Features

Cu Mini la Retromobil Fest 2018

Am fost la Retromobil Fest, cel mai complet și complex eveniment retro din România creat și dedicat pasiunii pentru vehicule istorice, iar pentru mine a fost un eveniment cu adevărat special. 

A fost și primul eveniment de acest gen în care am participat activ – am condus un superb Mini din 1975 pe circuitul Academiei Titi Aur în cadrul Cupei Presei Retro Grand Prix. Iar pe post de copilot am avut-o pe curajoasa Pia.

Ce am câștigat? Experiență în primul rând și certitudinea că vreau să repet senzațiile cât mai curând.

Cum este la volanul unei mașini clasice? Minunat! Te simți teleportată într-o altă viață, altă realitate… Uiți complet de conexiunea Bluetooth, de sistemul de sunet hi-fi, chiar și de navigație (sau waze și alte nebunii).

Nu te concentrezi decât pe plăcerea de a conduce, pe experiența la volan. Simți că ai pornit într-o călătorie și totul pare o aventură.

Tehnic vorbind, se conduce puțin mai dificil decât o mașină contemporană. Este și normal cu toate sistemele de asistență la condus și confort pe care vehiculele din acest moment le propun. Însă, la volanul acestui Mini din 1975 mi-am dat seama și de dezavantajele sistemelor moderne, pe lângă atuurile lor evidente.

Condusul a devenit o rutină, o nevoie și obișnuință. Nimeni nu mai ia mașina de plăcere ci pentru a evita așteptarea, pentru a reduce durata deplasării sau pentru confort.

Da, este mai puțin obositor să conduci o mașină cu cutia automată în oraș, reduci consumul de carburant cu sistenul Stop&Start, stai fără stres în coloană, în urcare, când ai sistem de asistență pentru demararea din pantă, dar și ce satisfacție să depășești toate aceste obstacole doar prin « maiestria » ta de a conduce.

A fost o provocare și mi-a plăcut enorm la volanul acestui model clasic Mini. Treptele de viteze nu sunt foarte intuitive – la început am nimerit destul de greu a doua și-a treia, dar cu puțin exercițiu nu cred ca ai vreo problemă. Pedalele sunt destul de asemănătoare, ca rigiditate, cu cele de la modelul pe care îl conduc în mod curent, deci nicio problemă aici.

Deși mult mai simplu decât bordul modelelor moderne, regăsești totuși toate informațiile esențiale: de la vitezometru la turometru și indicator pentru cantitatea de carburant din rezervor.

Poziția la volan este foarte comodă, sau cel puțin, pentru înălțimea și conformația mea este ideală. Cred că aș putea conduce fără probleme acest model și la drum lung.

Cu retrovizoarele am avut mici dificultăți, nici nu am stat să le reglez foarte atent, fiind vorba de niște tururi pe circuit.

Acum, aș fi curioasă să încerc și modele mai vechi. Oricum ar fi, experiența unui raliu de regularitate cu o mașină clasică este pe lista mea de To Do pentru vara aceasta și abia aștept să vă povestesc despre ea. Aventura cu acest Mini doar mi-a deschis apetitul! Mulțumesc, Georgios!

Foto: Ilie Marius Boboacă

Citește și: She drives… he drives…

Urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram

Din aceeași categorie

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Noul Opel Frontera va fi disponibil în România din toamna acestui an

Opel anunță începutul unui nou capitol din istoria lungă...

Culoarea Tuscadero revine pe noul Jeep Wrangler 4xe MY24

Tuscadero, un magenta cromatic profund și intens, este cea...

Am condus noul Suzuki Swift mild hybrid

Am condus noul Suzuki Swift prin sătuce franțuzești tipice...

Cele mai recente

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS...

Noul Opel Frontera va fi disponibil în România din toamna acestui an

Opel anunță începutul unui nou capitol din istoria lungă...

Culoarea Tuscadero revine pe noul Jeep Wrangler 4xe MY24

Tuscadero, un magenta cromatic profund și intens, este cea...

Am condus noul Suzuki Swift mild hybrid

Am condus noul Suzuki Swift prin sătuce franțuzești tipice...

Mazda a ajuns la 20 de puncte de vânzare în România

Trei noi showroomuri Mazda au fost deschise în 2023...

Pirelli extinde gama Elect cu două noi pneuri P Zero pentru Porsche Taycan

Pirelli P Zero R și P Zero Trofeo RS au fost alese de Porsche pentru restilizarea modelului Taycan și vor fi singurele anvelope disponibile...

Noul Opel Frontera va fi disponibil în România din toamna acestui an

Opel anunță începutul unui nou capitol din istoria lungă și de succes a companiei: astăzi, constructorul auto din Rüsselsheim a dezvăluit primele imagini ale...

Culoarea Tuscadero revine pe noul Jeep Wrangler 4xe MY24

Tuscadero, un magenta cromatic profund și intens, este cea mai nouă culoare exterioară în ediție limitată oferită în premieră pe noul Jeep Wrangler 2024. Happy...