La fel ca anul trecut, Cars & Roads a trecut ca și când nu ar fi fost, deși au fost peste 2.000 de kilometri rulați în 8 zile, la volanul a 7 SUV-uri hibride. Iar în prima zi am condus un BMW X5 xDRIVE45e Plug-in Hybrid.
Cars & Roads by Michelin este road trip, test drive și aventură în același pachet. Un road trip organizat de Autocritica în care am testat șapte dintre cele mai interesante SUV-uri electrificate lansate în ultimul an în România.
În prima zi, într-o zi de luni, am părăsit Bucureștiul la orele dimineții – ca de obicei, după o cafea de trezire la benzinăria Mol (din Nae Caramfil) – urcând apoi pe autostradă pentru o primă escală la uzina Michelin de la Florești.
Oameni primitori, la muncă în prima zi a săptămânii, ne-au explicat pe înțeles și arătat practic etapele de producție a unei anvelope, acea „roată” care este totuși singurul contact al mașinii cu asfaltul pe care rulează (uneori la viteze amețitoare).
225 de kilometri parcurși în prima zi
Prima etapă din Cars & Roads by Michelin a fost una scurtă, doar 225 de kilometri, ca un fel de trailer la ceea ce urma, punctul terminus al zilei fiind hotelul Lux Garden, situat lângă pârtia din Azuga.
Pe acest prim traseu din Cars & Roads by Michelin am avut șansa să conduc modelul BMW X5 xDrive45e, monarhul neîncoronat al turului din toate punctele de vedere… Cel mai lung SUV din tur (cu 4,9 metri), cel mai înalt (cu 1,75 metri), cel mai puternic (cu cei 394 CP – 286 ai motorului pe benzină și 113 ai motorului electric), cel mai confortabil, cel mai bine echipat și, bineînțeles, și cel mai scump.
BMW X5 xDRIVE45e Plug-in Hybrid a fost modelul condus în prima zi
Este un BMW, deci automat începe să ți se învârtă capul dacă încerci să treci în revistă toate dotările, echipamentele și sistemele pe care ți le pune la dispoziție. Mașina este practic un avion… și le face pe toate în afară de a zbura, probabil.
Nici cei mai duri critici nu au ce să îi reproșeze la nivel de materiale și finisaje, confort și dotări. Pielea care îmbracă scaunele super confortabile este moale ca o pereche de mănuși fine, iar acestea sunt efectiv concepute pentru a-ți oferi o călătorie la superlativ – oferă o multitudine de reglaje, chiar nu ai cum să nu găsești poziția perfectă la volan, sunt ventilate pentru zilele fierbinți de vară și încălzite pentru zilele reci de iarnă, la fel și suporturile pentru pahare, care îți pot păstra băutura rece sau caldă pentru mai multe ore.
Vorbind tot despre confort, sistemul de climatizare poate fi reglat individual pe 4 zone, iar plafonul panoramic generos contribuie la crearea unei ambianțe plăcute la interior, lăsând lumina naturală să inunde habitaclul.
La capitolul „lux și opulență”, trebuie menționat schimbătorul de viteze cu terminația din cristal, elegant și complet recognoscibil.
Varianta testată de noi în tur costă 105.478 euro
Am stabilit deci că la volan, BMW X5 te face să te simți „the king of the world”, dar sentimentul se păstrează și în trafic… Deși nu este un model rar, nemaivăzut, fiind mai degrabă unul uzual și popular la noi, X5 atrage toate privirile ca un magnet, prezența lui pur și simplu nu te poate lăsa indiferent.
În ciuda dimensiunilor, care nu o poziționează ca o mașină de „domnișoară”, se conduce foarte ușor. Nici nu este de mirare, ținând cont de toate sistemele de asistență la condus pe care le propune și care o apropie foarte mult de o mașină semi-autonomă… mașina frânează automat, menține banda de rulare sau o schimbă singură la nevoie, revine singură pe traiectoria anterioară, se oprește singură și apelează serviciul de urgență dacă se întâmplă ceva.
Suspensiile filtrează perfect orice „imperfecțiune” a carosabilului (chiar dacă pe drumurile noastre vorbim mai degrabă de cratere decât de porțiuni cu mici imperfecțiuni), așa că și din acest punct de vedere BMW X5 xDRIVE45e Plug-in Hybrid este perfect de plecat într-un road trip în România.
În ceea ce privește consumul, acesta s-a situat destul de sus, la 9 l/100 km, dar trebuie ținut cont și de faptul că am rulat aproape exclusiv în afara orașului, pe autostradă și DN1, fără a profita pe deplin de motorul electric. În oraș, într-o zi de muncă și alergătură, lucrurile probabil că ar fi stat puțin diferit.
Echipări și prețuri
BMW X5 xDRIVE45e Plug-in Hybrid pornește de la un preț de bază de 77.588 euro, dar cu pachetele și opțiunile pe care le are (printre cele mai costisitoare fiind Pachet Innovation – cheie digitală, asistent faza lungă, Driving Assistant Professional, Jante Y-spoke 21’’, trapa panoramică, Pachet Business) ajunge la un preț final de 105.478 euro.
Achiziționat cu BT Leasing Green Finance – pe o perioadă de 5 ani, cu dobândă 3,5%, avans 10% și valoare reziduală 20% – poți ajunge la rată lunarp de 1.417 euro (TVA inclus).
Cars & Roads by Michelin este un tur de aproape 2.000 de kilometri în care am vizitat unele din cele mai frumoase locuri din România și care este susținut de Banca Transilvania prin BT Leasing (Green Partner), alimentat de MOL România, asigurat pentru neprevăzut prin Autonom Assistance și tehnologizat de Server Config.
Foto: Bogdan Para / Ciprian Mihai