Sfaturi pentru combaterea stresului atunci când ești la volan

0
24
Sfaturi pentru combaterea stresului atunci când ești la volan

Stresul poate să ne afecteze starea emoțională și fizică, dar și modul în care gândim și reacțiile noastre. Dacă trebuie să ne concentrăm la ceva important, cum ar fi condusul, stresul ne poate afecta grav abilitățile necesare unui condus sigur.

Stresul ne afectează pe toți într-un fel sau altul, fie că o face la muncă, acasă sau într-o situație aparte.

E important să recunoști cum te simți și să încerci să te relaxezi înainte să te urci la volan. Pentru a te ajuta să fii calmă la volan, ți-am pregătit mai jos câteva sfaturi pentru cum să combați stresul înainte să pleci la drum și să te urci la volan mai relaxată.

Primele semne ale stresului:

  • devi ușor iritabilă cu colegii, prietenii și familia
  • te simți nesigură, uiți lucruri sau ai stări neplăcute
  • nu poți să te relaxezi
  • devi tăcută și te distanțezi de orice
  • mănânci prea mult/puțin
  • fumezi sau bei mai mult alcool
  • ai mușchii încordați
  • ai dureri de cap, de burtă sau de membre
  • nu poți să dormi
  • te îmbolnăvești mai des

Iată câteva sfaturi pe care să le aplici înainte de a pleca undeva cu mașina:

  • plimbă-te pentru câteva minute în jurul blocului pentru puțin aer curat și încearcă să te relaxezi
  • așteaptă până te calmezi astfel încât să poți începe călătoria
  • fă câteva lucruri care știi că te relaxează (ascultă muzica preferată, ieși la o alergare sau orice altceva știi tu că te liniștește)
  • încearcă câteva exerciții de respirație sau de meditație înainte de a te urca la volan
  • dacă te simți rău din cauza stresului, dacă ai dureri de cap sau o stare de greață, așteaptă să te simți mai bine înainte să conduci, bea multă apă și respiră aer curat
  • scrie o listă cu lucrurile care te stresează și vei vedea că scrierea acestor probleme pe o foaie te vor ajuta să îți limpezești mintea
  • dacă îți învingi stresul cu alcool sau medicamente, ai grijă că acestea s-ar putea să fie încă în corpul tău când te urci la volan;
  • dacă stresul te obosește prea tare pentru că nu mai poți să dormi, ai grijă să nu te urci obosită la volan. Aproape 20% dintre accidentele grave au loc din cauza șoferilor care adorm la volan;
  • spune cuiva de încredere cum te simți. Vorbitul cu o altă persoană te va ajuta să te descarci. O problemă pe care o recunoști și despre care vorbești este deja pe jumătate rezolvată.

Citește și: Ai alergie la polen? Fii atentă când te urci la volan!

Urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram