Cars & Roads by Michelin Part IV: Mercedes-Benz GLB

0
51

#CarsAndRoads by Michelin este road trip, test drive și aventură în același pachet. Un road trip organizat de AUTOCRITICA în care testăm BMW X7, DS 7 Crossback, Hyundai Tucson, Kia Sorento, Mazda CX-30, Mercedes-Benz GLB și Suzuki Across.

În a patra zi a aventurii Cars & Roads, am pornit de la Cluj spre Oradea, trecând prin Zalău pentru a-i saluta, de la volan, pe prietenii de la Michelin, care ne sunt alături în acest road trip.

Am ales drumul prin Aleșd (căminul unui alt partener al aventurii noastre, Server Config). Drumul este minunat, peisajul fiind absolut superb: păduri de foioase, râpe adânci, stânci semețe și pajiști line. Șoseaua șerpuiește lin printre coline, serpentinele devenind apoi tot mai strânse în urcare.

Am oprit în drumul nostru într-un loc de existența căruia nu aveam habar… și nici nu aveam idee ce experiențe culinare ratez: Huta Slavia, un popas tradițional slovac, care te întâmpină cu ospitalitate și cu preparate tipice slovace. Mențiune specială pentru burgerul de bizon, încercat în premieră aici!

Pe această culme vestică a Munților Șes, la Șinteu, se află cea mai mare comunitate slovacă din România, slovacii fiind strămutați pe aceste meleaguri de peste 200 de ani. Ca să înțelegeți legătura.

Revenind însă la partea de „Cars” din Cars & Roads, în această a patra zi din road trip, a fost rândul modelului Mercedes-Benz GLB să ne poarte pe drumurile panoramice din Sălaj și Bihor.

Am așteptat cu nerăbdare să urc la volanul modelului Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC, fără îndoială, cel mai elegant SUV prezent în Cars & Roads by Michelin. Și mă bucur că am avut și șansa de a-i testa calitățile pe niște superbe drumuri virajate, printre dealuri înverzite, în Sălaj, în prima parte a drumului, și apoi străjuite de păduri, în Bihor, în a doua parte a zilei.

În ciuda dimensiunilor – din exterior pare mare, impunător – GLB se așază perfect pe viraje, exact și stabil, fără urmă de ezitare. Și fără emoții pentru șofer sau pasager.

Motorul pe benzină de 2 litri dezvoltând 224 CP mi s-a părut ideal, dar puțin cam „însetat”, după porțiunea de viraje prin pădure abordate sportiv (și în modul sport) de „colega” mea pilot afișând un consum mediu de 10,7 l / 100 km, mult superior modelelor testate în zilele precedente.

Și interiorul este la fel de impresionant precum exteriorul. Cele 2 ecrane montate unul în continuarea celuilalt sunt absolut fascinante prin aspect și claritate: partea stângă rezervată instrumentarului de bord și informațiilor legate de condus, iar partea dreaptă alocată funcțiilor de conectivitate, interfeței media și parametrilor vehiculului, ce pot fi gestionate, ca pe toate modelele Mercedes-Benz, prin interfața MBUX ce se activează prin comandă vocală la deja celebra sintagmă «Hey, Mercedes ».

Și totuși, nu designul aș zice că este atuul său principal, ci senzațiile, confortul și liniștea pe care ți le inspiră.

Și asta și datorită listei cuprinzătoare de sisteme de asistență de care beneficiezi la bordul modelului Mercedes-Benz GLB: Active Steering Assist (care te menține în interiorul benzii de rulare), Active Lane Change Assist (care te avertizează la părăsirea neintenționată a benzii de rulare, cu o intervenție însă cam brutală pentru a te readuce pe traiectorie), Active Parking Assist cu funcție Parktronic, Active Distance Assist Distronic (un sistem cruise control activ care te ajută să păstrezi distanța optimă față de vehiculul din față, prin accelerare sau frânare, în funcție de situație), care primește informații de la sistemul de navigație.

Mercedes-Benz GLB se adresează clar unui anumit statut, reușind însă să treacă peste barierele prestanței și eleganței și să ofere un SUV încăpător și pentru o familie mai numeroasă (existând o versiune cu 7 locuri), dar și pentru aventurieri dornici de escapade de weekend pe drumuri bătătorite de munte.

Per ansamblu a fost o zi plină de experiențe noi și inedite, de la primul contact cu Mercedes-Benz GLB, un SUV care mie mi-a plăcut foarte mult ca look și senzații, la gastronomia slovacă și peisajul superb oferit de drumul ce leagă Cluj de Oradea (aflându-mă în premieră și aici).

#CarsAndRoads by Michelin este un tur de aproape 2000 de kilometri în care vom vizita unele din cele mai frumoase locuri din România și care este alimentat de MOL Romania, fotografiat cu Nokia Mobile, tehnologizat de Server Config și testat la SYNLAB Romania.

Foto: Bogdan Para / Ciprian Mihai

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe FacebookYouTube și Instagram!