Subaru Forester e-Boxer a primit un facelift și vine cu o serie de avantaje care-l transformă într-o mașină de familie ideală.
Prima zi din Cars & Roads by Michelin, un proiect original Autocritica, aflat la a treia ediție, m-a găsit la volanul unui Subaru Forester e-Boxer, primul Subaru pe care îl conduc în această existență (nu că aș putea spune dacă am condus într-o altă viață 🙈).
Aștept tot anul plecarea în Cars & Roads (mă rog, de anul trecut în mai, când ne-am întors din ediția precedentă), iar prima zi a zburat efectiv. Mai clipesc puțin și va fi ultima zi a turului, la volanul ultimei dintre cele 7 mașini pe care le testăm pe drumurile patriei, și gata din nou… până anul viitor.
Dar să nu pun trăsura înainte cailor, o să mă rezum la experiența primei zile și a călătoriei cu Subaru Forester.
Deși vremea părea promițătoare la primele ore ale dimineții, am pornit din București pe o ploaie deasă și rece, care a început din senin și care ne-a însoțit neîntrerupt aproape pe cei 335 de kilometri cât a însumat itinerariu nostru.
București – Murtfatlar – Năvodari – Cheile Dobrogei – Razelm, acesta a fost traseul nostru, care a inclus aproape toate tipurile de drum, de la autostrada, în prima parte a zilei până la drumuri panoramice sinuoase și chiar poteci neasfaltate… perfecte pentru a pune la încercare aptitudinile celor 7 SUV-uri din tur.
Subaru Forester a făcut față cu brio tuturor încercărilor, întocmai ca prințul din poveste. A ținut pasul pe autostradă, a stat bine pe drum în viraje și a filtrat perfect denivelările drumurilor accidentate. Chiar nu am ce să îi reproșez în privința ținutei la drum.
Poate nu este o apariție epatantă, care să genereze o pasiune instantanee, dar este un SUV corect și cinstit, cu alură robustă, o mașină pe care îți dai seama de la prima privire că te poți baza… și de care până la urmă te vei îndrăgosti!
Pentru că interiorul este intuitiv, fără zorzoane inutile și confuzionante, poziția la volan ideală și confortabilă, spațiul interior suficient pentru a transporta tot ceea ce ai (și nu prea) nevoie chiar și într-o călătorie mai lungă așa cum este cea de 9 zile în care am pornit noi.
Am avut o mică problemă la început cu schimbarea vitezelor, din cauza cutiei CVT, dar după doar câțiva kilometri am reușit să ne sincronizăm cumva și nu le-am mai simțit inconfortabil.
A avut și el o problemă cu mine, să nu credeți că ne-am plăcut reciproc de la început, și anume, m-a tot atenționat la primii kilometri ca nu am privirea la drum și sunt neatentă, pentru că dispune de o cameră care scanează permanent fața șoferului pentru a observa dacă are nevoie de o pauză sau nu este atent la drum, iar acesteia i-a luat probabil ceva timp să se obișnuiască cu trăsăturile mele… 🤣
Din punct de vedere al suportului și asistenței la condus, Subaru Forester este „lângă tine”, fără a fi însă foarte autoritar sau intruziv precum alte SUV-uri moderne, ale căror sisteme de asistență vor parcă să te facă să te simți inutil și să te controleze ele pe tine.
Sistemul EyeSight, cu două camere video orientate către drumul din față, include Adaptive Cruise Control, Pre-Collision Braking, Pre-Collision Throttle Management, Lane Sway and Departure Warning, Lane Keep Assist and Lead Vehicle Start Alert… dar repet, le simți prezența poate doar în momentul în care ai musai nevoie, nu se bagă altfel peste tine.
Subaru Forester e-Boxter (de altfel, singura versiune de motorizare existentă pe Subaru Forester) este hibrid, motorul electric adaugă însă doar 17 CP la cei 150 puși la bătaie de motorul clasic (deci, practic nimic), consumul mediu de ieri situându-se destul de sus la 9,2 litri/100 km (ce-i drept, am și rulat preponderent pe autostradă).
În concluzie, Subaru Forester poate nu este tipul ăla popular, căpitanul echipei de fotbal, cu care toți (fete și băieți) vor să fie prieteni, dar poate fi băiatul rotunjor, săritor și bun la toate, cu care, dacă îți este prieten, ai toate șansele să ieși cu bine din orice încercare.
Versiunea testată de mine, Subaru Forester 2.0i e-Boxer AWD Comfort, costă 43.880 euro (TVA inclus), prin leasing operațional la Autonom îl poți conduce plătind o rată lunară de 560 euro, timp de 57 de luni.
#CarsAndRoads by Michelin este un proiect AUTOCRITICA ➕ Green Partner: Autonom ➕ Alimentat de: MOL Romania ➕ Tehnologizat de: Server Config ➕ Pornit de: VARTA Automotive ➕ Susținut de: Pago
Foto: Bogdan Para / Ciprian Mihai