#CarsAndRoads by Michelin este road trip, test drive și aventură în același pachet. Un road trip organizat de AUTOCRITICA în care testăm BMW X7, DS 7 Crossback, Hyundai Tucson, Kia Sorento, Mazda CX-30, Mercedes-Benz GLB și Suzuki Across.
Ziua a doua a fost o zi a contrastelor. Am pornit la drum dimineața, pe o ploaie măruntă și rece, de toamnă târzie. Nicidecum îmbietoare la drum.
Acum realizez că aș fi putut opta, în prima parte a traseului, pentru bancheta din spate a modelului Kia Sorento, pe care l-am testat astăzi, pentru o continuare a somnului dulce din care cu greu mă smulsesem. Pentru că are tot ceea ce îi trebuie: dimensiuni generoase și un interior conceput să îți ofere tot confortul de care ai nevoie chiar și în zilele cu un tonus atât de scăzut.
În schimb, am urcat însă la volan. Și cred cu tărie că și mașina m-a ajutat în schimbarea completă de mood până la finalul zilei.
După oprirea regulamentară la Mol, pentru alimentare (un cappuccino pufos pentru șofer și benzină pentru „cea mică”) am părăsit Covasna în direcția satelor săsești, destinația noastră pentru prânz fiind Meșendorf.
Dacă ai văzut unul dintre satele săsești din zona aceasta e ca si când le-ai văzut pe toate, fiind oarecum trase la indigo, aceeași arhitectură a caselor, peisaje similare, aceeași organizare a satului… Și totuși, eu nu m-aș sătura să le vizitez.
E ca și când intri într-o altă lume, o altă epocă, complet diferită de a noastră. Aici este timp parcă mereu pentru a sta pe prispă la povești, pentru a savura un nectar de pere sau pentru a încerca să smulgi rețeta secretă a prăjiturii cu griș și lapte gazdei de la Meșendorf 56.
Plin de contraste a fost și SUV-ul pe care l-am testat astăzi, Kia Sorento HEV 1,6 T-GDI 4×4 Premium. În primul rând, un contrast frapant între aspectul dur, aspru, la exterior (nu mă înțelegeți însă greșit, nu este urât, dimpotrivă are o frumusețe brută, masculină), și confortul zen, oferit în interior.
Nu am simțit nicio denivelare sau groapă (și drumurile noastre, toate, au mult prea multe), iar când am trecut în dreapta m-am scufundat efectiv în scaun, ca un pitic in casa Albei ca Zăpada, pentru că și acesta, precum întregul habitaclu, este foarte încăpător.
Versiunea hibridă pe care am testat-o astăzi (1,6 T-GDI 6AT – exact aceeași motorizare ca a fratelui Hyundai Tucson, Kia Sorento având însă ceva mai multe kilograme în plus) se comportă ca orice versiune pe benzină asociată unei transmisii automate, singura excepție fiind în trafic aglomerat, în oraș sau la viteze foarte reduse, când își face simțită prezența motorul electric, preluând complet conducerea. În momentul în care ai apăsat însă mai tare accelerația, motorul pe benzină intervine instantaneu, pauza transmisiei fiind aproape insesizabilă.
În materie de confort, asistență la condus și siguranță, nu cred că absentează vreun sistem sau funcție întâlnită pe un SUV modern, care se respectă – o multitudine de ecrane, butoane, senzori și camere, dar organizate într-un mod ce nu îți lasă impresia că ai obosit navigând printre ele.
Prețul poate părea puțin cam piperat pentru un SUV coreean (Kia Sorento HEV 1,6 T-GDI 4×4 Premium, cu 5 locuri, este 57.350 euro), dar, în apărarea sa, este o mașină care se poate dovedi super utilă, practică și încăpătoare pentru pasageri, dar și pentru foarte multe lucruri și obiecte pe care le poți avea de cărat în mod uzual, realizată cu mare atenție pentru detalii și oferind acea senzație premium.
#CarsAndRoads by Michelin este un tur de aproape 2000 de kilometri în care vom vizita unele din cele mai frumoase locuri din România și care este alimentat de MOL Romania, fotografiat cu Nokia Mobile, tehnologizat de Server Config și testat la SYNLAB Romania.
Foto: Bogdan Para / Ciprian Mihai
Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe Facebook, YouTube și Instagram!