Laia Sanz a fost anul acesta cea mai bine clasată femeie din Raliul Dakar. La clasa moto, ceea ce mi se pare că este mult mai greu decât la clasa auto.
CUPRA, brandul desprins din SEAT, a ales-o ca ambasador pentru a promova modelele sportive ale mărcii, iar în cadrul acestui parteneriat Laia Sanz va concura cu un model CUPRA TCR în curse de anduranță, prima dintre ele fiind programată pe circuitul de la Montmeló.
Avem 5 întrebări pentru cea care ne va face să ne uităm la Dakar și în 2019:
Ce pasiuni ai?
Motocicletele, mașinile, cursele în general. Mi-a plăcut mereu competiția. Nu doar să câștig, ci și să îmi descopăr potențialul, să mă forțez să fac mai mult, să fac lucruri pe care alții le consideră imposibile. Am avut dintotdeauna o conexiune puternică referitoare la mașini. Încă îmi amintesc cum tata mă punea pe capota mașinii lui când aveam doi sau trei ani. Pasiunea adevărată e greu de exprimat în cuvinte. Nu poți defini o emoție. Poți doar să o trăiești.
A schimbat pasiunea pentru curse personalitatea ta?
E parte din cine sunt. Am o personalitate de competitor, e în ADN-ul meu. Câteodată nu poți separa cine ești de ceea ce faci. Indiferent de ce faci, fie că ești designer, muzician, artist, orice altceva, trebuie să rămâi fidel pasiunii tale.
Ce înseamnă CUPRA pentru tine?
Spiritul de competiție al SEAT. Pasiunea pentru cursă, o viziune comună pentru mașini și pentru circuit, descoperirea faptului că cele două lucruri merg de minune una cu cealaltă. Totodată, e vorba despre dorința de a afla ce urmează, ideile care îți vin pe circuit, dorința de a vrea să faci mereu performanțe mai bune. Nerăbdarea de a ajunge la garaj și de a schimba lumea.
„Nu poți defini o emoție. Poți doar să o trăiești.” – Laia Sanz
Unde crezi că se poate ajunge cu evoluția curselor?
Mecanica se poate schimba mult. Dar competiția în sine, nu cred. Spiritul e același astăzi precum cel din toate timpurile. Mașinile electrice? Astăzi ne este greu să ne imaginăm un viitor fără combustibil, dar odată ce capabilitățile mașinilor cu motoare electrice vor crește, asta va oferi noi posibilități cu siguranță. Vom avea nevoie și de o schimbare de gândire. Întreg conceptul curselor ar putea fi schimbat. În general, cred că viitorul tehnologiilor automobilistice se vor concentra pe om, nu pe mașinărie.
Revenind la prezent, cum e să pilotezi noul CUPRA TCR?
Grozav. E o mașină de curse adevărată. Frâne puternice, direcție grozavă. E mașina perfectă pentru trecerea în lumea curselor pe patru roți. Am învățat multe în timp ce o pliotam.