periculos dacă mașina nu este echipată corespunzător.

Când să montezi anvelope de iarnă?

În principiu, anvelopele de iarnă trebuie montate la început de noiembrie și schimbate cu cele de vară la început de aprilie. Aceasta este perioada în care temperaturile sunt foarte scăzute. Justificând astfel necesitatea anvelopelor de oarnă.

Atunci când temperaturile scad sub 7°C, anvelopele de iarnă sunt mai eficiente decât cele de vară. Adică, sunt mai aderente și asigură o distanță de fânare mai scurtă ca cele de vară.

Care sunt beneficiile anvelopelor de iarnă?

În condiții de iarnă, distanța de frânare pentru anvelopele de vară poate fi chiar dublă față de cea a anvelopelor de iarnă. Adică, de multe ori, pot face diferența dintre a lovi sau a frâna înainte de un obstacol neașteptat.

În plus, datorită anvelopelor de iarnă, mașina este mai ușor de manevrat pe gheață și zăpada, oferindu-i șoferului mai mult control asupra mașinii.

Profilul benzii de rulare a anvelopelor de iarnă este mult mai fragmentat ca al celor de vară. Ce înseamnă asta? Pe scurt, anvelopa are un model cu multe canale și nervuri, care îi asigură o aderență mai bună. Prin evacuarea mai eficientă a apei și zăpezii.

Anvelopele de iarnă sunt și mult mai rezistente în lunile de iarnă în comparație cu anvelopele de vară.

În ce țări din Europa sunt obligatorii anvelopele de iarnă?

Anvelopele de iarnă trebuie obligatoriu montate, într-o anumită perioadă specificată, în țări precum Austria, Germania, Norvegia, Finlanda, Rusia, Belarus, Croația, Bosnia și Herțegovina, Macedonia, Slovenia și România. Deci dacă călătorești iarna pe teritoriul acestor țări, fii sigură că știi care sunt reglementările referitoare la anvelope.

În schimb, în Islanda, Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Belgiam Olanda, Ucraina, Franța și Cipru, nu există astfel de reglementări referitoare la obligativitatea montării anvelopelor de iarnă.

Foto: Marooni

Urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram

Din aceeași categorie

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul...

Noile Opel Grandland, Opel Frontera și Opel Mokka în centrul atenției la Salonul Auto de la Bruxelles

Odată cu dezvăluirea recentă a primelor imagini cu noul...

Cele mai recente

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul...

Noile Opel Grandland, Opel Frontera și Opel Mokka în centrul atenției la Salonul Auto de la Bruxelles

Odată cu dezvăluirea recentă a primelor imagini cu noul...

Peugeot prezintă toată gama de modele electrice la Salonul Auto de la Bruxelles

Salonul Auto de la Bruxelles revine la Brussels Expo...

Kia EV3 câștigă categoria „SUV Compact” la premiile „ Women’s Worldwide Car of the Year Awards 2025”

Un juriu format din 82 de jurnaliste auto din 55 de țări de pe cinci continente a evaluat Kia EV3 din punct de vedere...

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost MG4, cea mai accesibilă mașină din tur, o surpriză deosebit de plăcută la capitolul comportament...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul prototipului Twingo E-Tech electric, un concept ce previzualizează abordarea de design pentru viitorul vehicul de...