Cars & Roads by Michelin Part III: Mazda CX-30 Skyactiv-X 100th Edition

0
58
Mazda CX-30

#CarsAndRoads by Michelin este road trip, test drive și aventură în același pachet. Un road trip organizat de AUTOCRITICA în care testăm BMW X7, DS 7 Crossback, Hyundai Tucson, Kia Sorento, Mazda CX-30, Mercedes-Benz GLB și Suzuki Across.

Nicio zi nu se asemănă cu celelalte în road trip-ul Cars & Roads by Michelin, și a demonstrat-o o dată în plus și locul magic în care am ajuns astăzi.

Este vorba despre Cetatea de Baltă, unde se înalță, printre dealurile cu viță de vie, o minune de castel, Castelul Bethlen-Haller. Inspirat de celebrul Chateau de Chambord – cu care pot vedea asemănarea, păstrând bineînțeles proporțiile, castelul are o istorie tumultoasă, fiind aproape distrus în perioada comunistă, dar făcând parte în prezent din patrimoniul Jidvei, cei care i-au și redat „gloria” și frumusețea de altădată.

Și cum toate se așază și nimeresc cum trebuie în Cars & Roads (un alt lucru pe care mi l-am demonstrat de-a lungul acestui minunat road trip organizat de Autocritica.ro) am trecut pragul castelului la volanul celui mai potrivit (pentru o vizită la castel) SUV din tur: Mazda CX-30 cu o motorizare mild – hybrid și în ediție limitată.

Nu eram la prima întâlnire cu Mazda CX-30, dar ca și la prima noastră aventură, ne-am potrivit și înțeles minunat. Sunt convinsă că meritul îi aparține ei în mai mare măsură.

Si asta pentru că se conduce ușor – nu m-a deranjat deloc faptul că este singurul model din tur cu cutie manuală, și m-am simțit la volanul ei de parcă o conduceam dintotdeauna.

Se așază frumos pe drum și este foarte stabilă în viraje, ce-i drept, nu are nici dimensiunile celorlalte SUV-uri…

Și îți inspiră încredere! Încredere că vei avea în ea un partener de drum de nădejde, atât în oraș, cât și în afara lui, pe autostradă comportându-se impecabil la viteze ridicate sau chiar pe drumuri neasfaltate.

Despre design, pot spune că apreciez enorm estetica japoneză, acea frumusețe prin simplitate. Este o artă să creezi un design simplu și, în același timp, irezistibil, cu liniile sale sculpturale și fluide.

Interiorul este conceput « în jurul » șoferului, pentru a-i oferi tot confortul necesar, cu toate comenzile plasate la îndemână și foarte intuitiv, dar, mai ales, fără zorzoane inutile, care să îți stea în cale.

Am ascultat foarte multă muzică la volan în acest road trip (eu obișnuind mai degrabă să-mi las gândurile să zburde atunci când conduc, fără bruiaje exterioare), grație partenerei mele de drum, Cristiana Oprea, care are pregătit câte un playlist pentru orice împrejurare, și trebuie să menționez că m-a surprins în mod plăcut calitatea sunetului în Mazda CX-30, datorită sistemul audio Bose cu difuzoarele poziționate exact acolo unde trebuie. Completează perfect sistemul de antifonare al mașinii.

Motorul de 2 litri pe benzină și 186 CP este Skyactiv-X, primul motor pe benzină din lume care combină aprinderea cu scânteie, specifică unui motor pe benzină, cu aprinderea prin compresie, specifică unuia diesel, oferind avantajele ambelor tipuri de motorizări: un demaraj prompt, consum scăzut, accelerare rapidă.

Modelul testat de noi este Mazda CX-30 Skyactiv-X GT Plus, într-o ediție aniversară de 100 de ani, care vine cu o serie de personalizări elegante atât la interior, cât și la exterior, prețul final ajungând la 31.790 de euro.

#CarsAndRoads by Michelin este un tur de aproape 2000 de kilometri în care vom vizita unele din cele mai frumoase locuri din România și care este alimentat de MOL Romania, fotografiat cu Nokia Mobile, tehnologizat de Server Config și testat la SYNLAB Romania.

Foto: Bogdan Para / Ciprian Mihai

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe FacebookYouTube și Instagram!