Tracțiune integrală, sistem mild-hybrid, un preț abordabil. Doamnelor, și de ce nu și domnilor, vă prezint Suzuki S-Cross mild hybrid.
Cu Suzuki S-Cross ne-am întâlnit de două ori în Cars & Roads: mai întâi pentru o plimbare scurtă în ziua a doua a turului, ca să admiram frumusețile și să degustăm minunile Dobrogei – ne-am pozat la Enisala și am mâncat cel mai bun pește preparat de însuși patronul Tavernei LeGafish, alături de antreurile și deserturile cu care ne-au răsfățat cei de la Casa Filip din Sarichioi, și apoi în ziua a treia când am pornit spre Brăila și Lacul Sărat, lăsând în urmă Razelm, ce ne-a fost casă pentru 2 nopți.
La prima întâlnire, ca pasager, chiar nu am avut nimic să îi reproșez – am stat bine în scaun, am avut loc suficient să mă desfășor, nu am sesizat denivelările destul de accentuate pe alocuri ale drumurilor dobrogene.
La a doua întâlnire, lucrurile au devenit mai serioase: am urcat la volan pentru a parcurge cei 125 de km de la Jurilovca la Brăila.
Dacă îți arunci privirea pe prețul acestui SUV înainte să te urci la volan, nu ai niciun motiv să fii nemulțumit. E fix „good value for money” cum zice englezul! Adică la 25.560 de euro (cel mai ieftin model din turul Cars & Roads de anul acesta) ai un SUV pentru toată familia, robust și încăpător.
Și nu doar că are 4 roți să te ducă din punctul A în punctul B. Este confortabil, nu mă pot plânge de poziția la volan, vizibilitatea este foarte bună, mi-am găsit aproape imediat poziția ideală la volan, e ușor de condus și de manevrat, ai spațiu din belșug, nu te lasă la greu (aka în depășiri), stă bine pe drum chiar și când bagi puțin piciorul în accelerație, frânează instant… ce poți să îți mai dorești (de la un SUV la acest preț)?
Am condus Suzuki S-Cross pe drumuri mai mult sau mai puțin virajate, de calitate mai bună sau care ar trebui reasfaltate cât mai curând, s-a ținut demn și ne-a purtat în siguranță.
Da, nu voi suspina amintindu-mi de călătoria noastră împreună, nu îl voi visa noaptea sau nu mă voi visa la volanul său zâmbind de fericire că ne-am reîntâlnit, dar este o mașină de familie la un preț decent și cred că are publicul lui, destul de numeros, care îl va aprecia ca un SUV corect din toate punctele de vedere. Un public pentru care contează faptul că rămâne și cu niște bani de o vacanță sau un road trip după achiziția ei.
Nu m-a deranjat cutia manuală, nici faptul că nu m-am simțit pilot de avion, neavând toate butoanele, manetele și display-urile care abundă în majoritatea vehiculelor noi (uneori am chiar impresia unui test IQ din partea constructorilor auto), dar, repet, am păstrat în permanență în vedere prețul rezonabil la care poate fi achiziționat acest model.
Consumul mediu pe care l-am scos în cele două zile se situează în jur de 6 litri / 100 km, ceea ce constituie iarăși un atu pentru Suzuki S-Cross.
Modelul testat de noi, Suzuki S-Cross 1.4 MHEV, beneficiază de un motor turbo pe benzină de 1,4 litri asistat de un sistem mild-hybrid la 48 V ce produce un total de 129 CP și este nivelul de echipare Passion, al doilea după versiunea entry level numită Cool.
Dotările sunt cele obișnuite, nimic excepțional: climatizare automată, scaune tapițate cu material textil, ceasuri analogice și un ecran tactil de dimensiuni relativ mici, dar compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Transmisia este manuală, are șase trepte și împarte puterea către toate cele patru roți prin intermediul sistemului AllGrip.
Prețul de ponire al modelului este de 21.420 euro, costul mașinii testate (cu TVA și opțiuni) fiind de 25.560 euro. O poți conduce, dacă te tentează, și prin leasing operațional Autonom cu o rată lunară de 386 euro/lună.
#CarsAndRoads by Michelin este un proiect AUTOCRITICA ➕ Green Partner: Autonom ➕ Alimentat de: MOL Romania ➕ Tehnologizat de: Server Config ➕ Pornit de: VARTA Automotive ➕ Susținut de: Pago
Foto: Bogdan Para / Ciprian Mihai