Între 24 septembrie și 4 octombrie am făcut un tur de aproape 2.000 de kilometri cu 8 mașini electrice. Astăzi câte ceva despre Volkswagen ID. Buzz…
Volkswagen ID. Buzz a câștigat, fără nicio îndoială, titlul de cea mai simpatică mașină din ROCHARGE (și nu doar din această ediție, ci din toate cele 3 de până acum). Mașina asta nu are cum să nu iți pună un mare zâmbet pe față, oricât ai fi de obosit, trist sau plictisit.
Buzzare un designsimpatic, funky retro și foarte atrăgător, deși este un van. Este foarte încăpător și confortabil, are o autonomie “liniștitoare” de peste 400 km – pe autostrada scade la 300, dar și aleargă frumos, și-n plus, ar fi cu siguranțăalegerea lui Scooby Doo daca și-ar căuta mașină în acest moment.
Volkswagen ID. Buzz este remake-ul modern și electric al celebrului Bulli, imaginea mișcării hippie din anii ’70, mașina pe care am condus-o noi amintind prin culoarea ei vie de Bulli-urile colorate în care tineri exuberanți și îmbătați de libertate și-au făcut apariția la Woodstock în 1969.
54 de ani mai târziu, pe un cu totul alt continent, noi ne-am făcut apariția la volanul lui ID.Buzz în luxosul Theodora Golf Club, după 200 și ceva de kilometri parcurși în principal pe autostradă și cărora le făcuse față cu brio! Patru ore de emoție pură și plăcere, în care prin minte îmi treceau imaginile unei plaje pustii, nisip fin și ape albastre, relaxare și libertate.
Dacă faci abstracție de formele și istoria sa, ID. Buzz este, judecat la rece, o „dubă” încăpătoare cu o poziție înaltă la volan și un comportament corect la drum. Are 204 CP, 310 Nm și rinde suta în 10 secunde.
Accelerează ușor, răspunde prompt, este ușor de manevrat în ciuda dimensiunilor și este foarte confortabilă. Privit însă ca un obiect de cult, reprezentativ pentru un curent de opinie și o anumită perioadă, ID. Buzz devine un vehicul irezistibil, atât din exterior cât și în interior.
Punctul forte al lui ID. Buzz este fără dubiu spațiul interior, compartimentarea lui fiind foarte ingenioasă. În portbagajul de 1.121 de litri, nu numai ca au încăput lejer cele 2 valize pe care le-am cărat după mine în Rocharge, dar a rămas și mult loc, foarte mult… cred ca aș fi putut lua chiar conținutul unuia dintre șifonierele mele!
Pentru că este o mașină potrivită pentru a pleca la drum lung și a petrece mult timp la bord, ai prize de toate felurile pentru încărcarea diferitelor gadget-uri. De fapt, este o mașină potrivită pentru orice activitate ți-ai dori. Și drept dovada, chiar în turul nostru, a fost de mai multe ori transformat în birou mobil.
În ciuda faptului că pare destul de masiv, ID. Buzz este foarte ușor de condus, de altfel, am aflat cu surprindere că este și mai scurt decât majoritatea mașinilor din tur (doar Kia Niro și Nissan Ariya erau mai scurte), fiind în schimb cel mai lat.
În configurația din #ROCHARGE, ID. Buzz costa 70.000 de euro (TVA inclus), și 1000 de euro pe lună dacă o iei prin Leasing Operațional de la Autonom pe persoană juridică, ca să scapi de toate celelalte cheltuieli legate de mașină, de la service la asigurări.
#ROCHARGE by Vitesco Tehnologies este un tur prin România, de aproape 2.000 de kilometri cu mașini electrice, în care am testat 8 dintre cele mai noi modele electrice disponibile pe piață. Este un proiect AUTOCRITICA, susținut de Autonom (Green Partner), pus pe șosea de Michelin, tehnologizat de Server Config și încărcat de Enel X Way, Renovatio e-charge, MOON România și MOL Romania.