Mercedes-Benz a prezentat oficial noul GLA în România

0
45
Noul Mercedes-Benz GLA

Noul Mercedes-Benz GLA a fost prezentat oficial în România în cadrul unui eveniment online la care a  participat și Martin Schultz, CEO Mercedes-Benz România.

Noul GLA, cel de al optulea model care se alătură familiei Mercedes-Benz, completează generația actuală de automobile compacte. În același timp, noul GLA reprezintă modelul entry-level din gama de SUV-uri a brandului. Caracterul autovehiculului a fost consolidat față de modelul precedent: cu o înălțime de 1611 milimetri, noul GLA este cu 10 cm mai înalt decât predecesorul său.

Poziția scaunelor, implicit mai înaltă, caracteristică SUV-urilor permite mai mult spațiu în zona superioară a locurilor din față. Spațiul destinat picioarelor, pentru locurile din spate, este mult mai generos – chiar dacă noul GLA este acum cu 1,5 centimetri mai scurt.

Elementele de design distinctive, off-road, includ partea frontală dreaptă, console mai scurte în față și în spate și stuctură de protecție multilaterală. Modelele 4MATIC sunt dotate standard cu pachetul Off-Road Engineering.

Aceasta include un program adițional pentru conducere, o funcție de asistență pentru rularea în pantă, o animație off-road pe display-ul media, iar împreună cu farurile MULTIBEAM LED, o funcție specială de lumină, pentru traseurile off-road.

Noul GLA face un pas în față și în ceea ce privește siguranța, datorită sistemelor de asistență cu suport cooperativ pentru șofer. Funcțiile îmbunătățite ale Pachetului de asistență la rulare includ, spre exemplu, funcția pentru manevrele de conducere, funcția pentru banda de urgență, asistent pentru unghiul mort care semnalează șoferului aproprierea bicicliștilor sau a altor autovehicule dar și un sistem de semnalizare al pietonilor aflați în proximitatea trecerilor.

Echiparea standard a noului GLA include Active Lane Keeping Assist și Active Breaking Assist. În anumite situații, GLA-ul este capabil să conducă semi-automat, monitorizând atent situația traficului, cu ajutorul sistemelor îmbunățite de camere și radar, care îi permit să vadă în depărtare.

Cu motoare puternice și eficiente, cu 4 cilindri, cele mai noi sisteme de asistență și suport cooperativ pentru conducere, sistem de infotainment MBUX cu operare intuitivă dar și control comprehensiv al confortului, ENERGIZING, noul model îmbină punctele forte ale generației actuale de autovehicule compacte ale Mercedes-Benz.

Noul GLA este produs la fabrica Mercedes-Benz din Rastatt (Germania) dar și în Beijing (China) pentru piața locală.

Noul Mercedes-Benz GLA

Sigur de sine și dinamic: design-ul exterior

Noul GLA are proporții impunătoare, și console scurte în față și în spate. Partea frontală se revarsă peste stâlpul de susținere, înspre geamuri, oferind o imagine compactă. Umerii puternici ai caroseriei și liniile de coupé ale geamurilor descriu noul GLA. La fel ca restul modelelor SUV Mercedes-Benz, grilajul radiatorului prezintă deschideri distinctive de-a lungul fantei de ventilație și o stea, poziționată central.

Părțile laterale și partea din spate scot în evidență umerii puternici ai autovehiculului. Atât structura de protecție multilaterală cât și barele de antiîmpănare din față și spate, amplifică proporțiile SUV-ului și accentuează caracterul său off-road.

Contemporan și calitativ: interiorul

Tabloul de bord este simplu și prezintă decupaje optice pentru șofer și pasager. Decupajele alocate șoferului încadrează unitatea de afișaj, disponibilă în trei variante: cu două ecrane de 7-inch (17,78 cm), cu un ecran de 7 și unul de 10,25 inch (26 cm) și versiunea lată cu două ecrane de 10,25 inch. Pe partea pasagerului, aria decupată este finisată cu un element decorativ.

Inclus standard este și sistemul de infotaiment operat intuitiv, MBUX (Mercedes-Benz User Experience), care a revoluționat modul în care autovehiculul este utilizat. Acesta poate fi activat prin control vocal, folosind sintagma “Hey Mercedes”. MBUX poate fi configurat individual, cu o varietate de opțiuni.

