Între 24 septembrie și 4 octombrie am făcut un tur de aproape 2.000 de kilometri cu 8 mașini electrice. Astăzi câte ceva despre Nissan Ariya…
În a doua zi de ROCHARGE by Vitesco Technologies, turul României cu mașini electrice, am plecat din Craiova, unde am fost cazați în prima seara, spre Domeniile Dragași, la 5 kilometri de Drăgășani. Am mers un segment recent inaugurat din Drumul Expres DEx12 (foarte similar unei autostrăzi), am virat apoi pe DN 65 și am ajuns, în cele din urmă, într-un mic paradis pe pământ.
Domeniul Dragași face parte din Podgoria Drăgășani, care la rândul ei face parte din Regiunea viticolă a dealurilor Munteniei și Olteniei, fiind cea mai veche podgorie din Oltenia cu o istorie de peste 2.000 de ani.
Am avut și șansa de a conduce una dintre cele mai plăcute mașini din tur, Nissan Ariya. O surpriză din toate punctele de vedere.
Mi-a plăcut de la prima vedere. Clar, culoarea a jucat un rol decisiv în a-mi atrage privirile și atenția. Tributar stilului de design japonez simplu și curat, Nissan Ariya poate fi ușor asociat cu un OZN, atât la exterior cat și la interior. Iar acest minimalism se reflectă direct și în senzația de spațiu aerisit pe care o ai la volan, nimic încărcat, nimic apăsător.
Nissan Ariya poate sta fără rușine alături de modelele foarte scumpe din tur din punct de vedere al calității materialelor, spațiului interior și sistemelor de asistență. Dacă nu ar exista logo-ul, cred că ai putea sa confunzi habitaclul cu al unui model de lux.
Mi-a plăcut atenția la detalii, dar și comenzile touch inserate în texturile și materialele de pe bord.
Și la capitolul spațiu interior punctează bine: spații de depozitare generoase, dar și un portbagaj care mi-a acomodat jumătate de șifonier (eu nu călătoresc light, mai ales când merg cu mașina).
Senzația la volan este de zen absolut. Tulburat poate doar de o groapă mai pronunțată din asfalt (am avut și din acestea, pe traseul pe care am condus). În rest, mi s-a părut că filtrează eficient denivelările drumurilor din România, rulând lin și silențios, așezându-se frumos în viraje și accelerând rapid atunci când i-o soliciți.
Autonomia este ultima surpriză plăcută! O păstra pentru final. Autonomia medie reală, la capătul celor 1.600 de kilometri parcurși în diferite condiții de drum în ROCHARGE, a fost de 465 km. Pe multe segmente a depășit chiar 500 de kilometri autonomie, situându-se deasupra tuturor celorlalte modele din tur.
Sincer, eu aș include-o în top 5 dacă aș alcătui în acest moment o listă în vederea unei achiziții iminente.
Versiunea testată de noi în ROCHARGE are un preț în linie cu aceste performanțe adică 70.600 € (TVA inclus), iar în leasing operațional de la Autonom ar presupune o rată lunară de 992 €.
#ROCHARGE by Vitesco Tehnologies este un tur prin România, de aproape 2.000 de kilometri cu mașini electrice, în care am testat 8 dintre cele mai noi modele electrice disponibile pe piață. Este un proiect AUTOCRITICA, susținut de Autonom (Green Partner), pus pe șosea de Michelin, tehnologizat de Server Config și încărcat de Enel X Way, Renovatio e-charge, MOON România și MOL Romania.