Lexus RX 500h este un model care se va remarca oricând, în orice mulțime, cumva logic, fiind și o mașină mai rar văzută din clasa sa, dar și o apariție spectaculoasă.
Singura zi din Cars & Roads în care am condus două mașini a picat fix când ne-a venit rândul la 2 dintre modelele în care abia așteptam să urcăm la volan , adica Kia Sportage și Lexus RX.
Cu un preț de achiziție ce depășește 100.000 euro, fiind cea mai scumpă mașină din această ediție Cars & Roads, Lexus RX a fost fără doar și poate „regina balului”, din toate punctele de vedere: cea mai frumoasă culoare, cea mai luxoasă, cea mai puternică, cea mai bine echipată, cea mai mare (din punct de vedere al lungimii și lățimii sale)…
Lexus RX este un model care se va remarca oricând, în orice mulțime, cumva logic, fiind și o mașină mai rar văzută din clasa sa, dar și o apariție spectaculoasă.
Mi-a plăcut la nebunie să o conduc. Lexus RX se așază frumos pe drum, iar cu cei 371 CP îți oferă cu certitudine o experiență de neuitat (nu că ai putea vreodată să uiți de prețul plătit pentru ea). Ador sunetul inconfundabil al motorului puternic, senzația de siguranță și încredere pe care o ai în depășiri, ușurința cu care se conduce, poziția la volan cu o vizibilitate perfectă.
M-a impresionat și nivelul de echipare, cumva prețul te face să îl intuiești și să îl iei ca de la sine înțeles, și totuși, reușește să te surprindă: încălzirea și ventilația în scaune care se activează automat în momentul în care intuiește că îți este frig, sau cald, după caz, oglinda retrovizoare interioară cu cameră incorporată, head-up display-ul prin care poți controla numeroasele funcții ale mașinii…
Ecranul tactil este foarte intuitiv, plasat acolo unde trebuie și include de asemenea toate comenzile de care ai putea avea nevoie. Pe volan se mai găsesc evident, mai la îndemână dacă se poate așa ceva, câteva comenzi și funcții… recomandat ar fi însă să te rezumi la ceea ce cunoști și-ți este necesar pentru că altfel riști să te pierzi puțin prin meniuri (oamenii au vrut totuși să ofere totul pentru banii pe care îi plătești pe mașină).
La partea de sisteme avansate de asistență la condus Lexus debordează… depinde și de stilul tău de condus și de preferințe (pe mine, de exemplu, nu mă deranjează când mașina decide peste mine că nu e safe o schimbare de bandă și-mi place să fiu avertizată de diferite obstacole/pericole pentru că astfel știu că mă pot baza pe ea și mă relaxez mai tare la volan), dar probabil că vei ajunge să dezactivezi 2 sau 3 dintre ele.
Lexus RX poate îndeplini cu brio și rolul de birou mobil (de lux, evident), și nu doar datorită scaunelor confortabile și spațiului oferit, am descoperit la bord nu mai puțin de 6 porturi USB pentru a încărca toate gadget-urile de care dispui în același timp, dar și o priză pentru a încărca laptopul, de exemplu.
Așa cum am subliniat de la început, mi-a plăcut mult Lexus RX. Pentru că arată bine, în primul rând, oferă tot spațiul de care ai nevoie pentru o călătorie – mai lungă sau mai scurtă – confortabilă, este agil și dinamic, și, bineînțeles, supertehnologizat.
Versiunea testată de noi, Lexus RX 2.4 500h HEV F Sport Performance costă 100.100 euro (TVA inclus), prin leasing operațional la Autonom îl puteți conduce plătind o rată lunară de 1341 euro, timp de 57 de luni.
#CarsAndRoads by Michelin este un proiect AUTOCRITICA ➕ Green Partner: Autonom ➕ Alimentat de: MOL Romania ➕ Tehnologizat de: Server Config ➕ Pornit de: VARTA Automotive ➕ Susținut de: Pago
Foto: Bogdan Para / Ciprian Mihai