Featured

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Și ea conduce: „Sasha” Alexandra Giurgiu

Sasha a fost singura concurentă înscrisă la Romanian Pro Driver Competition, o competiție dedicată șoferilor profesioniști. Și am povestit cu ea despre tot ce înseamnă viața la volanul unui camion. 

La prima vedere, Sasha, Alexandra Giurgiu, este o femeie frumoasă și mignonă și este greu să ghicești cu ce se ocupă de fapt. Adevărul este însă că, de peste 10 ani, ea “îmblânzește” vehicule de zeci de tone și sute de cai putere, fiind șofer de camion.

Ne-am întâlnit la prima ediție Romanian Pro Driver Competition, organizată de prietenii noștri de la InfoTrucker.ro și am povestit despre meseria poate neobișnuită pentru o femeie, despre condus, familie, hobby-uri și pasiuni. Și ne-a captivat complet povestea ei!

Ce te-a determinat să participi la Romanian Pro Driver Competition 2019?

Mai bine spus cine… Mi-am imaginat și dorit dintotdeauna o astfel de experiență, dar mi-a lipsit curajul. Vinovatul, cel care m-a convins sa îmi fac curaj să particip a fost Mircea Ciolpan, publisher InfoTrucker.ro. Mă bucur ca a facut-o și îi mulțumesc încă o dată pentru asta. A fost o experiență unică!

Cum este să fii femeie într-un domeniu, o lume, clar a bărbaților?

Acest domeniu, lumea camioanelor, nu mai este de câțiva ani doar a bărbaților. Este… interesant. Acesta ar fi cuvântul, cred eu.

La început te lovești de privirile lor încruntate, mirate, sceptice, întrebându-se ce cauți acolo, în “lumea lor”. Unii sunt încântați și curioși, alții te trimit la cratiță (în viziunea lor acolo e locul femeii).

Bărbații sunt sceptici când te văd pășind în lumea asta a lor, dar dacă observă că ești hotărâtă, te străduiești să înveți și chiar vrei să practici această meserie, își schimbă părerea și te acceptă, încep să te aprecieze.

Sasha Alexandra

Ce aptitudini sunt necesare pentru a fi șofer de camion?

Abilitați pentru condus în primul rând, dar și cunoștințe de bază despre funcționarea și întreținerea camionului pentru că trebuie să se asigure că acesta îndeplinește și respectă normele de siguranța atât la drum cât și la încărcări/descărcări.

Să știe cum să gestioneze stresul pentru câ este o muncă sub presiune.

Să aibă rezistență fizică si psihică pentru că este o meserie solicitantă.

Să știe să își gestioneze timpul.

Să fie responsabil, mai ales atunci când conduce.

Să aibă abilitatea de a lucra individual pentru că petrece mult timp singur.

Ce camion conduci?

Un Mercedes Actros din 2015, cu 430 CP, cu semiremorca mega, fabricată de Krone, pe 2 axe.

Este dificil să conduci un camion? Cât de diferit este față de un autoturism?

Este, dar nu atât de complicat pe cât pare. Odată ce cunoști camionul și îl ințelegi cum se comportă cu remorca/semiremorca după el, pare mai ușor de condus decât autoturismul. Secretul este sa nu renunți chiar dacă la început pare aproape imposibil. Trebuie efectuate viraje scurte și lente la fiecare manevră. Cu muuuultă răbdare.

E foarte diferit față de autoturism, e mult mai mare, mai lat, mai înalt iar manevrele de mers înapoi sunt “pe invers”. Cu răbdare, toate se învață!

Sasha Alexandra

Cum și de ce ai ales această meserie?

Am vrut sa îl fac mândru pe tata! A fost șofer de camion toata viața. Mă lua cu el în curse, mă lăsa să mișc camionul prin curtea firmei, dar nu se gândea că tocmai eu i-aș “moșteni” meseria.

Aventura a început in 2007. Verisoara mea, Simona, care lucra deja de vreo 4 ani ca șofer, m-a convins sa îi țin companie câteva curse. Mi-a placut și am decis să îmi iau permisul, pentru a fi ulterior colega ei.

Știam că tata ar fi mândru. Am obținut categoriile C,CE in 2008. ”Armata” am facut-o cu unchiul meu, tatăl Simonei, pe un MAN de 7,5 tone. îmi luam câte o nuia peste mână destul de des până am învățat să îmi țin banda. Apoi am lucrat câteva luni cu Simona în echipaj și în 2009 mi-am facut curaj să mai urc câteva scări și am plecat în Spania la părinții mei. După 4 luni în echipaj cu tatăl meu, el a decis că e timpul să îmi continui aventura singură. Deși îmi era frică, el mă încuraja ca el m-a instruit destul și restul trebuie sa învăț singură.

Îti plac mașinile? Ce preferi, mașini clasice sau moderne? Care este mașina ta preferată?

Îmi plac mult mașinile. Prefer mașinile moderne, dar admir mașinile clasice.

Dacă bugetul mi-ar permite, ”my dream car” ar fi… două, nu una singură. Una pentru plimbări în oraș și alta pentru ieșiri Off road. A visa e gratis… ha ha ha.

Am avut ocazia să conduc un McLaren și m-am îndrăgostit. Așa că my dream car pentru oraș ar fi un McLaren 570S Spider Cabrio de culoare neagră, cu puțin galben, interior și exterior. Pe tetiera scaunului șoferului să fie inscripționat “Sasha” cu cusături de culoare galbenă pe pielea neagră a scaunului.

Sasha - McLaren

My dream car pentru plimbări off road ar fi un Jeep Wrangler Unlimited Rubicon. Puștiul meu ar fi responsabil de personalizarea lui la interior.

În vacante, preferi sa zbori cu avionul sau sa mergi cu mașina? De ce?

Depinde de durata si destinația vacanței. În vacanțele scurte prefer avionul. Cu mașina e prea obositor. În vacanțele mai lungi prefer masina. Poți vizita locuri interesante pe drum spre destinație.

Îmi place să conduc și nu consider condusul ca fiind un efort. Îmi place să mă bucur de fiecare priveliște de-a lungul drumului. Poți trece de 100 de ori prin același loc și niciodată nu e exact la fel, cerul are mereu altă nuanță, strălucire, norii altă formă și culoare, sau nu sunt deloc.

Care este locul în care ți-a plăcut și îți place sa conduci și de ce?

Știu sigur locul în care nu îmi place să conduc: Germania. Nicio zi fără faimoasele ștau-uri (blocaje pe autostradă).

Am crescut în Spania și acolo mă simt acasă până și la volan. Îmi place să străbat Coasta Mediteranei, cu marea în peisaj si cerul mereu senin. Îmi încarc mereu bateriile acolo și merg cât de des pot.

Meseria ta presupune mulți kilometri rulați zilnic și multe ore petrecute la volan. Cum îți împarți timpul între familie și muncă?

După câțiva ani de curse internaționale în meseria asta, am reușit să găsesc un echilibru.

Din 2015 lucrez la o firmă care are curse fixe, pe distanță scurtă. Încep dimineața la 7:30, după ce îl las pe puști la școală și termin în jur de ora 17-17:30. Lucrez de luni până vineri. Practic meseria pe care am ales-o cu drag și am timp să mă bucur și de viața de familie.

Dacă ar fi să îți cumperi propriul camion, ce marcă ar fi acesta și cum l-ai personaliza în interior?

Mercedes Actros, noul model, 625 CP, Cabina Giga Space L, TrendLine. Sunt femeie, am nevoie de muuult spațiu pentru toate obiectele personale. Aș vrea să aibă interiorul complet negru, să îl pot asorta cu ursuleții mei de pluș și covorașul galben din mijlocul cabinei. Nu îmi place să am cabina plină de tot felul de obiecte decorative, prefer să fie un spațiu simplu și diafan. E destul de restrâns spațiul ca să îl încarc și mai mult.

Ce mașină conduci? Dacă întâmpină probleme tehnice minore, le rezolvi singură?

Conduc un Audi A3. Pâna acum am întâmpinat în câteva ocazii probleme tehnice minore și am reușit să le rezolv singură. Sper să reușesc în continuare.

Ai avut și momente dificile în această meserie?

Au fost câteva. La început, până am reușit să învăț să poziționez camionul în rampă corect. Când am trecut de la remorca frigorifică la prelată, am urât chingile până m-am “împrietenit” cu ele.

M-am străduit să fiu cât mai precaută și să evit problemele. Odată oprită în parcare, trăgeam repede perdelele din cabină și coboram pe partea dreaptă. Nu se gândea nimeni că sunt singură.

Cu toate astea, mi-au golit hoții o dată rezervorul și într-o seară când mă îndreptam spre camion de la duș m-a luat un lituanian, tot șofer, pe umăr ca pe un sac, nu știu cu ce intenții, dar am scăpat cu ajutorul unui alt coleg român.

Care este traseul pe care îl faci acum?

Parcurg undeva la 450 km pe zi. Traversez orașul Nürnberg de două ori pe zi. Descarc la Schwarzkopf din Wassertrüdingen și mă întorc înapoi cu camionul gol.

Ce le-ai spune altor femei despre această meserie pentru a le convinge să devină șofer de camion?

Nu este o meserie ușoară, dar este frumoasă așa, cu toate dificultățile ei. Trebuie să încerci ca să îți dai seama. Cu puțin curaj și multă răbdare toate se învață.

Și femeile pot stăpâni “bestia”, ducând atâtea tone în spate și stăpânind caii putere.

Ce îți place să faci în timpul liber?

Îmi place să îmi petrec timpul cu puștiul meu de 8 anișori. Locuim la munte și ne place să ne aventurăm în fiecare weekend în drumeții prin pădurile care ne înconjoară.

Îmi place mult și să citesc. Am început să mă împrietenesc cu cărțile mai mult pe vremea când eram nevoită sa fac pauzele săptămânale de 45 de ore în camion prin te miri ce parcare.

Dansul e “sportul” meu preferat. După atâția kilometri la volan, mă bucur de dans precum un copil. Am mers cu drag la cursurile de dansuri populare, în ansamblul din cadrul Centrului Cultural Româno-German din Nürnberg și merg la cursuri de salsa si bachata de câte ori îmi permite timpul.

Foto: Marooni

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram!

Din aceeași categorie

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la...

Mazda CX-80 și-a făcut debutul european printr-o lansare online

După lansarea CX-60, noua Mazda CX-80 este al doilea...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Cele mai recente

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la...

Mazda CX-80 și-a făcut debutul european printr-o lansare online

După lansarea CX-60, noua Mazda CX-80 este al doilea...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Noul Opel Frontera va fi disponibil în România din toamna acestui an

Opel anunță începutul unui nou capitol din istoria lungă...

Renault electrifica turneul de tenis de la Roland-Garros

Ca partener premium al turneului de tenis de la Roland-Garros din 2022, Renault va avea un stand de 150 mp dedicat modelului Renault 5...

Mazda CX-80 și-a făcut debutul european printr-o lansare online

După lansarea CX-60, noua Mazda CX-80 este al doilea model pentru piața din Europa din grupul „Large Product” al companiei. Este cea mai spațioasă...

Dacia deschide comenzile pentru noul Spring

Noul Spring, modelul electric emblematic al mărcii Dacia, prezentat în premieră publicului cu ocazia ediției din 2024 a Salonului Auto de la Geneva, poate...