Features

Am condus noul Suzuki Swift mild hybrid

Am condus noul Suzuki Swift prin sătuce franțuzești tipice și a reușit să mă convingă că ar fi o mașină ideală pentru oraș și nu numai…

Bordeaux și împrejurimile sale, probabil cea mai renumită regiune viticolă din lume, nu este chiar locul perfect pentru a descoperi o mașină (și mai ales pentru a te îndrăgosti de o mașină)… dacă ești băutor de vin, bineînțeles.

Dar pentru mine, a fost cadrul ideal pentru scurta idilă cu noul Suzuki Swift, mai exact a patra generație a acestui model iconic pentru oraș.

Conduc o mașină mică și îmi plac mașinile mici în oraș, în primul rând pentru ușurința deplasării, pe străduțele invadate de mașini parcate dar și pentru timpul economisit la căutarea unui loc de parcare.

Cine este Suzuki Swift?

Suzuki Swift este un model aflat la a patra tinerețe… a patra generație fiind lansata la 20 de ani distanța de prima, care a fost lansata ca model global în 2004. A câștigat multe premii de-a lungul existenței sale, cu primele 3 versiuni, dar și multe inimi, însumând peste 9 milioane de posesori în cele 169 de țări în care este comercializat.

Este un model iconic pentru Suzuki, iar noua generație construiește pe edificiul deja ridicat de predecesoarele sale, pe care își propune, evident, să le depășească din toate punctele de vedere.

3 puncte forte ale noului model?

Primul și cel mai „vizibil” este noul design… ceva mai rotunjit, după părerea mea și mai feminin, dar cu un aer foarte urban și actual.

Colecția de sisteme de siguranță și asistență la condus este impresionantă – numeroase și actualizate.

Iar al treilea punct forte, greu de remarcat la prima vedere, este noua motorizare – 1,2 litri, mild hybrid.

În teorie, noul Suzuki Swift se prefigura deci foarte foarte bine. La testul practic însă, nu doar că a confirmat, dar mi-a și întrecut așteptările.

Cum te simți la volanul noului Suzuki Swift?

Natural! Exact ca atunci când îmi port rochia favorită într-o zi însorită. Confortabilă, lejeră, plăcută sunt primele atribute care îmi vin în minte pentru a caracteriza plimbarea cu Suzuki Swift.

Îmi place noul look, actual și jucăuș, ușor de remarcat în trafic… oricum ar fi imposibil să nu îl remarci, mai ales în superba nuanță de albastru, considerată și culoarea de lansare, Frontier Blue! O evocare a cerului și mării, a brizei și a razelor soarelui într-o singură culoare.

5 lucruri care mi-au plăcut în mod deosebit la noul Suzuki Swift?

În primul rând, mi-au plăcut culorile! Viața este prea scurtă ca să conduci o mașină plictisitoare, într-o culoare lipsită de viață și personalitate.

Noul Suzuki Swift poate fi albastru profund ca apele mării, roșu înflăcărat ca rujul meu preferat, portocaliu fierbinte ca soarele la apus sau galben verzui pastelat pentru gusturi mai cuminți.

Albastru (Frontier blue) și roșu (Burning red) sunt chiar mai speciale fiind „candy-like paint” – o vopsea aplicată în stilul lacurilor de unghii: o bază metalizată peste care se aplică culoarea, o vopsea transparentă, iar la final un finish transparent care amplifică strălucirea culorii.

Îmi place și noul design Swift, pus în valoare de culorile potrivite. Cea mai atrăgătoare parte a noului model Swift este, după părerea mea, partea laterală a mașinii, linia plafonului, care pare că plutește și conturul plin de dinamism și energie. Mașina emană tinerețe și efervescență jucăușă.

