Featured

Cel mai dinamic 911 Carrera S produs vreodată

Porsche adaugă noul Carrera S la gama de modele...

Renault 5 Turbo 3E renaște ca model de serie

Anatomy of a Comeback, serialul documentar disponibil pe Prime...

Refresh and Reveal” – Calendarul Pirelli 2025 de Ethan James Green, prezentat la Londra, la Muzeul de Istorie Naturală

"Refresh and Reveal" este titlul Calendarului Pirelli 2025, realizat...

#ROCHARGE by Vitesco Technologies: Mercedes-AMG EQE SUV

Între 24 septembrie și 4 octombrie am făcut un tur de aproape 2.000 de kilometri cu 8 mașini electrice. Astăzi câte ceva despre Mercedes-AMG EQE SUV…

Pe scurt, #ROCHARGE by Vitesco Technologies este turul Românei cu mașini electrice, dar definiția aceasta este mult prea simplistă pentru întreaga experiență.

Anul acesta am avut 8 mașini electrice pe care le-am testat prin rotație toți cei 16 participanți, eu fiind unul dintre acești norocoși. Fiecare echipă de doi participanți a trecut în altă mașină în fiecare zi, parcurgând un itinerariu bine pus la punct de organizator.

Astfel, la finalul turului, pot spune că am testat și mi-am făcut o părere de cum se comportă: Mercedes-AMG EQE SUV, Nissan Ariya, Porsche Taycan Turbo Cross Turismo, Tesla Model Y Long Range, Volkswagen ID. Buzz, Audi Q8 e-tron, Kia Niro EV, Lexus RZ 450e, 8 mașini electrice complet diferite, care demonstrează că există de toate pentru toți inclusiv în această direcție.

În ROCHARGE am mers fix în ritmul și în condițiile în care ar merge orice șofer normal (adică fiecare dintre noi cu stilul și ritmul lui)… nu am mers la „consum”, dar nici la cursă de viteză. Am testat mașinile pe autostradă (unde am respectat viteza legală – 130km/h, nu am mers cu 90km/h), în orașe, în trafic aglomerat, pe drumuri cu serpentine, chiar și pe drumuri neasfaltate, pe drumuri naționale și județene, prin sate, prin munți.

Nu știu dacă a fost o întâmplare fericită sau dacă ar fi fost mai bine altfel, dar prima mașină testată a fost chiar „regina” turului. Și asta, adică supremația sa, a fost evidentă de la prima vedere. Mercedes-AMG EQE SUV se impune de la prima vedere prin prestanță. Și prin statutul pe care evident ți-l oferă când te afli la volanul ei.

Mercedes-AMG EQE SUV este o mașină care impresionează și copleșește… Și copleșitor este atributul care descrie cel mai bine senzația pe care o ai când urci la volan.

Da, calitatea materialelor și a finisajelor, atenția la detalii, nivelul de echipare, toate acestea sunt impresionante, dar ceea ce te copleșește este tehnologia la bord: EQE SUV are mai multe funcții și comenzi decât toate mașinile din tur la un loc!

Și da, are de toate, ba chiar și unele dotări pe care nu le-am mai întâlnit – cum este de exemplu funcția kinetică a scaunelor (pentru a evita amorțirea sau disconfortul cauzat de poziția fixă la volan, părțile componente ale scaunului se mișcă într-un anumit fel cu o anumită frecvență, fără a te incomoda însă la condus).

Într-o notă puțin amuzantă, Mercedes-AMG EQE SUV este o mașină perfectă de călătorie pentru cuplurile certate sau oamenii care nu se suportă. Pentru că fiecare, șofer și pasager, dispune de propriile comenzi, propriul display și își poate alege chiar și muzica pe care o ascultă – pasagerul având de exemplu opțiunea de a se conecta și de a asculta în căști o muzică diferită de a șoferului.

Noi nu am avut foarte mult timp la volanul acestui model, doar o zi, și de aceea aș avea tendința să spun că m-am simțit puțin stingheră la volan, având în permanență o teamă de a atinge butoane și comenzi. Sunt convinsă însă că experiența unui posesor este complet diferită, în momentul în care are timp să îi descopere secretele.

Confortul deplin este un alt atribut prin care se remarcă EQE SUV. Cu tot ceea ce presupune: de la poziția înaltă la volan la vizibilitate, suspensii, asistența la condus și sistemele de safety.

Să nu uit de anvelope! Ca o adevărată regalitate, Mercedes-AMG EQE SUV a avut și încălțările adecvate – anvelope speciale cu dimensiuni speciale, 22 inchi, Michelin Pilot Sport EV (cu bureți pe interiorul benzii de rulare, pentru o rulare silențioasă).

La drum, nu am simțit greutatea mașinii, se conduce ușor și natural. Ajută, clar, și cei aproape 500 de cai putere.

De aici, cumva la fel de natural, și consumul este ridicat (nu a scăzut sub 20kWh/100 km), autonomia situându-se undeva la 400 km, în ciuda bateriei mari de 90,6 kWh.

Versiunea testată de noi în ROCHARGE are și un preț pe măsura prestanței și dotărilor, adică 142.413 € (TVA inclus), iar în leasing operațional de la Autonom ar presupune o rată lunară de 2.092 €.

#ROCHARGE by Vitesco Tehnologies este un tur prin România, de aproape 2.000 de kilometri cu mașini electrice, în care am testat 8 dintre cele mai noi modele electrice disponibile pe piață. Este un proiect AUTOCRITICA, susținut de Autonom (Green Partner), pus pe șosea de Michelin, tehnologizat de Server Config și încărcat de Enel X Way, Renovatio e-charge, MOON România și MOL Romania.

Din aceeași categorie

Cars&Roads Croația by Michelin: Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe este elegant, spațios, high-tech, versatil, genul...

Renault Rafale Prezidențial: un model exclusivist, conceput special pentru Președinția franceză

Având la bază Noul Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech...

Cars&Roads Croația by Michelin: Dacia Bigster

Bigster este cel mai ambițios model Dacia de până...

Primele modele Chery, SUV-urile TIGGO7 și TIGGO8, disponibile în România

Pe 10 iulie, Chery a găzduit un eveniment de...

Cele mai recente

Cars&Roads Croația by Michelin: Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe este elegant, spațios, high-tech, versatil, genul...

Renault Rafale Prezidențial: un model exclusivist, conceput special pentru Președinția franceză

Având la bază Noul Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech...

Cars&Roads Croația by Michelin: Dacia Bigster

Bigster este cel mai ambițios model Dacia de până...

Primele modele Chery, SUV-urile TIGGO7 și TIGGO8, disponibile în România

Pe 10 iulie, Chery a găzduit un eveniment de...

FIAT lansează prima mașină din industria auto care include material reciclat din ambalaje pe bază de carton pentru băuturi

Fiecare model Fiat Grande Panda conține material reciclat echivalent...

Cars&Roads Croația by Michelin: Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe este elegant, spațios, high-tech, versatil, genul de mașină în care te simți bine indiferent dacă porți stilettos, bocanci sau papuci de...

Renault Rafale Prezidențial: un model exclusivist, conceput special pentru Președinția franceză

Având la bază Noul Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4x4 de 300 CP, acest vehicul unic întruchipează inovația, durabilitatea și excelența franceză. Proiectat la Centrul...

Cars&Roads Croația by Michelin: Dacia Bigster

Bigster este cel mai ambițios model Dacia de până acum, în primul rând ca poziționare, el atacând rivali consacrați precum Tiguan, Sportage sau Tucson....