Sistemul puternic, graficele și ecranul remarcabil, aspectul ușor de personalizat, display-ul head-up full-colour, navigația dotată cu AR și software-ul capabil să învețe reprezintă principalele avantaje ale acestui sistem.

Noul Mercedes-Benz GLA

Semnificativ mai mare: dimensiunile interiorului și funcționalitate

Deși mai scurt decât predecesorul său, la exterior, noul GLA dispune de un interior mai spațios, mai ales în ceea ce privește spațiul pentru picioare pentru pasagerii din spate, sau compartimentul pentru bagaje.

Poziția scaunelor, pentru șofer și pasager, este mai înaltă și mai dreaptă decât cea a modelului precedent, prin urmare, mult mai potrivită pentru un SUV, aceștia fiind așezați cu 97 mm mai sus decât în cazul modelului precedent iar vizibilitatea 360° a fost de asemenea îmbunătățită.

Atenție sporită la traficul din jur: sistemele de asistentă pentru șofat

Noul GLA oferă asistență și suport cooperativ pentru conducere. Cele mai noi funcții ale Pachetului de asistență la rulaj includ funcțiile de viraj, de bandă urgență, de avertizare în unghiul mort și atunci când pietonii sunt detectați în apropierea trecerilor.

Sistemul de Asistență la rulare (echipările opționale depind în funcție de țară și nivel de echipare) include:

  • Asistent activ pentru păstrarea distanței între autovehicule DISTRONIC cu funcțiile:
    • Frânare pentru autovehiculele în staționare
    • Mișcări automate într-un ambuteiaj, cu ajutorul funcției Active Parking Assist și al navigației
    • Activarea funcției ‘gliding”, în modul de conducere ECO drive
  • Active Steer Assist cu funcțiile:
    • Active Emergency Stop Assist – cu deschidere automată și apel de urgență către Centrul de Urgență Mercedes-Benz, atunci când vehiculul se află în repaos (disponibil în funcție de țară)
    • Funcție dedicată benzii de urgență – în ambuteiaje, pe autostradă, la viteză de sub 60 km/h
  • Active Speed Limit Assist care reacționează la schimbările limitelor de viteză, cu ajutorul Traffic Sign Assist, ajustează viteza în funcție de rută și înainte de viraje, sensuri giratorii, intersecții, cabine pentru taxe de șosea sau ambuteiaje dar și după intrarea/ieșirea de pe autostrăzi, drumuri principale – cu Live Traffic Navigation.
  • Evasive Steering Assist
  • Active Lane Keeping Assist
  • Active Blind Spot Assist
  • Active Brake Assist cu funcția pentru manevre de condus și marșarier
  • PRE-SAFE® PLUS: Poate detecta o posibilă coliziune din spate. Dacă pericolul persistă, sistemul poate aplica ferm frâna, minimizând riscul leziunilor prin reducerea șocului cauzat de un impact din spate.

Călătorește mai relaxat: cu controlul de confort ENERGIZING și scaunele kinetice ENERGIZING

Controlul de confort ENERGIZING îmbină multiple sisteme de confort, folosind iluminarea și muzica, împreună cu un număr de opțiuni pentru masaj și o varietate de programe pentru relaxare. Sistemul ENERGIZING COACH recomandă aceste programe în funcție de situație. Dacă smartwatch-ul Mercedes-Benz vivoactive® 3 sau un alt accesoriu Garmin® este conectat la autovehicul, acuratețea recomandărilor se va baza pe elemente precum nivelul de stres al șoferului sau calitatea somnului.

Confortul ENERGIZING este completat de scaunele kinetice ENERGIZING. Acest sistem oferă beneficii ortopedice în funcție de poziția pe scaun, modificând înclinarea scaunului, pernele și spătarul, în câteva minute. Sistemul de scaune kinetice ENERGIZING este disponibil pentru scaunele frontale, în completarea scaunelor full electrice care pot face ajustări datorită funcției de memorie.

