[TEST DRIVE] Noua Mazda2: chic, surprinzătoare și incitantă

0
30
noua Mazda2

Am testat noua Mazda2 în însorita Grecie la începutul anului și nu puteam să nu vă povestim aici despre ea. Ne-a plăcut la fel de mult precum superbul apus de soare la malul mării.

Am fost mereu adepta mașinilor practice, care răspund cel mai bine nevoilor posesoarelor sale. Dar asta nu înseamnă că nu apreciez designul unei mașini, emoția pe care ți-o creează la vedere, senzațiile pe care ți le oferă la volan…

Sunt doar împotriva acelei tendințe de „show off”. Mașina trebuie să îți ușureze sarcinile cotidiene, nu să aducă un factor în plus de stres. Și nici să constituie un trofeu, care îi umple de invidie pe vecini și cunoscuți la fiecare ieșire.

Și pentru că vorbeam de stres, am avut ocazia să testez noua Mazda2 într-unul dintre locurile cele mai zen și anume coasta Atenei. Două zile în care am avut ocazia să redescopăr acest model actualizat de constructorul japonez. Și să îmi reamintesc cât de mult mi-a plăcut atunci când l-am testat în aglomerația bucureșteană.

Mazda2 este mașina ideală pentru oraș, pentru a te deplasa din punctul A în punctul B, fără bătăi de cap. A nu se înțelege însă că este doar atât, o citadină utilă. Din contră. Am redescoperit la Atena o mașină perfectă de weekend sau pentru vacanțe în colțuri de paradis mai puțin populate, oferind tot confortul necesar.

Design-ul minimalist (trebuie ținut cont de originea sa japoneză), dar nu auster, îți comunică de la prima vedere statutul acestei mașini. O eleganță aparte, irezistibilă. Și o invitație să o descoperi. Pe scurt, Mazda2 m-a „chemat” către ea din primul moment, trezindu-mi dorința de a o conduce.

Punctul forte este interiorul și confortul pe care ți-l oferă la volan! Sunt câteva aspecte pe care le-am reținut și pe care am vrut să le „verific” din prezentarea mașinii.

În primul rând, atenția la detalii. Întreg interiorul mașinii, habitaclul, a fost conceput pentru a-ți oferi acea stare de confort deplin, din toate punctele de vedere. De la cromatică, ambianța fiind studiată în diferite tipuri de lumină, în diferite momente ale zilei, până la izolarea fonică, zgomote, vânt, sunetul motorului, toate au fost izolate.

Scaunele au fost redesenate pentru a oferi susținere optimă, dar și o poziție la volan cât mai aproape de cea naturală, din punct de vedere al curburii coloanei și posturii corpului.

Ce pot să vă spun este că nu m-aș mai fi dat jos de la volan! M-am simțit ca atunci când port piesa mea favorită din garderobă: confortabil, plină de încredere și energie.

Drumul ales pentru plimbarea cu Mazda2, de-a lungul coastei, este ideal pentru a-i pune în valoare calitățile… drumul virajat nu este conceput pentru supercar-uri sau bolizi cu sute de cai putere. Este un drum de care efectiv să te bucuri la volan, să admiri peisajul, să te încarci cu energia pozitivă pe care marea o amană.

Pot spune că m-am îndrăgostit de Mazda2 pe drumul de coastă de lângă Atena. Pentru că am simțit-o stabilă și ușor de manevrat pe drumurile șerpuite și agilă pe urcare. Și pentru că mi-a oferit o experiență memorabilă la volan, într-un spațiu luminos și primitor. Ca o vacanță într-un loc familiar, unde nu există stresul necunoscutului, doar relaxarea și plăcerea.

Printre elementele care îți fac întradevăr viața mai ușoară la volan trebuie însă menționate câteva dintre sistemele și funcțiile de confort și asistență la condus precum head-up display-ul, ideal pe drumurile virajate, și nu numai, pentru a-ți menține în permanență atenția și privirea la drum, sistemul de camere video 360 de grade, care datorită celor patru camere și unui soft special îți oferă o imagine 360 de grade a mașinii pentru a executa orice manevră în siguranță, dar și sistemul pentru menținerea benzii de rulare, Apple CarPlay și Android Auto, pentru a-ți recrea propriul univers în mașină.

Sub capotă versiunii 2020 Mazda2 se regăsește o unică variantă de motorizare – motorul Skyactiv-G pe benzină de 1,5 litri și 90 CP, asociat unei cutii manuale în 6 trepte – care însă își face treaba foarte bine în oraș și în călătorii de plăcere. Pe autostradă, aș fi simțit nevoia unui plus de putere, fără a fi însă deranjantă performanța motorului de 90 CP.

Mai multe detalii legate de prețuri și echipări găsiți aici.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram!