Featured

Cel mai dinamic 911 Carrera S produs vreodată

Porsche adaugă noul Carrera S la gama de modele...

Renault 5 Turbo 3E renaște ca model de serie

Anatomy of a Comeback, serialul documentar disponibil pe Prime...

Refresh and Reveal” – Calendarul Pirelli 2025 de Ethan James Green, prezentat la Londra, la Muzeul de Istorie Naturală

"Refresh and Reveal" este titlul Calendarului Pirelli 2025, realizat...

Cars & Roads by Michelin: Suzuki S-Cross mild-hybrid

Tracțiune integrală, sistem mild-hybrid, un preț abordabil. Doamnelor, și de ce nu și domnilor, vă prezint Suzuki S-Cross mild hybrid.

Cu Suzuki S-Cross ne-am întâlnit de două ori în Cars & Roads: mai întâi pentru o plimbare  scurtă în ziua a doua a turului, ca să admiram frumusețile și să degustăm minunile Dobrogei – ne-am pozat la Enisala și am mâncat cel mai bun pește preparat de însuși patronul Tavernei LeGafish, alături de antreurile și deserturile cu care ne-au răsfățat cei de la Casa Filip din Sarichioi, și apoi în ziua a treia când am pornit spre Brăila și Lacul Sărat, lăsând în urmă Razelm, ce ne-a fost casă pentru 2 nopți.

Suzuki S-Cross mild hybrid

La prima întâlnire, ca pasager, chiar nu am avut nimic să îi reproșez – am stat bine în scaun, am avut loc suficient să mă desfășor, nu am sesizat denivelările destul de accentuate pe alocuri ale drumurilor dobrogene.

La a doua întâlnire, lucrurile au devenit mai serioase: am urcat la volan pentru a parcurge cei 125 de km de la Jurilovca la Brăila.

Suzuki S-Cross mild hybrid

Dacă îți arunci privirea pe prețul acestui SUV înainte să te urci la volan, nu ai niciun motiv să fii nemulțumit. E fix „good value for money” cum zice englezul! Adică la 25.560 de euro (cel mai ieftin model din turul Cars & Roads de anul acesta) ai un SUV pentru toată familia, robust și încăpător.

Și nu doar că are 4 roți să te ducă din punctul A în punctul B. Este confortabil, nu mă pot plânge de poziția la volan, vizibilitatea este foarte bună, mi-am găsit aproape imediat poziția ideală la volan, e ușor de condus și de manevrat, ai spațiu din belșug, nu te lasă la greu (aka în depășiri), stă bine pe drum chiar și când bagi puțin piciorul în accelerație, frânează instant… ce poți să îți mai dorești (de la un SUV la acest preț)?

Suzuki S-Cross mild hybrid

Am condus Suzuki S-Cross pe drumuri mai mult sau mai puțin virajate, de calitate mai bună sau care ar trebui reasfaltate cât mai curând, s-a ținut demn și ne-a purtat în siguranță.

Da, nu voi suspina amintindu-mi de călătoria noastră împreună, nu îl voi visa noaptea sau nu mă voi visa la volanul său zâmbind de fericire că ne-am reîntâlnit, dar este o mașină de familie la un preț decent și cred că are publicul lui, destul de numeros, care îl va aprecia ca un SUV corect din toate punctele de vedere. Un public pentru care contează faptul că rămâne și cu niște bani de o vacanță sau un road trip după achiziția ei.

Nu m-a deranjat cutia manuală, nici faptul că nu m-am simțit pilot de avion, neavând toate butoanele, manetele și display-urile care abundă în majoritatea vehiculelor noi (uneori am chiar impresia unui test IQ din partea constructorilor auto), dar, repet, am păstrat în permanență în vedere prețul rezonabil la care poate fi achiziționat acest model.

Consumul mediu pe care l-am scos în cele două zile se situează în jur de 6 litri / 100 km, ceea ce constituie iarăși un atu pentru Suzuki S-Cross.

Suzuki S-Cross mild hybrid

Modelul testat de noi, Suzuki S-Cross 1.4 MHEV, beneficiază de un motor turbo pe benzină de 1,4 litri asistat de un sistem mild-hybrid la 48 V ce produce un total de 129 CP și este nivelul de echipare Passion, al doilea după versiunea entry level numită Cool.

Dotările sunt cele obișnuite, nimic excepțional: climatizare automată, scaune tapițate cu material textil, ceasuri analogice și un ecran tactil de dimensiuni relativ mici, dar compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Transmisia este manuală, are șase trepte și împarte puterea către toate cele patru roți prin intermediul sistemului AllGrip.

Prețul de ponire al modelului este de 21.420 euro, costul mașinii testate (cu TVA și opțiuni) fiind de 25.560 euro. O poți conduce, dacă te tentează, și prin leasing operațional Autonom cu o rată lunară de 386 euro/lună.

Suzuki S-Cross mild hybrid Suzuki S-Cross mild hybrid

#CarsAndRoads by Michelin este un proiect AUTOCRITICAGreen Partner: AutonomAlimentat de: MOL RomaniaTehnologizat de: Server ConfigPornit de: VARTA AutomotiveSusținut de: Pago

Foto: Bogdan Para / Ciprian Mihai

Din aceeași categorie

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul...

Noile Opel Grandland, Opel Frontera și Opel Mokka în centrul atenției la Salonul Auto de la Bruxelles

Odată cu dezvăluirea recentă a primelor imagini cu noul...

Cele mai recente

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul...

Noile Opel Grandland, Opel Frontera și Opel Mokka în centrul atenției la Salonul Auto de la Bruxelles

Odată cu dezvăluirea recentă a primelor imagini cu noul...

Peugeot prezintă toată gama de modele electrice la Salonul Auto de la Bruxelles

Salonul Auto de la Bruxelles revine la Brussels Expo...

Kia EV3 câștigă categoria „SUV Compact” la premiile „ Women’s Worldwide Car of the Year Awards 2025”

Un juriu format din 82 de jurnaliste auto din 55 de țări de pe cinci continente a evaluat Kia EV3 din punct de vedere...

EUROCHARGE 2024: MG4

Prima mașină testată în prima ediție Eurocharge a fost MG4, cea mai accesibilă mașină din tur, o surpriză deosebit de plăcută la capitolul comportament...

Renault dezvaluie interiorul conceptului Twingo E-Tech electric

La Salonul Auto de la Bruxelles, Renault dezvăluie interiorul prototipului Twingo E-Tech electric, un concept ce previzualizează abordarea de design pentru viitorul vehicul de...