Am fugit câteva zile la munte cu Mitsubishi Eclipse Cross și m-a impresionat prin ținută și dotări.
Mereu am crezut și încă mai cred faptul că SUV-urile sunt prea mari pentru orașele aglomerate. Mai ales dacă luăm în considerare unele studii care afirmă că numărul mediu de persoane care călătoresc în aceeași mașină este de 1,1.
Da, știu, dă cu virgulă, dar dacă arunci o privire în jur, vezi în 9 din 10 mașini o singură persoană… cam asta înseamnă o medie de 1,1.
Nu mă înțelege greșit. Asta nu înseamnă că nu îmi place să conduc SUV-uri. Din contră, poziția înaltă la volan are ceva măreț și impunător. Iar faptul că pot privi lumea de sus, mă face să uit că am partea mea de vină în coada uriașă de la semafor.
Mitsubishi Eclipse Cross în varianta Instyle+ înseamnă full option și ceva în plus. Lăsând la o parte că avea tot ce-ți poți dori: CVT, piele, navigație, trapă, bluetooth, lumini cu tehnologie LED și orice altceva îți poti dori de la o mașină modernă, designul este cel care m-a impresionat cel mai mult! Robust, unghiular, cu linii futuriste, accentuate de un roșu metalizat, o nuanță cumva aparte.
Tocmai m-am hotărât ce culoare va avea următoarea mea mașină!
Chiar dacă nu m-a dat pe spate sunetul motorului în plină accelerație, în mare parte datorită cutiei CVT, totuși, motorul (1.5 benzină turbo) este viu. Iar 163 de cai fac mașina să pară ușoară.
Schimbările de direcție sunt rapide și precise, iar mașina se așează bine pe drum. Dacă în majoritatea timpului am rulat pe modul eco, din când în când, plictiseala din trafic, mă făcea să acționez butonul sport. Cei care preferă confortul în devafoarea sportivității, se vor plânge totuși de suspensia ușor rigidă.
Interiorul modelului Mitsubishi Eclipse Cross este unul spațios, atât în față cât și în spate. Bancheta glisează cațiva centimetri pentru a crea și mai mult spațiu pasagerelor cu picioare foarte lungi.
Un big like primește plafonul panoramic generos, care face interiorul să pară mult mai mare și mai luminos.
Sistemul multimedia este în ton cu tendințele actuale: ecranul – tabletă de 7 inch cu comenzi tactile, Apple Carplay și Android Auto, iar conexiunea cu telefonul se face simplu și rapid.
Sistemul audio cu care este dotat Mitsubishi Eclipse Cross sună uimitor de bine. Totuși, reacția touchscreen-ului la comenzi este un pic mai lentă decât m-aș fi așteptat.
Masina mai este dotată cu head-up display, care afișează informațiile principale, necesare șoferului, un sistem de camere cu vedere 360 grade, precum și alte minuni tehnologice care te rasfață sau te protejează: sistem pentru detecția pietonilor, frânare de urgență, adaptative cuise control, faza lungă automată, încălzire în scaune, auto hold, etc.
Pentru a sintetiza, aș zice că Mitsubishi Eclipse Cross punctează prin:
⁃ Sistemele de siguranță
⁃ Culoarea superbă și designul impresionant
⁃ Geamurile cu protecție fonică
⁃ Sistemul audio
⁃ Head-up display
⁃ Modul simplu de conectare a telefonului
⁃ Accesul fără cheie
În concluzie, Mitsubishi Eclipse Cross este bine construit, bine echipat, cu o personalitate distinctă. Mie mi se pare a fi o variantă bună dacă ești în căutarea unui SUV compact.
Foto: Marooni