Mi-a plăcut sentimentul de siguranță pe care l-am avut la volan. Mașina efectiv debordează de sisteme de siguranță și asistență la condus. Câteva care mi-au reținut atenția (care știu să își facă simțită prezența când ești la volan): Curve Speed Reduction – un sistem care detectează curba și încetinește automat, evaluând raza virajului și ajustând direcția; Lane Departure Prevention – o versiune îmbunătățită a sistemului de menținere a benzii de rulare; a doua generație a sistemului Dual Sensor Brake Support (pentru asistența la frânare de urgență), sistem pentru monitorizarea șoferului, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație și alertă pentru traficul din spate…

Mașina se conduce foarte ușor, acomodarea la volan este imediată, iar scaunul mi s-a părut confortabil pentru plimbarea minunată pe care am făcut-o în împrejurimile Bordeaux-ului. Suspensiile sunt setate pentru confort, perfect pentru traseul ales – am pierdut șirul limitatoarelor de viteză întâlnite pe drum, dar cu siguranță am depășit câteva zeci bune, erau efectiv la tot pasul, și nu am simțit zgâlțâiala așa puternic.

Chiar dacă merg foarte mult pe sentimente și senzații când vine vorba despre mașina pe care o conduc, și de lucrurile care mă înconjoară în general, s-a trezit totuși și spiritul practic în mine. Mai spre final, nu foarte puternic… așa că mi-a plăcut și am apreciat consumul pe care mi l-a afișat noul Suzuki Swift testat, la finalul turului „printre vii”: 4,6-4,8 litri/100 km consumul mediu față de 4,4 litri/100 km anunțat de Suzuki, în condițiile în care nu am mers deloc economic (și am mai și fâțâit mașina și lăsat motorul pornit pentru poze „la castele”).

Unde si cui i se potrivește noul Suzuki Swift?

Pentru că am condus-o la Bordeaux, mi se pare că se potrivește perfect pe drumuri înguste, în orășele mici de poveste, printre coline și domenii acoperite de viță de vie. Dar își face treaba cu siguranță foarte bine și în traficul intens dintr-o mare metropolă!

Sistemul de tracțiune integrală AllGrip Auto, disponibil opțional pentru Suzuki Swift (o raritate în segmentul său), îl recomandă și celor care locuiesc în afara orașului și sunt nevoiți să facă naveta zilnic (aici, mă refer mai ales la împrejurimile Bucureștiului).

Dacă ar fi să creionez un portret robot al posesoarei noului Suzuki Swift, aș zice că femeia de la volanul noului Swift este plină de viață și mereu în mișcare, tânără prin fapte și atitudine, surprinzătoare prin simplitate și nonșalanță. Exact ca cea mai bună prietenă a ei pe patru roți.

Eu am condus Suzuki Swift cu motor de 1,2 litri, 83 CP, echipat cu o transmisie manuală în 5 trepte, nivel superior de echipare. Vestea bună este că va fi disponibilă si o versiune cu transmisie automată, precum si o versiune 4×4 (așa cum am menționat anterior). Prețurile nu se știu încă, dar le vom afla cu toții în aprilie, iar primii posesori își vor conduce mașinile cam de la jumătatea lunii mai.

Din aceeași categorie

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la...

Mazda CX-80 și-a făcut debutul european printr-o lansare online

După lansarea CX-60, noua Mazda CX-80 este al doilea...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Cele mai recente

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la...

Mazda CX-80 și-a făcut debutul european printr-o lansare online

După lansarea CX-60, noua Mazda CX-80 este al doilea...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Noul Opel Frontera va fi disponibil în România din toamna acestui an

Opel anunță începutul unui nou capitol din istoria lungă...

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la Roland-Garros din 2022, Renault va avea un stand de 150 mp dedicat modelului Renault 5...

Mazda CX-80 și-a făcut debutul european printr-o lansare online

După lansarea CX-60, noua Mazda CX-80 este al doilea model pentru piața din Europa din grupul „Large Product” al companiei. Este cea mai spațioasă...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat în premieră publicului cu ocazia ediției din 2024 a Salonului Auto de la Geneva, poate...