Între 24 septembrie și 4 octombrie am făcut un tur de aproape 2.000 de kilometri cu 8 mașini electrice. Astăzi câte ceva despre Audi Q8 e-tron…
Timpul trece atât de repede! Și dacă în 2019, e-tron era singura electrică din gama Audi, acum Q8 e-tron nu are doar un nume nou, ci vine și cu o putere mai mare, o autonomie mai bună și o încărcare mai rapidă. Adică tot ceea ce trebuia să facă Audi pe o piață cu din ce în ce mai multe modele electrice din segmentul premium.
Q8 e-tron, la fel ca marca Audi, face și oferă tot ceea ce ai aștepta de la el – e spațios, oferă tot confortul, finisaje premium și dotări de top, stă bine pe șosea și se așază frumos în viraje, filtreză eficient denivelările… Suspensia pneumatică este absolut minunată!
De altfel, strategia Audi pare să fie aceea de a lansa mașini electrice care seamănă perfect cu omoloagele lor cu motoare termice, atât din exterior cât și la interior.
Nu există deci prea multe indici în Q8 e-tron legate de faptul că este o mașină electrică. Are configurația habitaclului similară unui model echipat cu motor termic. De la selectorul de viteze la meniul interactiv, Q8 e-tron creează o experiență familiară și intuitivă. Pentru proprietarii de Audi va fi deci ca și când au ajuns „acasă”, pentru că este exact la fel.
Interiorul îți dă sentimentul de premium, de construcție solidă și finisaje impecabile. Fără accente țipătoare sau butoane/comenzi plasate în locuri ciudate. Scaunele asigură o postură ideală, având multiple reglaje, toate comenzile fiind dispuse logic și intuitiv în jurul șoferului.
Spațiul pentru pasagerii din spate este satisfăcător, dar la drum lung, un al treilea pasager aflat pe locul din mijloc s-ar putea să nu fie foarte încântat de spațiul pentru picioare, ușor afectat de consola centrală. Portbagajul are dimensiuni decente – 631 de litri, suficient de încăpător pentru o călătorie în familie.
Consumul mediu scos în cele 9 zile de ROCHARGE, de 22,7 kWh/100km nu este stelar, însă capacitatea netă a bateriei de 89 kWh și capacitatea de a se încărca rapid cu 150 kW la stațiile DC micșorează timpii de așteptare la stație, un avantaj oricând, dar mai ales atunci când mergi la drum lung.
Astfel, cu un design clasic, mult spațiu și materiale de calitate, Q8 e-tron mi-a plăcut cum se simte de la volan. A fost o întâlnire scurtă și intensă, nu a fost dragoste la prima vedere, dar ne-am despărțit prieteni.
În configurația din #ROCHARGE, Audi Q8 e-tron 50 quattro Advanced costă 120.436 de euro (TVA inclus), și 1.731 de euro pe lună dacă o iei prin Leasing Operațional de la Autonom pe persoană juridică, ca să scapi de toate celelalte cheltuieli legate de mașină, de la service la asigurări.
#ROCHARGE by Vitesco Tehnologies este un tur prin România, de aproape 2.000 de kilometri cu mașini electrice, în care am testat 8 dintre cele mai noi modele electrice disponibile pe piață. Este un proiect AUTOCRITICA, susținut de Autonom (Green Partner), pus pe șosea de Michelin, tehnologizat de Server Config și încărcat de Enel X Way, Renovatio e-charge, MOON România și MOL Romania.