Între 24 septembrie și 4 octombrie am făcut un tur de aproape 2.000 de kilometri cu 8 mașini electrice. Astăzi câte ceva despre Porsche Taycan Turbo Cross Turismo…
Din păcate pentru mine am testat mașina din tur pe care mi-aș cumpăra-o fără să clipesc (dacă m-aș trezi cu cei 202.016 euro în cont, bineînțeles) pe unul dintre traseele scurte, despărțindu-mă de ea la prânz, după doar vreo 100 de kilometri parcurși.
Taycan este primul model electric al Porsche, o mașină electrică complet diferită de oricare alta. Și asta pentru ca le are pe toate: este super sportivă, puternică, rapidă și nărăvașă, se remarcă oriunde în trafic, dar dacă te urci la volan îți dai seama că se poate transforma cu ușurință și într-o mașină de familie, într-o mașină cu care poți pleca liniștit în vacanță.
Și nu doar atât: Taycan încarcă mai rapid decât oricare alt model (datorită sistemului de propulsie electric de 800 volți), așa că orice pauza de dezmorțire pentru pasageri se transformă într-o alimentare completă pentru mașină.
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo este (și face) senzație. De la sentimentul premium – de bogăție elegantă, nu opulență gratuită, pe care îl ai când pășești în interior la senzația îmbătătoare de eliberare și putere pe care ți-o dă când apeși pedala de accelerație. Versiunea Turbo pe care am testat-o în Rocharge are 680 CP și este a doua cea mai puternică din gamă, după Turbo S.
Eu nu i-am găsit cusur, nici scaunelor, nici poziției la volan (sau cea a pasagerilor), nici în privința calității materialelor sau a display-urilor cu diferite funcții și comenzi. Are un interior pur și simplu atrăgător, foarte inteligent conceput din toate punctele de vedere și foarte facil de utilizat (ceea ce poate părea puțin contradictoriu dacă țin cont de faptul că la prima vedere te trimite cu gândul la o navă spațială).
La volan, uiți complet că te afli într-o mașină electrică, uiți de orice constrângere sau limitare. Taycan Turbo Cross Turismo este doar desfătare… nici nu bagi de seamă cele 2,3 tone pe care le poartă cu extremă grație, alergând superb, în deplin confort pentru șofer și pasageri, în linie dreaptă, dar și pe drumuri virajate.
Și la capitolul autonomie stă foarte bine, peste 400 de kilometri, completată de capacitatea uriașă a portbagajului (și eu știu să apreciez asta nefiind un light traveller) aș zice chiar că este o mașină perfectă pentru vacanțe (pentru cei bogați, evident… dar cu toții putem visa). Apropo de autonomie, cu cei peste 400 de kilometri, un posesor de Porsche nu simte diferența între Taycan și orice alt model al brandului cu motor termic, care se învârt tot pe acolo.
Pe scurt, Taycan Turbo Cross Turismo este prima mașină din tur care mi-a dat senzația aia mișto de piele de găină încă de când am urcat la volan și până când am coborât, și dorința de a ghici cele 6 numerele la loto.
Asta pentru că Porsche Taycan Turbo Cross Turismo testat de noi costă 202.016 € (TVA inclus), iar în leasing operațional de la Autonom ar presupune o rată lunară de 2.984 €.
#ROCHARGE by Vitesco Tehnologies este un tur prin România, de aproape 2.000 de kilometri cu mașini electrice, în care am testat 8 dintre cele mai noi modele electrice disponibile pe piață. Este un proiect AUTOCRITICA, susținut de Autonom (Green Partner), pus pe șosea de Michelin, tehnologizat de Server Config și încărcat de Enel X Way, Renovatio e-charge, MOON România și MOL Romania.