Featured

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

#ROCHARGE by Vitesco Technologies: Mercedes-AMG EQE SUV

Între 24 septembrie și 4 octombrie am făcut un tur de aproape 2.000 de kilometri cu 8 mașini electrice. Astăzi câte ceva despre Mercedes-AMG EQE SUV…

Pe scurt, #ROCHARGE by Vitesco Technologies este turul Românei cu mașini electrice, dar definiția aceasta este mult prea simplistă pentru întreaga experiență.

Anul acesta am avut 8 mașini electrice pe care le-am testat prin rotație toți cei 16 participanți, eu fiind unul dintre acești norocoși. Fiecare echipă de doi participanți a trecut în altă mașină în fiecare zi, parcurgând un itinerariu bine pus la punct de organizator.

Astfel, la finalul turului, pot spune că am testat și mi-am făcut o părere de cum se comportă: Mercedes-AMG EQE SUV, Nissan Ariya, Porsche Taycan Turbo Cross Turismo, Tesla Model Y Long Range, Volkswagen ID. Buzz, Audi Q8 e-tron, Kia Niro EV, Lexus RZ 450e, 8 mașini electrice complet diferite, care demonstrează că există de toate pentru toți inclusiv în această direcție.

În ROCHARGE am mers fix în ritmul și în condițiile în care ar merge orice șofer normal (adică fiecare dintre noi cu stilul și ritmul lui)… nu am mers la „consum”, dar nici la cursă de viteză. Am testat mașinile pe autostradă (unde am respectat viteza legală – 130km/h, nu am mers cu 90km/h), în orașe, în trafic aglomerat, pe drumuri cu serpentine, chiar și pe drumuri neasfaltate, pe drumuri naționale și județene, prin sate, prin munți.

Nu știu dacă a fost o întâmplare fericită sau dacă ar fi fost mai bine altfel, dar prima mașină testată a fost chiar „regina” turului. Și asta, adică supremația sa, a fost evidentă de la prima vedere. Mercedes-AMG EQE SUV se impune de la prima vedere prin prestanță. Și prin statutul pe care evident ți-l oferă când te afli la volanul ei.

Mercedes-AMG EQE SUV este o mașină care impresionează și copleșește… Și copleșitor este atributul care descrie cel mai bine senzația pe care o ai când urci la volan.

Da, calitatea materialelor și a finisajelor, atenția la detalii, nivelul de echipare, toate acestea sunt impresionante, dar ceea ce te copleșește este tehnologia la bord: EQE SUV are mai multe funcții și comenzi decât toate mașinile din tur la un loc!

Și da, are de toate, ba chiar și unele dotări pe care nu le-am mai întâlnit – cum este de exemplu funcția kinetică a scaunelor (pentru a evita amorțirea sau disconfortul cauzat de poziția fixă la volan, părțile componente ale scaunului se mișcă într-un anumit fel cu o anumită frecvență, fără a te incomoda însă la condus).

Într-o notă puțin amuzantă, Mercedes-AMG EQE SUV este o mașină perfectă de călătorie pentru cuplurile certate sau oamenii care nu se suportă. Pentru că fiecare, șofer și pasager, dispune de propriile comenzi, propriul display și își poate alege chiar și muzica pe care o ascultă – pasagerul având de exemplu opțiunea de a se conecta și de a asculta în căști o muzică diferită de a șoferului.

Noi nu am avut foarte mult timp la volanul acestui model, doar o zi, și de aceea aș avea tendința să spun că m-am simțit puțin stingheră la volan, având în permanență o teamă de a atinge butoane și comenzi. Sunt convinsă însă că experiența unui posesor este complet diferită, în momentul în care are timp să îi descopere secretele.

Confortul deplin este un alt atribut prin care se remarcă EQE SUV. Cu tot ceea ce presupune: de la poziția înaltă la volan la vizibilitate, suspensii, asistența la condus și sistemele de safety.

Să nu uit de anvelope! Ca o adevărată regalitate, Mercedes-AMG EQE SUV a avut și încălțările adecvate – anvelope speciale cu dimensiuni speciale, 22 inchi, Michelin Pilot Sport EV (cu bureți pe interiorul benzii de rulare, pentru o rulare silențioasă).

La drum, nu am simțit greutatea mașinii, se conduce ușor și natural. Ajută, clar, și cei aproape 500 de cai putere.

De aici, cumva la fel de natural, și consumul este ridicat (nu a scăzut sub 20kWh/100 km), autonomia situându-se undeva la 400 km, în ciuda bateriei mari de 90,6 kWh.

Versiunea testată de noi în ROCHARGE are și un preț pe măsura prestanței și dotărilor, adică 142.413 € (TVA inclus), iar în leasing operațional de la Autonom ar presupune o rată lunară de 2.092 €.

#ROCHARGE by Vitesco Tehnologies este un tur prin România, de aproape 2.000 de kilometri cu mașini electrice, în care am testat 8 dintre cele mai noi modele electrice disponibile pe piață. Este un proiect AUTOCRITICA, susținut de Autonom (Green Partner), pus pe șosea de Michelin, tehnologizat de Server Config și încărcat de Enel X Way, Renovatio e-charge, MOON România și MOL Romania.

Din aceeași categorie

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la...

Mazda CX-80 și-a făcut debutul european printr-o lansare online

După lansarea CX-60, noua Mazda CX-80 este al doilea...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Cele mai recente

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la...

Mazda CX-80 și-a făcut debutul european printr-o lansare online

După lansarea CX-60, noua Mazda CX-80 este al doilea...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Noul Opel Frontera va fi disponibil în România din toamna acestui an

Opel anunță începutul unui nou capitol din istoria lungă...

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la Roland-Garros din 2022, Renault va avea un stand de 150 mp dedicat modelului Renault 5...

Mazda CX-80 și-a făcut debutul european printr-o lansare online

După lansarea CX-60, noua Mazda CX-80 este al doilea model pentru piața din Europa din grupul „Large Product” al companiei. Este cea mai spațioasă...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat în premieră publicului cu ocazia ediției din 2024 a Salonului Auto de la Geneva, poate...