[TEST DRIVE] Mazda MX-5: toamna ca vara

0
34

Mazda MX-5, un test cu un model care ne-a cucerit pe toți – fete și băieți – deopotrivă. Vă povestim în continuare ce ne-a plăcut mai mult la roadsterul agil pe care l-am condus timp de câteva zile.

Mazda MX-5 este o mașină pentru fete (și care atrage fetele). Nu am niciun dubiu în această privință. Este o mașină frumoasă, cu un design senzațional, care atrage toate privirile. Un design modern, dar totodată retro, aș adăuga timeless… peste 5-10 ani va fi la fel de “actual” și la fel de ușor adorat.

Este o mașină agilă, mică și elegantă, un roadster atât de chic, care te va purta cu stil în drumurile cotidiene și îți va redezvălui plăcerea de a conduce în escapade de weekend.

Mazda MX-5 este un roadster, adică o mașină cu o alură sportivă, decapotabilă, în 2 locuri. Și cu asta am cam spus totul despre caracterul și aspectul ei.

În mod evident, nu este o mașină de familie… sau pentru o familie numeroasă… sau pentru un road trip în Europa, în care ți-ai propus să pleci cu de toate.

Mazda MX-5 este însă o mașină în care să ‘arunci’ o valiză făcută în grabă (de mici dimensiuni pentru că, deși plafonul textil nu intră în portbagaj atunci când este deschis, volumul acestuia este redus) și să alergi la mare sau la munte pentru a-ți limpezi gândurile și a-ți da un restart. Sau de ce nu chiar și pe circuit la Academia Titi Aur. Plăcere la volan garantată!

Mi-a plăcut cam totul la Mazda MX-5. De la aspect la comportament rutier, m-a cucerit instant și m-a făcut să mă visez la volanul ei zi de zi. Și sincer nu m-ar deranja nici sa pun o haină în plus iarna pentru a merge cu ea decapotată.

Și pentru că totul legat de Mazda MX-5 e senzație, am să vorbesc despre ceea ce am simțit la volanul ei.

Mi-a plăcut mult ușurința cu care se conduce. Faptul că este joasă îți dă un sentiment de siguranță, chiar și la viteză mai mare, pentru că simți că este ‘lipită‘ de drum.

Cutia de viteze (manuală, binenețeles, doar este o « sportivă ») mi s-a părut foarte bine etajată, cu rapoarte scurte… iar sunetul motorului… hmmm, cea mai frumoasă muzică pentru admiratorii mașinilor sport (și nu numai).

Poziția la volan mi-a părut puțin ciudată la început. Pentru că nu sunt obișnuită totuși să conduc zi de zi un roadster.

Joasă – da, trebuie să ai puțin grijă la ceea ce îmbraci la volan pentru a nu oferi asistenței un show complet atunci când te urci sau cobori de la volan, dar construcția mașinii permite aceeași vizibilitate ca în orice alt tip de mașină, iar în momentul când rulezi cu mașina decapotată ești perfect protejată de curenții de aer.

De altfel, te obișnuiești rapid cu faptul că nu poți regla poziția scaunului pe înălțime. Scaunele oferă însă o susținere perfectă, nici nu am simțit orele de condus continuu. Iar ecranele, comenzile și instrumentarul de bord sunt amplasate pentru a-ți fi la îndemână și ușor de accesat și utilizat.

În Mazda MX-5 îți cam iei gândul de la parcările pe trotuar în București, e adevărat, mai ales dacă stai într-o zonă în care tocmai s-au pus borduri noi. Este foarte joasă și te faci să îți reconsideri puțin abordarea în cautarea locurilor de parcare.

Dar senzațiile la volan merită și acest efort, chiar stres uneori, suplimentar. Accelerează atât de lin și natural, iar adierea în păr vântului, mai ales acum toamna când soarele este mai molcom, îți dă un sentiment de liniște și lipsă de griji extrem de plăcute.

Mazda MX-5 are cel mai simplu sistem de decapotare pe care l-am întâlnit. Procesul este exclusiv manual și dureaza doar câteva secunde.

Bonus, sistemul de sunet Bose, care completează atmosfera perfectă pentru detensionare și relaxare la bordul acestui roaster.

În ceea ce privește achiziția (am menționat deja că, pentru câteva momente, m-am putut imagina la volanul ei zi de zi), prețul unui model Mazda MX-5 Roadster pornește de la 20.390 euro.

Versiunea testată de noi, Mazda MX-5 Skyctiv-G 184 Revolution (184 CP și cutie manuală în 6 trepte) ajunge la 26.790 euro (TVA inclus), dar este echipată cu faruri adaptive cu LED, navigație, scaune încălzite, senzori de ploaie și lumină, sistem audio premium Bose, sistem de monitorizare a unghiului mort și de asistență la deplasarea în marșarier, tapițerie de piele…

Foto: Marooni
Loc: Academia Titi Aur

Citește și: 8 lucruri care mi-au placut la noua Mazda3

Urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram