Mazda MX-30: interesantă, cool, stilată, electrică

0
123
Mazda MX-30

Cochetez mereu cu ideea de a conduce o mașină electrică și este o mare bucurie când am ocazia să testez una. Fetelor: interesantă, cool, stilată, electrică, Mazda MX-30. 

Am așteptat cu mare nerăbdare testul cu Mazda MX-30, primul model electric Mazda pe care l-am condus și primul model electric de serie al mărcii.

Prefixul MX m-a indus puțin în eroare… pentru că este cel rezervat de Mazda modelelor coupé, sportive. Iar MX-30 este un crossover în toată puterea cuvântului.

Despre aspectul său exterior, primul lucru pe care îl observi la orice mașină, pot spune doar că mie îmi place. Dar îmi plac toate modelele Mazda, este o linie de design în care mă regăsesc, cu notă accentuată de modernitate și cu linii elegante.

Îmi place modul aparte de deschidere a ușilor spate. Este și mai sigur în cazul în care călătorești cu copiii pentru că ușa din spate se poate deschide doar după ce a fost deschisă cea din față.

Și dacă deschiderea neobișnuită a portierelor mi-a sugerat puțin calificativul „hipster”, acesta a fost reconfirmat de materialele din interior…

Materiale inedite.

Scaunele sunt din materiale vegane, plasticul din interior provine din pet-uri reciclate (cum ar fi elementele din interiorul portierelor), iar finisajele consolei centrale sunt din… PLUTĂ! (sincer, nu am mai întâlnit așa ceva, dar este un material f plăcut la atingere și, în ciuda așteptărilor, arată f bine în acest context).

Și ca o paranteză, utilizarea plutei are o simbolistică aparte pentru brandul japonez. Mazda a debutat producând plută și cum 2020 a marcat o aniversare cu totul și cu totul specială – 100 de ani Mazda – aceste elemente distinctive din plută sunt ca un omagiu adus începuturilor brandului.

Mașina este ideală pentru orice tip de familie (sau individualități). Mie mi se pare mai degrabă un vehicul de „lifestyle” decât o soluție de transport. Oferă 5 locuri, ce-i drept, dar locurile din spate mi se par mai potrivite pentru copii, dar sunt convinsă că pe distanțe mici oricine poate călători confortabil.

Oricum, autonomia nu este foarte mare, mai ales iarna sau vara când ai nevoie de aer condiționat la maximum (în jur de 160 km), așa că, pentru deplasări în oraș, spațiul interior este ideal.

Comenzi intuitive.

La volan, apreciez simplitatea. Nu austeritatea, dar nici zorzoane inutile. Totul este intuitiv în interiorul modelului Mazda MX-30, fără artificii inutile. De la selectorul de viteze la indicatorul nivelului de carburant!

Acest indicator al nivelului de carburant mi se pare o super găselniță. Este un lucru care îți ușurează „viața” la volan. Este vorba de un indicator care arată efectiv cât mai ai din baterie, ca și când ar fi un rezervor clasic de combustibil. Este clar, exact, fără indicatoare digitale care efectiv să te amețească.

Pentru că la volan, atenția trebuie să fie concentrată efectiv doar la drumul de parcurs, includerea head-up display-ului în echiparea standard.

La volan, senzația este minunată.

Pe de-o parte, poziția la volanul modelului Mazda MX-30 este genială, foarte confortabilă.

Iar pe de altă parte, Mazda MX-30  se mișcă cu agilitate, o simți suplă și ușor de manevrat. Are o ținută perfectă în viraje, nicio emoție nici măcar dacă le iei mai strâns.

MX-30 este fun de condus, este o mașină „plăcută”, ca toate modelele Mazda. Nu sunt chiar cel mai mare fan al „deplasării fantomatice” caracteristică modelelor electrice, dar apreciez demarajul instant și frânarea eficientă.

Eu am condus-o mai mult în București, cu doar două ieșiri scurte în afara orașului, pe o vreme foarte rece, care practic a redus din start foarte mult autonomia mașinii, dar nu pot spune că mi-a fost dificil să gestionez aceste „resurse” limitate…

Mazda MX-30  mi-a rămas în memorie ca un crossover electric cu uși simpatice, cu un interior inteligent și curat, incredibil de plăcut de condus și foarte respectuos cu mediul înconjurător. O mașină de zi cu zi pe care o recomand, inclusiv pentru șoferii începători.

Eu am testat versiunea Mazda MX-30 Launch Edition Luxury Vintage (145 CP, transmisie automată) care are un preț de 33.990 euro (TVA inclus). Dar poți verifica configurațiile disponibile pe site-ul Mazda.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe FacebookYouTube și Instagram!