Featured

Cel mai dinamic 911 Carrera S produs vreodată

Porsche adaugă noul Carrera S la gama de modele...

Renault 5 Turbo 3E renaște ca model de serie

Anatomy of a Comeback, serialul documentar disponibil pe Prime...

Refresh and Reveal” – Calendarul Pirelli 2025 de Ethan James Green, prezentat la Londra, la Muzeul de Istorie Naturală

"Refresh and Reveal" este titlul Calendarului Pirelli 2025, realizat...

Cum să conduci în siguranță atunci când plouă

Nu-mi place această perioadă a anului din multe motive, iar unul este legat și de condus. Este dificil și poate fi periculos să conduci în condiții de carosabil ud și de aceea am adunat pentru noi toate câteva sfaturi utile.

Iată deci câteva sfaturi despre cum să conduci în siguranță atunci când plouă.

Ploaie torențială

Nu mă omor să conduc atunci când plouă torențial. Vizibilitatea este foarte redusă. Se circulă mai greu, cu viteză redusă. Și este și foarte solicitant pentru că trebuie să fii de două ori mai atentă și concentrată la drum.

Ține cont de 3 lucruri atunci când conduci în condiții de ploaie torențială:

  • Distanța față de vehiculul din față. În condiții de carosabil uscat, distanța de frânare față de vehiculul din față ar trebui să fie de 2 secunde. În caz de ploaie, aceasta se dublează, iar dacă drumul este acoperit de gheață, distanța de frânare crește de 10 ori.
  • Parbrizul trebuie să fie în permanență curat. Înainte de a te urca la volan, elimină orice element ți-ar putea bloca vizibilitatea într-un anumit punct (inclusiv frunze, flyere, etc.). Și verifică starea ștergătoarelor. Acestea trebuie să curețe perfect apa și să-ți ofere vizibilitatea necesară.
  • Este regulă că, atunci când ai nevoie de ștergătoare, ai nevoie și de faruri. Chiar dacă este în timpul zilei. Chiar dacă funcția de aprindere automată nu se activează. Devii mai vizibilă față de ceilalți participanți la trafic dacă ai farurile aprinse. De obicei, în cazul ploilor torențiale, luminozitatea este mai scăzută și atunci farurile se aprind pe modul automat. Dar nu te baza pe asta. Verifică că le ai aprinse!

Acvaplanare

Am câteva povești de groază legate de acvaplanare. Acvaplanare este atunci când pelicula de apă de pe șosea intră efectiv subcauciuc și îl ridică de pe carosabil. E de fapt ca și când mașina ar pluti. Nu mai ai niciun control asupra ei. Și nu este de joacă.

Și cum sistemul de canalizare în orașele noastre lasă de dorit, atunci când plouă există un risc foarte mare de acvaplanare.

Pentru a recăpăta controlul în cazul acvaplanării, ridică ușor piciorul de pe accelerație, apucă ferm volanul și asigură-te că nu îl bruschezi în nicio direcție. Mașina va depăși pelicula de apă și se va “reașeza” pe asfalt.

Inundații

Din fericire, eu personal nu am înfruntat niciodată inundațiile, așa că nu aveam prea multe idei de ceea ce trebuie făcut în aceste cazuri. Cum riscul există, mai ales în sezonul acesta ploios în care am intrat, iată câteva sfaturi de urmat în cazul în care te confrunți cu inundații.

  • În primul rând, înformează-te și analizează situația. Există o altă rută mai puțin afectată? Cât de gravă este inundația? Dacă înălțimea apei depășește 15 cm, evită să treci prin ea. Pentru a aprecia înălțimea apei, pe un drum pe care îl cunoști, ia ca punct de reper bordura trotuarului.
  • În cazul în care nu este ploaia cauza inundației, fii sigură că știi care este starea asfaltului de dedesubt. Dacă este vorba de o conductă spartă de exemplu, carosabilul poate fi complet distrus sub apă.
  • Analizează celelalte vehicule și modul în care abordează șoferii zona inundată. Dacă vezi vehicule similare cu a ta care trec în siguranță atunci te poți aventura. Dar fii atentă la toate mișcările și traseul ales.
  • Dacă șuvoiul de apă se deplasează, sub nicio formă nu te avânta cu mașina. Există riscul ca mașina să fie luată de ape.
  • Dacă ai analizat bine situația și ai decis să treci prin apă, fă-o încet. Abordarea recomandată este: să apeși ușor ambreiajul în timp ce aplici presiune încet și pe pedala de accelerație. Nu crește însă viteza, procedează ca atunci când pornești din rampă. Vei evita astfel să intre apa în evacuarea mașinii. Dacă ai mașină automată, accelerează încet, dar controlează viteza din frânare. După ce ai trecut prin apă, verifică înainte de toate frânele. Trebuie să te asiguri că sunt uscate și funcționează corect.
  • Dacă ai dubii legate de trecerea prin apă, renunță. Mașinile moderne pot avea aerisirea destul de jos plasată și riști să intre apă la motor. În acel moment, motorul se oprește instant.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram!

Din aceeași categorie

Theodora Gumeniuc își continuă parcursul bun în Campionatul European de Motocros Feminin

Theodora Gumeniuc a terminat etapa a doua din Campionatul...

Renault – Embleme, un laborator pe roti pentru mobilitate cu emisii reduse de carbon

Răspunzând provocărilor legate de schimbările climatice și de conservarea...

Debut pentru Batur Convertible în Dubai

Batur Convertible, al treilea model Bentley produs de carosierul...

Start de sezon pentru Theodora Gumeniuc în Campionatul European de Motocros Feminin

Theodora Gumeniuc a terminat prima etapă din Campionatul European...

Cele mai recente

Theodora Gumeniuc își continuă parcursul bun în Campionatul European de Motocros Feminin

Theodora Gumeniuc a terminat etapa a doua din Campionatul...

Renault – Embleme, un laborator pe roti pentru mobilitate cu emisii reduse de carbon

Răspunzând provocărilor legate de schimbările climatice și de conservarea...

Debut pentru Batur Convertible în Dubai

Batur Convertible, al treilea model Bentley produs de carosierul...

Start de sezon pentru Theodora Gumeniuc în Campionatul European de Motocros Feminin

Theodora Gumeniuc a terminat prima etapă din Campionatul European...

Hyundai INSTER desemnat „Vehiculul Electric al Anului 2025” la World Car Awards

Hyundai INSTER a fost distins cu titlul de „Vehiculul...

Theodora Gumeniuc își continuă parcursul bun în Campionatul European de Motocros Feminin

Theodora Gumeniuc a terminat etapa a doua din Campionatul European de Motocros Feminin pe locul 4 și a urcat pe poziția a treia la...

Renault – Embleme, un laborator pe roti pentru mobilitate cu emisii reduse de carbon

Răspunzând provocărilor legate de schimbările climatice și de conservarea resurselor, industria auto este angajată într-o transformare majoră. Prin Emblème, Renault continuă studiile exploratorii inițiate...

Debut pentru Batur Convertible în Dubai

Batur Convertible, al treilea model Bentley produs de carosierul Mulliner în era modernă, și-a făcut debutul global la un eveniment exclusivist organizat la Bab...