[Drive test] Mazda CX-3, cel mai simpatic mini SUV din oraș

0
129
Mazda CX-3

Nelly s-a decis să-i testeze limitele modelului Mazda CX-3 pe drumuri de munte și povestește mai jos experiența ei.

SUV-urile mai mici sau mai mari sunt tot mai prezente pe străzile noastre. Sunt trei motive la care mă gândesc: ne place poziția mai înaltă la volan, ne oferă un plus de imagine și avem senzația că suntem mai în siguranță.

Un crossover este un SUV de mici dimensiuni, având caracteristici împrumutate de la mașinile mai mici, creat pentru a fi utilizat mai mult pe asfalt decât în off road. Totuși, eu am fost curioasă să văd dacă se descurcă bine în zăpadă și am fost surprinsă plăcut, mai ales că nu este 4×4.

Așadar, pe această piață, Mazda intră cu unul din cele mai atractive crossover-uri din multitudinea de variante disponibile, după părerea mea.

Mazda CX-3

În culoarea potrivită, Mazda CX-3 este unul dintre cele mai frumoase SUV-uri de pe piață, filosofia de design KODO regăsindu-se în liniile fluide ale modelului Mazda CX-3.

Exteriorul reprezintă o combinație subtilă între eleganță și sportivitate, oferind senzația de mișcare chiar și atunci când mașina stă pe loc.

Grila frontală cu linii dramatice, farurile subțiri cu LED, jantele cu elemente cromate și stopurile înguste, toate creează o imagine unică, ușor de recunoscut în trafic.

Mazda CX-3

Privit din exterior, Mazda CX-3 pare mai mare decât este, dar imediat ce te așezi la volan, devine clar faptul că te afli într-un crossover.

Designul superb a trebuit sa sacrifice ceva, iar asta se vede în zona scaunelor din spate. Dacă în față este suficient loc, în spate se simt confortabile persoanele ceva mai mici de înălțime. Portbagajul are un volum de 350 litri și o deschidere mare, ceea ce face simplu accesul către bagaje.

Mazda CX-3

Tot mai mult, designerii de la Mazda reușesc să surprinda prin simplitate și eleganță, ceea ce se observă și în interiorul mașinii. Acesta este unul minimalist, fără elemente care sa distragă excesiv atenția de la condus.

Mi-a plăcut în mod special grila ventilației, aceasta fiind integrata discret în linia bordului.

Materialele din care este făcut interiorul sunt de calitate și tot ceea ce atingi cu mâinile, îți lasă o senzație plăcută.

Mazda CX-3

Interiorul modelului Mazda CX-3 este dotat cu un display de 7 inch care se poate utiliza atât tactil (cât masina nu este în mișcare), cât și printr-un modul de control circular, plasat la îndemână, astfel încât să ajungi la el cu mâna care se odihnește pe cotieră.

De asemenea, pe volan există o multitudine de butoane pentru a controla majoritatea funcțiilor mașinii. Lipsește totuși una dintre opțiunile mele preferate la o mașina: AppleCarPlay, dar mașina poate fi echipată opțional cu Android Auto și Apple CarPlay.

Mazda CX-3

Când vine vorba de condus lucrurile stau la fel de bine, iar asta se observă imediat cum pleci de pe loc. Mazda CX-3 are un comportament destul de sportiv și îți oferă un stil de condus dinamic.

Direcția ușoară și rapidă îți oferă totuși un feedback suficient. Trecerea peste denivelari, linii de tramvai sau cale ferată este destul de confortabilă și nu este acompaniată de zgomote deranjante.

Mazda CX-3 oferă un singur motor pe benzină, aspirat, cu tehnologie Skyactiv-G, de 2 litri, cu două variante de putere: 120 și 150 CP. De asemenea, există și opțiunea unui motor diesel (Skyactiv-D) de 115 CP, foarte economic și silențios.

Eu am testat motorul de 2,0 litri SkyActiv-G, pe benzină, 120 CP, cu tracțiune față și cu o cutie manuală în 6 trepte. Motorul s-a dovedit a fi destul de rapid și eficient, dar nu este cel mai potrivit pentru a caștiga vreo liniuță între semafoare. Vei câștiga însă la capitolul consum. Optiunea Start&Stop este de asemenea un plus care te poate ajuta la scăderea consumului și noxelor în traficul supraaglomerat.

Mazda CX-3

Cum spuneam la început, am fost curioasă cum se descurcă un crossover pe zapadă, în special unul fără tracțiune integrală. Așa că am scos mașina din elementul ei citadin și am dus-o în afara orașului, pe drumuri de munte înghețate și acoperite de zapadă.

Spre surprinderea mea, Mazda CX-3 s-a descurcat excelent. Țin să menționez că mașina era dotată cu anvelope de iarnă, dar nu avea tracțiune integrală și am reușit să mă descurc pe pe drumurile acoperite de zapada, unde alți șoferi se împotmoliseră.

De dragul unor fotografii mai bune, am ieșit chiar și în afara drumului, mergând prin zăpada de 15-20 cm. Iar Mazda CX-3 s-a descurcat admirabil.

Mazda CX-3

După câteva zile petrecute la volanul modelului Mazda CX-3, pot spune că este un mini SUV distractiv și care creează o impresie bună de la primul contact.

Poziția mai înaltă, confortul ridicat la volan și faptul că se conduce foarte ușor, alături de design-ul superb, o face o alegere potrivită pentru oraș. Să nu uitam însă și faptul că Mazda este renumită pentru fiabilitatea mașinilor pe care le produce.

La nivelul acesta de preț, este greu să îți imaginezi un crossover mai frumos și mai cool decât Mazda CX-3.

Mazda CX-3

Mazda CX-3 incepe de la 15.390 euro (TVA inclus). Versiunea pe care am condus-o eu era o Mazda CX-3 Takumi (nivelul 3 de echipare) cu cruise control reglabil de pe volan, scaune față încălzite, senzori de ploaie și lumină, geamuri spate fumurii, jante de aliaj de 18 inch și alte câteva dotări interesante în standard. Mazda CX-3 Takumi pornește de la 18.790 euro (TVA inclus), la care se adaugă, evident, diverse dotări opționale, precum tapițeria din piele sau navigația. Și, după părerea mea, face toți banii!

Foto: Marooni

Citește și: Mazda a prezentat noul SUV compact crossover Mazda CX-30 la Salonul Auto de la Geneva

Urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram