Cristina Gutiérrez a fost anul acesta pentru a treia oară la start în Raliul Dakar. Și a ajuns din nou la sosire într-una dintre cele mai dificile competiții din lume.
Cristina Gutiérrez a făcut echipaj anul acesta, la Dakar, cu Pablo Moreno Huete pe un Mitsubishi Eclipse Cross și a reușit să termine cursa pe locul 26 în clasamentul general și pe locul 7 la clasa T1.2, (la categoria auto), ea fiind cea mai bine clasată femeie la clasa auto.
Pilotul spaniol a participat și la edițiile din 2017, când a terminat pe locul 44, și 2018 când a terminat pe locul 38. Pentru 2020, Cristina Gutiérrez și-a propus să intre în top 20, mai ales că acum diferența față de locul 25 a fost de doar 13 minute și jumătate.
Cristina nu doar că a fost cea mai bine clasată femeie la final, dar a obținut și cel mai bun rezultat pentru Mitsubishi, chiar dacă acest constructor cu tradiție în Dakar nu s-a implicat în mod oficial.
„Sunt foarte fericită că am ajuns la sosire. Încă de la start m-am simțit foarte bine în mașină și pe probe și totul a funcționat perfect. Din păcate nu am reușit să urcăm mai sus în clasament din cauza unor probleme tehnice, dar și a unor penalizări pe care nu le consider juste. Oricum, locul 26 este o performanță excelentă și sigur putem urca mai sus în ediția viitoare”, a spus Cristina Gutiérrez, la sosirea în Lima.
Ediția din 2019 a Raliului Dakar a fost ceva mai scurtă decât de obicei și s-a desfășurat într-o singură țară, Peru. Chiar și așa, competiția a fost însă una extrem de solicitantă.
„Este greu să spun care a fost cea mai dificilă ediție la care am participat pentru că am luat startul de fiecare dată cu o altă mașină. Am avut momente grele anul acesta și de aceea mă bucur foarte tare că am ajuns la sosire”, a povestit Cristina Gutiérrez.
Printre problemele cu care s-au confruntat Cristina Gutiérrez și Pablo Huete, copilotul său, s-a numărat și spargerea celor două radiatoare în ziua a cincea a raliului, problemă care putea duce la un abandon. Au fost apoi temperaturile foarte ridicate, din săptămâna a doua a raliului, când în cockpit erau peste 60 de grade Celsius.
„Sunt încântată de fiabilitatea modelului Mitsubishi Eclipse Cross cu care am luat startul anul acesta și le mulțumesc celor de la Mitsubishi Spania pentru susținere. Am făcut mult mai puține greșeli ca la edițiile anterioare, mașina a rezistat la cele mai dificile provocări și a fost o aventură incredibilă, Aș vrea să le mulțumesc tuturor sponsorilor noștri pentru că altfel nu am fi ajuns până aici și suporterilor care au fost alături de noi”, a continuat Cristina.
Cristina Gutiérrez a parcurs cei 3.096 km de probă specială, din cele 10 zile de cursă, cu timpul de 55 de ore, 56 de minute și 14 secunde.