Am fugit 2 zile la început de iulie la Bordeaux pentru a testa noua Dacia Spring, cea mai accesibilă mașină electrică din România. Iar după doar câteva ore și vreo 200 de kilometri în compania lui Spring, sunt convinsă că povestea de succes a acestui model continuă…
Am pornit „la drum” fără o idee sau o părere concretă despre Dacia Spring, având doar în minte faptul că este cea mai bine vândută mașină electrică în România anul trecut (și nu numai). O văzusem pe stradă, evident, fâșneață și debordând de o energie jucăușă.
Pare o mașină „de jucărie”, care se strecoară oriunde, consumă puțin, nu poluează… dar nu e o jucărie, ci mai degrabă o citadină perfectă, ideală atât într-o metropolă aglomerată, cât și pe o insulă, de exemplu. Și mi-a fugit gândul la drumuri șerpuite și priveliști spectaculoase cu întinderi de apă pentru că este cadrul în care am testat Dacia Spring – Lacanau Ocean Beach la Oceanul Atlantic.
Revenind la Dacia Spring și prima noastră întâlnire, memorabilă, aș zice, într-un loc atât de frumos precum Bordeaux, în inima ținutului vinului, atât de aproape de ocean.
Spring este atrăgător, captează atenția, privirile. Este însă atrăgător și accesibil, îți comunică de la prima vedere, prin designul lui, că este simpatic, abordabil, „de gașcă”. Că va fi cel mai bun prieten al tău, că îți va fi alături în orice încercare, că se va strădui să îți fie pe plac… Foarte grăitor, într-adevăr, designul noului Spring.
Nu puteam rămâne indiferentă nici la culoarea posh în care ne-a fost prezentat noul Spring – Beige Safari, atât de ușor de asortat oricărei stări de spirit și oricărei destinații. O culoare aparte, elegantă, care-i pune în evidență volumele bine structurate și robustețea, îndulcind totuși liniile simple și clar definite.
Și nu este singura culoare specială de caroserie, care îi pune în evidență designul și caracterul. Brick red ar fi la egalitate, cred, în preferințele mele, dacă mi-aș achiziționa o Dacia Spring.
Colantele cu motive citadine de pe barele de protecție față și spate (disponibile pe echiparea Extreme, pe care am avut-o la test) sunt iarăși niște detalii remarcabile, care-i construiesc personalitatea.
Pe mine, m-a cucerit chiar la prima întâlnire. Și nu doar prin look, aspectul exterior, ci și prin „gesturi”… Spring mi-a oferit o cafea! Pentru că Spring poate fi și sursă de energie, la nevoie. Și nu vorbim de unul sau două porturi usb la care să îți încarci, lent, telefonul. Noul Spring dispune acum de un încărcător bidirecțional, integrat în grila față, astfel încât să poată fi folosit ca sursă de energie pentru alimentarea dispozitivelor electrice, adică ca o priză tradițională de 220V, în care poți conecta inclusiv aparatele de cafea.
La drum, Spring este un partener plăcut! Nu din categoria celor care te îmbie să apeși pedala de accelerație, dar din aceia care îți oferă o călătorie fără bătăi de cap. Toate comenzile sunt dispuse ergonomic, la îndemâna șoferului, și sunt intuitive la utilizare.
Poziția la volan este confortabilă, ușor înaltă, ceea ce îți oferă vizibilitate și o senzație plăcută de siguranță și control. Încă un atribut care recomandă Dacia Spring ca mașina ideală pentru oraș – atât pentru marile aglomerări urbane, care trebuie să limiteze poluarea, dar și cele mici, cu străduțe înguste și clădiri cu arhitecturi de altă dată, în care abia te poți deplasa motorizat – Spring are și una dintre cele mai scurte raze de bracaj, adică îl poți întoarce aproape de pe loc.
Atunci când vorbești de o mașină electrică, contează foarte mult autonomia, evident, dar și timpul de încărcare. Dacia Spring promite o autonomie de 220 de kilometri, care pentru utilizarea cotidiană este mai mult decât suficientă. La o priză casnică, îi va lua toată noaptea pentru o încărcare de la 20% la 100% (adică in jur de 11 ore), doar 4 ore, dacă dispune de un wall box de 7 kW, sau 45 de minute, atunci când nu ai timp, pentru încărcarea rapidă de la 20% la 80% . Pentru încărcarea rapidă însă, vei avea nevoie de un încărcător de curent continuu de 30 kW, care este disponibil opțional.
S-au schimbat și nu s-au schimbat lucruri la Dacia Spring… Este mai atragător și mai modern, dacă vorbim de schimbări, dar are în continuare cel mai bun spațiu de încărcare din segment, un consum excelent și, cel mai important, rămâne cel mai accesibil model electric, cu cel mai bun raport preț/prestații de pe piața europeană.
Dacia Spring este disponibil în 2 variante de motorizare și 3 versiuni de echipare: motorul de 65 CP/48 kW este disponibil pe nivelul de echipare Expression și pe versiunea Extreme, iar motorizarea de 45 CP este disponibilă pe versiunea Essential. Prețul pornește de la 16.900 euro (TVA inclus), pentru versiunea Essential Electric 45. Versiunea testată de noi, Extreme Electric 65 pornește de la 19.900 euro (TVA inclus), respectiv 14.800 euro (TVA inclus) cu programul Rabla Plus.
Pregătite de Spring? Le vom vedea prin oraș din toamna aceasta… în septembrie încep să sosească primele comenzi!