Featured

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Cars & Roads by Michelin: Kia Sportage plug-in hybrid

Noua generație Kia Sportage are un magnetism aparte, care atrage toate privirile. În plus are și o gamă vastă de motorizări, iar noi am mers cu varianta plug-in hybrid.

Am părăsit destul de „triști” Alma Health and Retreat Spa din Lacu Sărat, complexul de lux în care am fost cazați pentru o singură noapte. Nu am apucat să mă bucur nici de piscina cu apă dulce, nici de jacuzzi, nici de saune, de camera salină, masajele sau tratamentele de frumusețe și vindecare. Dar mi-am promis să revin! Cars & Roads ne poartă în continuare către alte destinații spectaculoase.

Kia Sportage plug-in hybrid Kia Sportage plug-in hybrid Kia Sportage plug-in hybrid

În a patra zi a test drive-ului cu cele 7 SUV-uri hibride, am avut parte de două experiențe, relativ apropiate, la volan. În prima parte a zilei am testat Kia Sportage, de la Lacu Sărat la Domeniile Panciu, în Vrancea, un complex – care include și cazare – inaugurat în urmă cu 4 ani și înconjurat de zecile de hectare de vie și livadă ale regiunii.

Dar să revenim la mașina pe care, din păcate, am condus-o mult prea puțin… pentru cât de mișto este!

Partea frontală pare puțin agresivă, dar trainică și puternică, emană parcă forță prin toți porii. Și un magnetism aparte, care atrage toate privirile.

Kia Sportage plug-in hybrid

Iar atracția se menține și dacă îi „calci pragul”: interiorul este spectaculos, lăsând o impresie de vehicul premium, foarte tehnologizat. Este în primul rând meritul planșei de bord cu cele 2 ecrane de mari dimensiuni, care pare să te învăluie.

Am regăsit și camerele care se activează când semnalizăm schimbarea de direcție afișând imagini live direct pe ecranul din fața celui de la volan, reducând la limită astfel unghiurile moarte.  M-am îndrăgostit de sistemul acesta acum 2 ani pe Hyundai Tucson & Kia Sorento și, efectiv, aș cumpăra modelul acesta și numai pentru acest afișaj.

Deși nu este pe placul tuturor, mie îmi place și selectorul rotativ pentru cutia de viteze automată. Mi se pare mai ușor de utilizat… și te familiarizezi și mai rapid cu el (fără alte manete și mișcări suplimentare).

Kia Sportage plug-in hybrid Kia Sportage plug-in hybrid Kia Sportage plug-in hybrid Kia Sportage plug-in hybrid

Nu mi-a părut ezitantă în depășiri, iar pe drumurile noastre naționale cu o singură bandă pe sens este esențial să te poți baza că o poți face în siguranță. Cutia schimbă vitezele ușor, pe nesimțite, iar mașina frânează eficient, fără a-ți crea un disconfort nici dacă stai în dreapta și ai adesea rău de mașină (asemenea mie).

Aș putea spune că are un comportament rutier la limita dintre confort și sportivitate, filtrând eficient denivelările drumului. De fapt, coborând din Kia Sportage, aș putea spune că am călătorit confortabil, într-o poziție care nu-mi va da dureri de spate ulterior, cei 265 CP făcându-și și ei simțită prezența.

Doar un minus ar fi de semnalat, în cazul versiunii plug-in hybrid pe care am testat-o, aceasta având de suferit la capitolul portbagaj din cauza bateriilor, totuși nu trebuie să uităm faptul că Sportage PHEV este capabilă să ruleze electric 70-80 de kilometri.

Aș mai vrea să menționez și că pe porțiunea pe care am condus, Kia Sportage a scos cel mai bun consum din tur (yey!), adică 6,4 l/100 km, față de cel mai mare consum 9,6 l/100 km, înregistrat ce-i drept după 230 km pe autostrada, și de consumul mediu mixt (media ponderată) de 7,9 l/100 km.

Versiunea testata de noi în tur este Kia Sportage 1.6 PHEV și are un preț de 51.973 euro, fiind disponibil și prin leasing operațional Autonom cu o rată lunară de 652 de euro fără TVA  (pe 57 de luni).

#CarsAndRoads by Michelin este un proiect AUTOCRITICA ➕ Green Partner: Autonom ➕ Alimentat de: MOL Romania ➕ Tehnologizat de: Server Config ➕ Pornit de: VARTA Automotive ➕ Susținut de: Pago

Foto: Bogdan Para / Ciprian Mihai

Din aceeași categorie

Refresh and Reveal” – Calendarul Pirelli 2025 de Ethan James Green, prezentat la Londra, la Muzeul de Istorie Naturală

"Refresh and Reveal" este titlul Calendarului Pirelli 2025, realizat...

Mazda MX-5: visul unui weekend de vară

Mazda MX-5 e o mașină care te face să...

Dacia lanseaza seria limitata aniversara Logan XX

Dacia sărbătorește două decenii de la debutul vânzărilor primei...

O aventură de vară cu MINI Cooper SE

Vara aceasta, mai mult ca niciodată, am cochetat cu...

Cele mai recente

Refresh and Reveal” – Calendarul Pirelli 2025 de Ethan James Green, prezentat la Londra, la Muzeul de Istorie Naturală

"Refresh and Reveal" este titlul Calendarului Pirelli 2025, realizat...

Mazda MX-5: visul unui weekend de vară

Mazda MX-5 e o mașină care te face să...

Dacia lanseaza seria limitata aniversara Logan XX

Dacia sărbătorește două decenii de la debutul vânzărilor primei...

O aventură de vară cu MINI Cooper SE

Vara aceasta, mai mult ca niciodată, am cochetat cu...

S-a lansat noul model MG ZS HEV+ în România

MG Motor România a lansat noul model SUV, MG...

Refresh and Reveal” – Calendarul Pirelli 2025 de Ethan James Green, prezentat la Londra, la Muzeul de Istorie Naturală

"Refresh and Reveal" este titlul Calendarului Pirelli 2025, realizat de Ethan James Green. Cea de-a cincizeci și una ediție a Calendarului Pirelli, prezentată astăzi...

Mazda MX-5: visul unui weekend de vară

Mazda MX-5 e o mașină care te face să visezi: la drumuri șerpuite de munte și priveliști spectaculoase, faleze deasupra mării, escapade de weekend,...

Dacia lanseaza seria limitata aniversara Logan XX

Dacia sărbătorește două decenii de la debutul vânzărilor primei generații Logan prin lansarea unei serii limitate aniversare a sedanului său de segment B. Intitulată „Logan...