Featured

Cel mai dinamic 911 Carrera S produs vreodată

Porsche adaugă noul Carrera S la gama de modele...

Renault 5 Turbo 3E renaște ca model de serie

Anatomy of a Comeback, serialul documentar disponibil pe Prime...

Refresh and Reveal” – Calendarul Pirelli 2025 de Ethan James Green, prezentat la Londra, la Muzeul de Istorie Naturală

"Refresh and Reveal" este titlul Calendarului Pirelli 2025, realizat...

Cars & Roads by Michelin Part I: Noul Hyundai Tucson

#CarsAndRoads by Michelin este road trip, test drive și aventură în același pachet. Un road trip organizat de AUTOCRITICA în care testăm BMW X7, DS 7 Crossback, Hyundai Tucson, Kia Sorento, Mazda CX-30, Mercedes-Benz GLB și Suzuki Across.

Prima zi din Cars & Roads by Michelin, un eveniment super cool organizat de Autocritica, care ne dă posibilitatea de a testa pe drumurile „patriei” 7 dintre cele mai noi modele SUV de top, m-a adus la volanul noului Hyundai Tucson.

Versiunea testată Hyundai Tucson HEV 1,6 T-GDI 6AT 4×4 Luxury, cu o motorizare hibrid – motor pe benzină și unul electric, dezvoltând în total 230 CP, s-a dovedit un partener de nădejde pe cei 280 de kilometri parcurși.

Nu pot spune că a fost o surpriză totală, cunoșteam capacitățile și performanțele modelelor SUV Hyundai. Mă așteptam la confort și o călătorie plăcută (atât la volan, cât și în calitate de pasager) și am avut parte de ele, chiar și pe drumul accidentat ce duce spre unul dintre cele mai frumoase colțuri de natură pe care le-am văzut vreodată: Amfiteatrul Transilvania.

Fiind vorba despre un road trip, am să o iau însă cronologic.

Ne-am „întâlnit” în zorii zilei, la un mic dejun oferit de partenerii de la Mol România, așa cum îi stă bine călătorului. Nu poți să nu remarci design-ul aparte, foarte curajos, al noului Tucson. Hyundai îl numește revoluționar și tind să adopt și eu acest atribut. Multitudinea de unghiuri îi conferă mașinii un aer futurist și ochiului o senzație de permanentă mișcare.

Am pornit spre Moeciu, bifând cam toate tipurile de drum. Pe autostradă s-a dovedit stabil și silențios, pe serpentine deosebit de agil și reactiv, în oraș i-am apreciat latura eco, iar pe drumurile forestiere și accidentate robustețea și eficiența.

Aș putea spune că noul Hyundai Tucson m-a cucerit din prima etapă a itinerariului Cars & Roads.

Mi-a plăcut mult și cred că merită menționat faptul că Hyundai a renunțat la clasica manetă pentru schimbarea modurilor pe cutia automată în favoarea unor butoane dispuse longitudinal pe consola centrală. Foarte simplu și intuitiv, fără manevre inutile: Reverse, Neutral, Drive, Park… oricare dintre butoane face exact ceea ce „promite” litera de pe el.

Evident, la capitolul sisteme de asistență la condus, nu-i prea lipsește nimic noului Hyundai Tucson și sunt atât de multe că probabil enumerându-le puteam rezolva întregul articol.

Eu însă m-am îndrăgostit de funcția care transformă cadranul vitezometrului sau al contorului Rev în display-uri pe care camerele hi-res îți afișează imagini ale împrejurimilor mașinii din partea dreaptă sau stânga, în funcție de direcția în care semnalizezi. Practic obții o imagine a unghiurilor moarte în direcția în care intenționezi să virezi sau să schimbi banda de rulare.

După o pauză binemeritată și un prânz epic într-un loc cu o priveliște spectaculoasă asupra munților, la Amfiteatrul Transilvania, am abordat cu entuziasm ultima etapă a primei zile de road trip, care ne-a purtat tocmai în Covasna, la Monte Cervo, ul hotel înconjurat de păduri, cu un spa ce suna minunat, dar de care nu am apucat să profit.

Unicul regret a fost legat de „despărțirea” de Hyundai Tucson, de confortul oferit până în cele mai mici detalii (însemnând scaunele încălzite și ventilate, conexiunea Apple CarPlay, volanul încălzit, scaunul șoferului retractabil automat pentru a-ți face loc să cobori…) și de facilitatea cu care ne-am obișnuit și adaptat unul cu/la celălalt.

#CarsAndRoads by Michelin este un tur de aproape 2000 de kilometri în care vom vizita unele din cele mai frumoase locuri din România și care este alimentat de MOL Romania, fotografiat cu Nokia Mobile, tehnologizat de Server Config și testat la SYNLAB Romania.

Foto: Ciprian Mihai

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe FacebookYouTube și Instagram!

Din aceeași categorie

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul...

Noile Opel Grandland, Opel Frontera și Opel Mokka în centrul atenției la Salonul Auto de la Bruxelles

Odată cu dezvăluirea recentă a primelor imagini cu noul...

Cele mai recente

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul...

Noile Opel Grandland, Opel Frontera și Opel Mokka în centrul atenției la Salonul Auto de la Bruxelles

Odată cu dezvăluirea recentă a primelor imagini cu noul...

Peugeot prezintă toată gama de modele electrice la Salonul Auto de la Bruxelles

Salonul Auto de la Bruxelles revine la Brussels Expo...

Kia EV3 câștigă categoria „SUV Compact” la premiile „ Women’s Worldwide Car of the Year Awards 2025”

Un juriu format din 82 de jurnaliste auto din 55 de țări de pe cinci continente a evaluat Kia EV3 din punct de vedere...

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost MG4, cea mai accesibilă mașină din tur, o surpriză deosebit de plăcută la capitolul comportament...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul prototipului Twingo E-Tech electric, un concept ce previzualizează abordarea de design pentru viitorul vehicul de...