Mazda MX-30: o mașină electrică pentru mediu… și pentru șofer

0
11

Primul model electric de serie Mazda, Mazda MX-30, este de astăzi disponibil pentru precomandă odată cu premiera de la Salonul Auto de la Tokyo.

Mașina a fost creată pentru clienții care nu doresc să sacrifice plăcerea de a conduce când cumpără o mașină electrică. Cu portierele sale unice, materialele ecologice și bateria de dimensiuni corecte care oferă o autonomie de aproximativ 200 km, peste media zilnică de 48 km de condus a șoferului european, Mazda MX-30 marchează un alt pas pozitiv în abordarea complexă a Mazda pentru reducerea emisiilor în urma lansării recente a motorului inovator Skyactiv-X.

Ca orice alt model Mazda, Mazda MX-30 oferă o senzație de condus foarte naturală cu un răspuns rapid al accelerației, pe viraje și la frânare, exact așa cum te aștepți în situații cotidiene.

La Mazda MX-30, acest lucru este realizat prin abordările tehnice inovatoare din pachetul    e-Skyactiv. Acesta include integrarea bateriei în structura caroseriei vehiculului, ceea ce îmbunătățește rigiditatea generală a caroseriei și oferă un răspuns excelent la manevrele șoferului.

Totodată, având în vedere importanța sunetului pentru percepția șoferului asupra cuplului și vitezei, inginerii Mazda au creat, de asemenea, un sistem de sunet electronic în interiorul Mazda MX-30, care este sincronizat cu cuplul motorului în ceea ce privește frecvența și presiunea sunetului. Acest lucru duce la o variație mai mică a vitezei vehiculului și la un comportament stabil, care este susținută și de sistemul unic G-Vectoring Control (GVC) al Mazda ce a fost extins și folosește avantajele motorului electric (electric G-Vectoring Control Plus).

Mazda MX-30 continuă tema minimalistă „less is more” utilizată atât la exteriorul, cât și la interiorul mașinilor noastre.

Cabina oferă un sentiment de unitate mulțumită liniei fluide ce pornește din partea superioară a montantului A și se întinde până în spate. Culoarea acoperișului face această senzație și mai clară. Ușile freestyle îi oferă Mazdei MX-30 o siluetă distinctivă și elegantă, iar pasagerilor le asigură acces mai ușor atât la scaunele din față, cât și la cele din spate.

La interior folosim materiale ecologice și înlocuim o mare parte din pielea reală cu o alternativă vegană. În consola centrală este integrată și o plută de proveniență ecologică ce oferă un spațiu de stocare creativ.

Mazda a folosit prefixul MX pentru mai multe produse care au fost create în pofida tendințelor din industria auto de la un moment dat. Cu MX-5 am realizat un model sportiv cu două locuri când roadster-ul a fost renegat de alți producători.

Cu Mazda MX-30, am dezvoltat o experiență complet nouă de model electric, cu ADN-ul Mazda cu design unic de interior și exterior și dinamică de condus aparte. Astfel, ne asigurăm că clienții noștri pot să experimenteze în continuare bucuria de a conduce pentru care Mazda este binecunoscută.

Specificații*

Mazda MX-30 este disponibilă pentru precomandă în mai multe piețe din Europa și va sosi în reprezentanțe în a doua jumătate a anului 2020.

CaroserieSUV
Capacitate5 persoane
Lungime × lățime × înălțime4.395mm × 1.795mm × 1.570mm
Ampatament2.655mm
Tren de rularee-SKYACTIV
Suspensie fațăMacPherson strut
Suspensie spateBară de torsiune
DirecțiePinion și cremalieră
Frâne (față/spate)Discuri ventilate/Discuri pline
/Frâne regenerative
Dimensiuni anvelope215/55R18
BaterieTipBaterie Lithiu-ion
CelulăPrismatică
Voltaj total355V
Putere electrică totală (capacitatea bateriei)35.5kWh
MotorTipMotor asincron
Sistem de răcireCu apă
ÎncărcareCurent continuuCOMBO spec
Curent alternativMaximum 6.6kW

*Datele prezentate au caracter provizoriu

Citește și: Noua Mazda3 echipată cu motorul Skyactiv-X este disponibilă în România

Urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram