#CarsAndRoads by Michelin este road trip, test drive și aventură în același pachet. Un road trip organizat de AUTOCRITICA în care testăm BMW X7, DS 7 Crossback, Hyundai Tucson, Kia Sorento, Mazda CX-30, Mercedes-Benz GLB și Suzuki Across.
În cea mai lungă zi din Cars & Roads, am descoperit modelul Suzuki Across, care ne-a purtat de la Oradea la Teleac în Alba, cu o escală revigorantă în Țara Beiușului, la Saca.
Suzuki Across, în versiunea PHEV E-FOUR E-CVT Luxus testată de noi, a constituit o surpriză cam pentru toată lumea, pentru mine, extrem de plăcută. La volanul lui, am descoperit că „funcțional” poate deveni fun și super plăcut.
Mi s-a părut mașina ideală pentru o familie: încăpătoare, confortabilă, bine echipată, economică, singurul punct slab după părerea mea fiind prețul, puțin cam piperat – peste 50.000 euro… pentru un model Suzuki (cel puțin în concepția mea).
Per ansamblu, așa cum am mai menționat, mie mi-a plăcut! E ca Teddy coat-ul ăla pe care îl adori deși știi că în el nu te vei simți niciodată sexy, dar te vei simți confortabil și vei atrage priviri invidioase… ale celor înfrigurate, care își dau seama ce bine și călduț îți este!
Clar, Suzuki Across nu merge în direcția SUV-urilor super moderne, în care te simți ca în cockpit-ul unui avion. Și totuși nu îi lipsește nimic în ceea ce privește confortul și siguranța. Și toate sunt dispuse la îndemână, intuitiv, fără artificii și complicații inutile.
Dar fashionista din mine a simțit nevoia unui mic upgrade de design… parcă e mult prea simplu, nerafinat în detalii, acest interior.
Și totuși, în privința comportamentului rutier nu am nimic să îi reproșez. Este unul dintre SUV-urile care mi-au plăcut cel mai mult în Cars & Roads (top 3, aș zice).
Mi-a plăcut sistemul hibrid, care promite și „livrează”. Acesta este compus dintr-un motor pe benzină de 2,5 litri, asistat de 2 motoare electrice, oferind cumulat 306 CP. Și în aceste condiții, consumul record (în medie 6 litri / 100 km la un mastodont de aproape 2 tone, atenție!) este un argument important pentru achiziție. În plus, complet încărcat (este plug-in, nu cred că am menționat), Across poate rula electric cam 75 de kilometri, o autonomie generoasă și foarte relevantă în oraș.
Suspensiile sunt relativ moi, setate pentru confortul pasagerilor, dar, sincer, la drumul lung (și destul de dificil pe alocuri) pe care îl aveam de parcurs nici nu mi-aș fi dorit altceva. După toate orele pe drum am coborât de la volan la fel de fresh ca dimineață și parcă cu chef de alți 200-300 de kilometri.
#CarsAndRoads by Michelin este un tur de aproape 2000 de kilometri în care vom vizita unele din cele mai frumoase locuri din România și care este alimentat de MOL Romania, fotografiat cu Nokia Mobile, tehnologizat de Server Config și testat la SYNLAB Romania.
Foto: Bogdan Para / Ciprian Mihai
Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe Facebook, YouTube și Instagram!