[TEST DRIVE] Noua Mazda CX-30 : mașina care le are pe toate

0
38
Mazda CX-30

Nu aș ști în ce categorie să încadrez noua Mazda CX-30. Este o mașină care le va încânta chiar și pe eternele nehotărâte, pe cele care vor «de toate». Pentru că împacă caracteristici diferite, chiar contrastante.

Ziceam că Mazda CX-30 este mașina potrivită atunci când le vrei pe toate. Când îți dorești spațiu interior pentru familie, bagaje sau pur și simplu pentru a-ți căra dulapul după tine atunci când ai nevoie. Și mă gândesc acum la mine plecând la shooting-uri… efectiv pare că nu mai ajung la capăt cu descărcatul ;-).

Mazda CX-30

Dar și atunci când te gândești doar la a-ți face drumurile cotidiene cât mai simple și facile. Când îți dorești o mașină compactă, care să se strecoare cu ușurință în traficul urban, pe care să o poți parca fără dificultăți.

În Mazda CX-30 am descoperit un SUV agil, care s-a descurcat perfect în traficul aglomerat din Barcelona. Se strecoară fără dificultăți pe străduțele înguste, frânează eficient și sigur, fără a te brusca, atunci când apare un obstacol neașteptat în cale. Și e dotat cu toate sistemele de asistență la condus și infotainment pentru a face plăcută chiar și așteptarea în trafic…

Dacă vrei o mașină robustă, în care să te simți în siguranță în orice împrejurare, Mazda CX-30 trebuie să se afle sus pe lista ta de opțiuni de achiziție.

Mazda CX-30

Sistem inteligent de asistență la frânare, sistem de monitorizare al unghiului mort, sistem de menținere a benzii de rulare și de avertizare la părăsirea benzii de rulare, cameră 360, faruri adaptive, sistem de monitorizare a șoferului, DAA – Driver Attention Allert și multe funcții și tehnologii care te ajută și feresc de incidente neplăcute.

Revenind la nehotărâte… Nu te poți decide între benzină și diesel, pentru avantajele oferite de fiecare dintre cele 2 tipuri de motorizari? Nicio problemă pentru Mazda CX-30. Noul Skyactiv-X este primul motor pe benzină din lume care combină aprinderea cu scânteie, specifică unui motor pe benzină, cu aprinderea prin compresie, specifică unuia diesel, oferind avantajele ambelor tipuri de motorizări: un demaraj prompt, consum scăzut, accelerare rapidă.

Mazda CX-30

Mi-a plăcut Mazda CX-30 din toate punctele de vedere.

Arată atât de bine, cu liniile sale fluide, detaliile moderne și designul simplu, fără zorzoane inutile.

Respiră robustețe prin toți porii și îți inspiră încredere. Încredere că vei avea în el un partener de drum de nădejde, atât în oraș, cât și în afara lui, chiar pe drumuri neasfaltate cum este cazul în multe cartiere rezidențiale de la periferia capitalei.

Se conduce ușor, m-am simțit la volanul ei de parcă o conduceam dintotdeauna, se așează frumos pe drum și este foarte stabilă în viraje.

Iar interiorul este conceput « în jurul » șoferului, pentru a-i oferi tot confortul necesar. Materialele? De cea mai bună calitate, contribuind la plăcerea de a te afla la bord și de a conduce acest SUV.

La capitolul confort puncteză decisiv. De exemplu, structura scaunelor a fost concepută pentru a menține coloana în poziția naturală de S, iar partea superioasă a spătarului susține centrul de gravitație al cutiei toracice, oferind șoferului libertate mai mare de mișcare, fără efort. Chiar și după ore întregi la volan, cobori fresh și fără nicio durere, doar cu dorința de a te pune din nou la drum.

Mazda CX-30

La o vizită rapidă în configuratorul online Mazda descoperi un preţ de pornire de 21.190 euro (TVA inclusă) pentru CX-30 în configurația Standard cu motor Skyactiv-G, cutie manuală și tracțiune față, și unul de top de 31.090 euro (TVA inclus) în configurația GT-Plus cu motorul Skyactiv-X, transmisie automată și tracțiune integrală.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram!