Sezonul acesta din Asia Express m-a prins și, ca niciodată, m-a adus în fiecare duminică, luni, marți și miercuri în fața televizorului. Iar pentru o astfel de aventură cred că Nissan X-Trail este mașina perfectă.
Fascinația Asia Express s-a rasfrânt și în viața de zi cu zi. Chiar și asupra mașinilor pe care le-am testat în ultima perioadă…
Nissan X-trail m-a trimis din primul moment cu gândul la „aventurile” concurenților Asia Express cu autostopul.
De ce ?
Mi s-a părut mașina ideală pentru nevoile concurenților din show. SUV, robust, încăpător, confortabil, portbagaj spațios și, în plus, super bine echipat, cu un motor capabil…
Pentru că, dacă nu ai văzut Asia Express, concurenții sunt mereu contra cronomentru și trebuie să ajungă cât mai rapid dintr-un punct în altul. Cară după ei peste tot niste rucsaci imenși cu peste 20 kg înăutru, iar dacă este vreo probă specială, au și alte greutăți și bagaje cu ei.
Au nevoie de cel puțin 3 locuri în mașină pentru că fiecare echipă este însoțită de un operator cu o cameră imensă după el. Și, de foarte multe ori, concurenții ajung să călătorească în portbagajul mașinii. Iar dacă toate acestea nu ar fi suficiente, șoferii care opresc să îi ajute de multe ori nu cunosc destinația, așa că sistemul de navigație este pentru ei un dar ceresc.
Să revenim însă la Nissan X-Trail. Dincolo de faptul că ar fi mașina ideală în Asia Express, eu m-am simțit perfect la volanul ei.
Și în ciuda faptului că este un SUV cu niște dimensiuni generoase, l-am simțit agil, am reușit să mă strecor perfect în traficul bucureștean, având totuși încredere că, în cazul unei aventuri montane de weekend sau unei vizite la prieteni « la țară » (a se înțelege în cartiere de lângă București care nu au drumuri de acces asfaltate, sunt convinsă că știi la ce mă refer, din păcate.), nu voi avea nicio problemă în a ajunge la destinație, fără bătăi de cap.
Ceea ce voiam să subliniez este de fapt că Nissan X-Trail este o mașină versatilă, ce se poate adapta unei familii mai numeroase, dar și unui cuplu tânăr și aventurier, unui proprietar single, chiar sportiv și iubitor de sporturi ce presupun un echipament mai complex și dificil de transportat, atât femeilor (mie mi s-a părut ultra chic inclusiv această culoare orange), cât și bărbaților (fiind o mașină robustă, solidă și impunătoare).
Trecând rapid în revistă ceea ce mi-a plăcut la Nissan X-Trail, aș vrea să subliniez încă o dată culoarea caroseriei, care-i conferă șarm aparte, punându-i în evidență și în valoare desingn-ul plăcut, cu linii rotunjite, elegante. Îi confirmă o dată în plus rafinamentul și statutul.
Mi-a plăcut poziția la volan, dar și nivelul superior de confort. Trebuie menționate scaunele „Zero Gravity „, inspirate din tehnologiile spaţiale. Aceste scaune speciale se modelează ca răspuns la punctele unice de presiune exercitată de tine, pentru a-ţi asigura un nivel excepțional de confort în timpul călătoriei. Mai pe scurt, te simți în scaunele astea mai bine decât în cel mai confortabil fotoliu pe care ți-l poți imagina.
La drum, se comportă impecabil. Simți puterea motorului, mașina reacționând instant la comenzi, accelerând și frânând eficient. Simți că te poți baza pe ea și este foarte simplu de manevrat. În ciuda dimensiunilor sale, așa cum am mai spus.
Dacă ar fi să exprim într-o frază simplă ar fi „Nissan X-Trail se conduce foarte ușor”. Pentru că asta simți. Și aceasta datorită motoarelor avansate și transmisiei automate inovatoare.
Evident că m-a cucerit instant cu toate sistemele de asistență și siguranță. Atât de multe încât sigur voi rata câteva în enumerarea mea: asistență la staționare (nu degeaba am început cu ea, mi-e groază de ieșirea din parcarea mall-ului Promenada pentru că mereu e aglomerat, trebuie să repornește de mai multe ori din pantă destul de abruptă și oricât de dibaci șofer ai fi, poți avea un moment de neatenție în care să îi faci o bucurie șoferului din spate); sistem inteligent de frână motor; sistem de control inteligent al traiectoriei; sistem de control inteligent al rulării (foarte util pe drumuri denivelate – peste tot aproape la noi, adică, aplică o frânare subtilă pentru a reduce mişcările inconfortabile ale părții superioare a caroseriei și pentru a spori confortul); avertizare unghi mort; avertizare trafic în spate; sistem inteligent de frânare de urgență cu funcție de recunoaștere a pietonilor; asistență la parcarea cu spatele; asisteță la parcarea laterală și alte multe altele…
Poate nu îți sunt toate utile în fiecare zi. Sau poate unora niciodată. Dar ele există si fac din Nissan X-Trail mașina versatilă, adaptată unor profile variate de posesori, așa cum îți povesteam la început.
Câteva cuvinte și despre portbagajul pe care l-am și ‘’testat’’ în stilul ‘’Asia Express’’ – super confortabil și încăpător, întradevăr. În plus, portbagajul beneficiază de un sistem special de compartimentare care îți permite să adaptezi într-o clipă spaţiul de depozitare conform nevoilor din acel moment, cu ajutorul setului ajustabil de rafturi și separatoare.
În final, cred că vorbesc și în numele noului meu prieten Gavroche, care ne-a urmărit peste tot și a fost de acord să apară în poze mai mult de dragul mașinii, Nissan X-trail este un model care ne-a plăcut în mod deosebit și pe care îl recomand oricărei persoane active – posesor sau nu al unuia sau mai multor căței – aflate în căutarea unei mașini spațioase, spațioase, confortabile, adaptabile și ușor de condus!