Features

#ROCHARGE by Vitesco Technologies: Tesla Model Y

Între 24 septembrie și 4 octombrie am făcut un tur de aproape 2.000 de kilometri cu 8 mașini electrice. Astăzi câte ceva despre Tesla Model Y…

Tesla Model Y este primul model Tesla pe care l-am condus, ulterior aflând cu mare uimire ca este cel mai bine vândut model din Europa în primele 8 luni ale acestui an. Și nu e vorba doar de cel mai bine vândut model electric, atenție, e cel mai vândut model din Europa punct.

În ROCHARGE by Vitesco Technologies, am avut șansa să testăm un Model Y în versiunea Long Range, cu o baterie mare de 79 kWh și două motoare electrice, 510 CP și tracțiune integrală. Părerile au fost împărțite, dar, ca în viață, nu-i poți mulțumi pe toți, avem gusturi și așteptări diferite.

Tesla Model Y

Toți însă am fost obligați să-i recunoaștem atuurile: cea mai mare autonomie dintre modelele din tur la cel mai accesibil preț. Adică 2 dintre principalele motive de achiziție.

Eficiența sistemului electric care-i oferă autonomia excepțională – peste 400 km pe un traseu format în majoritatea sa din autostrăzi, 500, chiar 600 km, pe drumuri naționale și prețul incredibil pentru o electrică sunt însă argumentele ce nu trebuie pierdute niciun moment din vedere atunci când vorbești despre Tesla Model Y.

Tesla Model Y

Cum arată portretul robot al clientului de Tesla Model Y? Eu cred că este o persoană dependentă de tehnologie, pasionată de gadget-urile de orice fel, relativ tânără (pentru că în ziua de astăzi vârsta nu mai este decât o cifră, hai 2, în cele mai multe cazuri), cu o viață activă din toate punctele de vedere, și multe drumuri de făcut zilnic.

Tehnologie și gadget cred ca sunt cuvintele de ordine când vine vorba despre Tesla Model Y. Pentru că întreg sistemul de comenzi al mașinii este transformat într-un gadget informatic.

Ce-i drept, unora (inclusiv mie!) le poate lua puțin timp să descopere unde sunt butoanele pentru reglarea oglinzilor (nu există, le controlezi de pe marea tabletă centrală) sau rotița / maneta pentru ștergătoare (de asemenea, nu există, le controlezi de pe tableta centrală) sau butonul pentru a deschide torpedoul (ai ghicit probabil că nu există nici acesta, dar o poți face din meniul de pe tabletă) și multe altele asemenea.

Dar când mașina este a ta, când începi să te joci cu ea  și să te familiarizezi cu particularitățile ei, ajungi fără îndoială să îi apreciezi simplitatea.

Începi să apreciezi și chiar să îți placă accesul ca în camera de hotel, cu un card (sau aplicație dacă preferi) pe care îl apropii de un anume punct pe montantul ușii. Cu siguranță, chiar și fără perioada de acomodare a unui proprietar, mi-a plăcut faptul ca totul se aprinde și devine funcțional în momentul în care ai descuiat mașina. Doar urci la volan, îți pui centura, muți în Drive și ai plecat.

Începe să îți placă și faptul că nu mai trebuie să conectezi telefonul, Apple CarPlay (care de multe ori nici nu funcționează din motive absolut necunoscute) și apoi waze pentru a te orienta în oraș sau a seta itinerariul de urmat. În Tesla, navigația este bazată pe Google Maps și găsești imediat orice opțiune, poți seta chiar și un traseu cu mai multe opriri, și mult mai rapid decât pe un telefon.

3 chestii wow, care m-au făcut pe mine să trec peste reticențele legate de o mașină gadget? 

În primul rând este funcția DOG a sistemului de aer condiționat. Acesta îți permite să lași A/C deschis atunci când îți lași cățelul singur în mașină vara de exemplu, iar în plus atenționează și trecătorii că acesta este pornit și câinele este în siguranță în interior.

A doua este posibilitatea de a-ți sincroniza calendarul cu aplicația Tesla și astfel, mașina să te aștepte cu traseul pregătit pentru a ajunge la întâlnire, în momentul în care te urci la volan. Asta mi-ar mai salva 2-3 minute, am calculat eu… aur, atunci când obișnuiești să pleci în ultimul moment de acasă (așa cum fac eu).

Iar a treia pe listă, o descoperire din ultima seară în care am condus-o, este faptul că Tesla se încarcă la Supercharger înfigând pur și simplu mufa în mașină, fără alte aplicații sau manevre, atât de simplu că aproape m-a convins să cer o ofertă la Autonom (pentru că, prin prisma aventurilor din anii anteriori, prinsesem o mică teamă de încărcare… frecvent ni se întâmplase să fim la stație și să nu meargă încărcarea, fără vreun motiv aparent. Anul acesta, situația a stat complet diferit, dar va mai fi nevoie probabil de încă cel puțin o ediție ROCHARGE pentru ca teama mea să dispară complet).

Interiorul este auster, dar nu pot spune că îmi lipsesc miile de butoane, manete și clapete din alte modele. Nu este sărăcăcios, majoritatea materialelor sunt chiar plăcute la atingere, dar este simplificat. Un element practic foarte apreciat este și marginea portierei pe care-ți sprijini cotul stâng aflată la același nivel cu cotiera pe care sprijini brațul drept, ajutându-te astfel să ții volanul corect.

Ce aș mai putea adăuga despre Tesla Model Y? Poate doar că nici la spații de depozitare și spațiu pentru bagaje nu prea ai ce să îi reproșezi, portbagajul fiind uriaș. Model Y se conduce ușor, direcția este incisivă, iar suspensia ține bine mașina pe drum.

Așa cum am subliniat și la început, Tesla Model Y a fost cea mai accesibilă mașină din tur, varianta testată de noi având un preț de 54.240 euro (TVA inclus), iar pentru cei care nu vor bătăi de cap, o poți conduce cu 866 euro pe lună prin Leasing Operațional Autonom.

#ROCHARGE by Vitesco Tehnologies este un tur prin România, de aproape 2.000 de kilometri cu mașini electrice, în care am testat 8 dintre cele mai noi modele electrice disponibile pe piață. Este un proiect AUTOCRITICA, susținut de Autonom (Green Partner), pus pe șosea de Michelin, tehnologizat de Server Config și încărcat de Enel X WayRenovatio e-chargeMOON România și MOL Romania.

Din aceeași categorie

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Noul Opel Frontera va fi disponibil în România din toamna acestui an

Opel anunță începutul unui nou capitol din istoria lungă...

Culoarea Tuscadero revine pe noul Jeep Wrangler 4xe MY24

Tuscadero, un magenta cromatic profund și intens, este cea...

Am condus noul Suzuki Swift mild hybrid

Am condus noul Suzuki Swift prin sătuce franțuzești tipice...

Cele mai recente

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Noul Opel Frontera va fi disponibil în România din toamna acestui an

Opel anunță începutul unui nou capitol din istoria lungă...

Culoarea Tuscadero revine pe noul Jeep Wrangler 4xe MY24

Tuscadero, un magenta cromatic profund și intens, este cea...

Am condus noul Suzuki Swift mild hybrid

Am condus noul Suzuki Swift prin sătuce franțuzești tipice...

Mazda a ajuns la 20 de puncte de vânzare în România

Trei noi showroomuri Mazda au fost deschise în 2023...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS au fost alese de Porsche pentru restilizarea modelului Taycan și vor fi singurele anvelope disponibile...

Noul Opel Frontera va fi disponibil în România din toamna acestui an

Opel anunță începutul unui nou capitol din istoria lungă și de succes a companiei: astăzi, constructorul auto din Rüsselsheim a dezvăluit primele imagini ale...

Culoarea Tuscadero revine pe noul Jeep Wrangler 4xe MY24

Tuscadero, un magenta cromatic profund și intens, este cea mai nouă culoare exterioară în ediție limitată oferită în premieră pe noul Jeep Wrangler 2024. Happy...