Noul Mercedes-Benz GLA

Plăcut și curat: noua funcție de spălare

Noul GLA dispune de funcția de spălare deja familiară de la modelul GLS. Cu o singură comandă, oglinzile exterioare sunt pliate iar geamurile laterale și trapa sunt închise. Senzorul pentru ploaie este dezactivat, astfel încât ștergătoarele vor rămâne închise pe durata spălării.

Sistemul de aer condiționat se adaptează modului de recirculare a aerului. Aceste setări sunt automat dezactivate când șoferul părăsește spălătoria și accelerează la o viteză de peste 20 km/h.

Confort excepțional la drum lung și plăcerea de a conduce: suspensia

Noul GLA are suspensie frontală MacPherson. Roțile sunt ghidate de brațele de control situate sub centrul fiecărei roți, barele MacPherson și două tije. Suspensia este realizată din aluminiu. Astfel, sunt reduse atât greutatea cât și masa nesuspendată.

Mai multă tracțiune când e necesar: 4MATIC all-wheel drive

Această configurare sport permite șoferului să folosească funcția DYNAMIC SELECT pentru a descoperi caracteristicile 4MATIC. Trei moduri caracteristice pot fi folosite pentru a controla tracțiunea integrală, deși sistemul răspunde flexibil oricărui mod de rulare: Eco/Comfort, Sport sau Off-road.

Modelele 4MATIC dispun de pachetul Off-road Engineering ca echipare standard. Componentele pachetului includ:

  • În combinație cu farurile MULTIBEAM LED, aceste modele au o funcție specială de lumină off-road, care poate fi activată în modul de rulare Offroad. Această funcție face mai ușoară identificarea obstacolelor pe timp de noapte.
  • Pachetul include și un mod extra de conducere. Acesta poate adapta atât caracteristicile sistemului 4MATIC cât și puterea oferită de motor, și funcția de control ABS, pentru traseele off-road uș Poate fi activată prin butonul DYNAMIC SELECT.
  • O animație a situației de condus poate fi activată pe display-ul media.
  • Downhill Speed Regulation (DSR)

 Puternice și eficiente: motoarele

 Noul GLA se bazează pe motoarele sale cu 4 cilindri, acționate de benzină sau diesel, complet modernizate pentru această nouă ediție compactă. În comparație cu generația precedentă, motoarele sunt caracterizate de un randament crescut, cu emisii și eficiență îmbunătățite.

Varianta entry-level pentru modelele alimentate cu benzină este M 282 cu un volum de 1,33 litri pentru GLA 200 (consum combinat de combustibil de 7,4-6,5 l/100 km, emisii combinate CO2 168-148 g/km).

Variantele diesel ale noului GLA sunt acționate de motorul premium de doi litri OM 654, adaptat pentru instalare transversală. Motorul diesel de doi litri întrunește cerințele RDE (Real Driving Emissions) Stadiul 2 și este certificat Euro 6d. Motorul este disponibil în două clase de putere, de 110kW/150 CP și 140 kW/190 CP, cu tracțiune frontală sau 4MATIC și transferă puterea către transmisia cu dublu ambreiaj 8G-DCT.

Noul Mercedes-Benz GLA

De la Coupé la Shooting Brake la SUV: gamă largă în clasa compactă

Cu noul GLA, familia de autovehicule compacte a Mercedes-Benz include acum 8 modele. Cu trei variante de lungime, tracțiune față sau integrală, variante de alimentare cu benzină, diesel sau modele hybride, gama de compacte este una variată.

Unul din patru autoturisme Mercedes-Benz vândute în 2019 a fost un model compact: mai mult de 667.000 unități Clasa A și B, CLA, CLA Shooting Brake și modelele precedente GLA și GLB au fost comercializate anul trecut. Acest lucru a dus la depășirea ultimului record înregistrat în 2016, cu mai mult de 30.000 de unități.

De la lansarea primului Mercedes-Benz Clasa A în 1977, primul autovehicul compact al Mercedes-Benz, mai mult de șapte milioane de automobile compacte au fost livrate în întreaga lume. De la lansarea pe piață a GLA-ului în 2014, mai mult de 1 milion de unități au fost livrate clienților de pretutindeni.

Mai mult, un model EQ Power cu a treia generație de hybrid drive va fi disponibil în prima jumătate a acestui an, iar modelul complet electric Mercedes-Benz EQA, este preconizat pentru finalul acestui an.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram!