Visul unei nopți de vară sau noul BMW Z4

0
58
Noul BMW Z4

Noul BMW Z4 mă face să mai visez puțin la vara acestui an, chiar dacă el poate fi condus abia la anul.

BMW are o istorie bogată a roadsterelor, modele care s-au remarcat ca o expresie pură a plăcerii de a conduce. Familia BMW Z, cu BMW Z1 prezentat sub formă de concept car în 1987 şi ca model de serie în 1989, a deschis piaţa roadsterelor moderne.

Acum, un alt automobil va construi pe această tradiţie puternică sub forma noului BMW Z4 – o maşină sport decapotabilă din segmentul premium, cu soft-top clasic din stofă, ce oferă un design plin de emoţie şi un interior purist.

Noul BMW Z4 va fi prezentat la Paris, iar pe piață va fi lansat în martie 2019 cu o gamă de trei variante de motorizări, inclusiv o opţiune BMW M Performance.

Noul BMW Z4 M40i este propulsat de un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, care livrează 340 CP. Totodată, BMW Z4 sDrive30i şi BMW Z4 sDrive20i intră în scenă cu motoare cu patru cilindri, care au 258 CP, respectiv de 197 CP.

În vârful tripletei de motorizări Z4 se află un model BMW M Performance. Noul BMW Z4 M40i este echipat cu un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvoltă 340 CP şi dispune standard de dotări precum suspensia M Sport adaptivă, direcţia sport variabilă, frânele M Sport, diferenţial spate M Sport controlat electronic, jante M de 18 ţoli, din aliaj uşor, şi anvelope de înaltă performanţă – la toate acestea se adaugă un sprint de la 0 la 100 km/h realizat în doar 4,6 secunde.

Noul BMW Z4

Din punctul de vedere al designului, noul BMW Z4 are un aspect compact, sportiv, cu poziţie joasă, indiferent dacă soft topul este ridicat sau coborât. Cu grila BMW a radiatorului având un design nou tip „,mesh” (reţea) şi – în premieră – cu un aranjament vertical al farurilor, automobilul are o figură inconfundabilă din faţă.

Noul BMW Z4 este echipat standard cu faruri LED, în timp ce farurile LED adaptive opţionale adaugă o funcţie matrix pentru faza lungă antiorbire şi luminile pentru viraje. Capota alungită, cu linii de contur în formă de săgeată îndreptate spre grila radiatorului, îmbracă pasajele roţilor în stilul caracteristic pentru maşinile sport clasice. Legăturile de pe laturile capotei se îmbină în linia de caracter superioară care se întinde de-a lungul flancurilor până la stopuri.

O a doua linie de caracter porneşte din Air Breather din spatele pasajului roţii frontale. Această interacţiune de suprafeţe urmăreşte fluxul de aer ce curge de-a lungul noului Z4, în timp ce spoilerul integrat al capotei portbagajului, stopurile cu formă L subţiri şi difuzorul dau imaginea de forţă a spatelui. Sunt disponibile nouă culori pentru exterior, iar soft topul de stofă are culoare neagră în echiparea standard şi antracit cu efect argintiu ca versiune opţională. Soft topul acţionat electric şi poate fi deschis sau închis în zece secunde, la viteze de până la 50 km/h.

Noul BMW Z4

Cu designul cockpitului orientat către conducător, liniile care pornesc orientează privirea spre înainte, habitaclul noului BMW Z4 oferă o imagine de plăcere veritabilă a condusului. Detaliile electroplacate se adaugă la ambianţa sofisticată a roadsterului, în timp ce aranjamentul bine structurat al comenzilor concentrează atenţia şi mai mult asupra experienţei de condus.

Atât conducătorul, cât şi pasagerul iau loc în scaune sport specifice modelului cu tetiere integrate. BMW Z4 sDrive30i este tapiţat standard cu piele Vernasca, în timp ce BMW Z4 M40i are un interior cu combinaţie de piele şi Alcantara.

Paravanul opţional poate fi plasat la acelaşi nivel între roll-barurile fixe. Iar spaţiul de depozitare din spatele scaunelor, suporturile pentru pahare de sub capacul cotierei centrale (care se deschide în două secţiuni cu o divizare longitudinală) şi buzunarele largi de pe uşi adaugă alte caracteristici practice. Capacitatea portbagajului este de 281 litri, indiferent dacă soft topul este deschis sau închis – o creştere de peste 50% faţă de modelul anterior.

Noul BMW Z4

Gama variată de sisteme de asistare a conducătorilor subliniază caracterul foarte avansat al noului BMW Z4. Avertizare de coliziune, avertizarea de pietoni cu funcţia de frânare în oraş şi sistemul de avertizare la părăsirea benzii sunt disponibile standard.

Lista de opţiuni include tempomatul activ cu funcţia Stop & Go, sistemul de avertizare la schimbarea benzii pentru unghiul mort, sistemul de prevenire a tamponărilor şi alerta de trafic transversal, precum şi sistemul de informare privind limita de viteză cu afişare privind interdicţia de depăşire şi – pentru prima dată la un roadster – BMW Head-Up Display.

Controlul activ al distanţei la parcare şi camera pentru mers înapoi vin în sprijinul conducătorului atunci când efectuează manevre sau parchează. Aceste două sisteme fac parte din asistentul de parcare, care are grijă de direcţie, accelerare, frânare şi selectarea treptelor de viteză atât la parcarea automobilului, cât şi la ieşirea din locurile de parcare. Gama de funcţii ale asistentului de parcare include şi Reversing Assistant, ceea ce uşurează deplasarea în marşarier pe distanţe de până la 50 de metri prin direcţionarea automobilului de-a lungul aceleiaşi trase pe care automobilul tocmai a parcurs-o înainte.

Sistemul de afişare şi operare pentru noul BMW Z4 a trecut şi el prin îmbunătăţiri suplimentare. Roadsterul este disponibil opţional cu sistemul de operare BMW 7.0, care se remarcă prin funcţii digitale de ultimă oră, adaptate exact cerinţelor conducătorului auto.

BMW Live Cockpit Professional aduce grafică proiectată, bazată pe context şi personalizabilă pe panoul de instrumente complet digital şi displayul central, fiecare dintre ele având un monitor cu diagonala de 10,25 ţoli (26,04 cm).

Pentru a asigura funcţionarea perfect intuitivă şi bazată pe necesităţi, conducătorul are posibilitatea să aleagă funcţionalitatea touchscreen a displayului de control, controlerul iDrive, butoanele de pe volan sau controlul vocal.

Citește și: Mic ghid de stil pentru când conduci un cabrio

Urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram