[Test drive] O ieșire la zăpadă cu Alfa Romeo Stelvio

0
75
Alfa Romeo Stelvio

Am testat Alfa Romeo Stelvio și, deși nu am întâlnit încă un model Alfa Romeo care să nu îmi placă, am rămas impresionată de performanțele sale în off-road.

Așa că, iată experiența mea pe larg.

Relația mea cu SUV-urile este un fel de love / hate, mai mult love decat hate. Asta pentru că îmi place în mod deosebit poziția înaltă de condus. Totuși, persoana rațională din mine știe ca SUV-urile ocupă cam mult loc în trafic și sunt ceva mai greu de parcat.

Și cam asta este tot ceea ce am de zis negativ despre SUV-uri, la modul general. În particular, despre Stelvio am doar cuvinte de laudă.

Pentru cele care nu vor avea răbdare să citească până la final ce voi scrie despre Alfa Romeo Stelvio, acesta este sumarul: Stelvio este absolut magnific! Singura parte negativă la testul cu Alfa Romeo Stelvio a fost faptul ca a trebuit sa îl dam înapoi.

Primăvara este deja aici, însă dacă vă place zăpada și faceți un mic efort, încă găsiți pârtii unde se schiază binișor până la finalul lunii, cel puțin. Și cum eu sunt mare amatoare de sporturi de iarnă, de câte ori am ocazia să testez un 4X4, mă uit spre munți și pornesc în căutarea zăpezii.

Alfa Romeo Stelvio

Ce test este mai bun pentru un SUV, daca nu o ieșire în offroad, pe zăpadă?

Zis și făcut. Imediat ce am preluat mașina, am plecat spre munte. În București, ca de obicei, este trafic. Și un trafic aglomerat nu poate fi apreciat decât într-o mașină cu un interior superb. Este poate, printre puținele momente când m-am bucurat de timpul avut la dispoziție, admirând interiorul.

Alfa Romeo Stelvio

Scaunele din piele sunt frumos conturate și confortabile. Butonul de pornire este poziționat pe volan, în partea stângă, cam în același loc în care se gasește și în modelele Ferrari.

Tot pe volan, într-un mod foarte ușor de nimerit sunt comenzile audio, pentru telefon și pentru pilotul automat.

Pe consola centrală se află pad-ul circular, care controlează majoritatea funcțiilor mașinii, alături de două butoane simetrice, pentru volum audio și modurile presetate de condus.

Îmi place și modul în care este integrat în bord ecranul de 8,8 inch, în special dacă este să comparăm acest aspect cu ceea ce oferă concurența.

Totul este bine integrat în design, iar inserția de lemn cu finisaj mat îi ofera un aspect elegant.

Poziția la volan este una cum numai Alfa Romeo știe să propună: pedalele, volanul și scaunul sunt poziționate într-o simetrie perfectă. După ce am coborât din Stelvio, am bombănit câteva zile poziția scaunului din mașina mea personală. 🙂

Alfa Romeo Stelvio

Designul și caracterul practic se împletesc frumos și ar fi multe de menționat la capitolul designul interior. Am apreciat de la calitatea materialelor până la multitudinea de dotări din echiparea standard.

Și cu toate acestea, oricât de frumos ar fi interiorul modelului Alfa Romeo Stelvio, nu acesta este cel mai interesant aspect al mașinii.

As vrea totuși să mai menționez un lucru care mi-a placut mult și anume: simplitatea prin care se selectează modul P (parcare) al cutiei de viteze. Nu este nevoie să muți nicio manetă/schimbator, ci pur și simplu se apasă un buton și mașina este în modul P. Acesta este genul de detaliu minor, pe care începi să îl apreciezi pe masură ce folosești mașina.

Pe șosea, Alfa Romeo Stelvio stă ca pe șine. Este rapid și foarte ușor de condus. Dar nici nu mă așteptam la altceva din partea italienilor. Din contră, eram nerăbdătoare să văd cât de sportiv este și cât de rapid se poate conduce pe drumurile virajate de munte.

Sportivitatea și plăcerea de a conduce au fost întotdeauna pe lista obiectivelor italienilor de la Alfa Romeo, iar în cazul lui Stelvio eu zic că au facut o treabă foarte bună.

Alfa Romeo Stelvio

Modul în care se conduce este ceea ce îl face pe Stelvio sa fie o adevarata mașină cu ADN de Alfa Romeo.

Modurile de condus chiar așa se și numesc: DNA (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency Mode). Acestea pot fi selectate printr-o ușoară rotire a unui buton de pe consola centrală.

Am testat modul ‘Natural’ în oraș și pe autostradă. În acest mod, mașina chiar așa se și comportă, natural. Face totul fără efort. Are o reacție bună a pedalei de accelerație și a direcției, iar consumul este ținut sub control.

Imediat cum am ieșit de pe autostradă, am comutat pe modul D (Dynamic). În acel moment, Stelvio s-a transformat dintr-un SUV relativ cuminte și confortabil într-o adevărată sursă de senzații tari. Accelerația răspunde instantaneu, direcția este mult mai rapidă, iar depășirile se fac fără cel mai mic efort.

Pe măsură ce mă apropiam de munte, drumurile virajate erau tot mai prezente, iar Stelvio îmi lăsa senzația că pe astfel de drumuri se simte cel mai bine.

Alfa Romeo Stelvio

Chiar dacă a venit primăvara, zăpada încă este din abundență în pădurile de la munte. Modul de condus cel mai potrivit pentru asfalt umed și zăpadă este A ( Advanced Efficiency Mode), dar eu le-am testat pe toate.

Dacă pe șosea am așteptări serioase de la orice model Alfa Romeo, zăpada putea să ridice câteva dificultăți. Nu a fost însă cazul.

Atât pe modul N cât și pe modul A, Alfa Romeo Stelvio se descurcă admirabil pe drumuri înzăpezite.

Alfa Romeo Stelvio

Și pentru că m-am aventurat departe de zone locuite, pe drumuri forestiere unde abia încăpea o singură mașină, am fost nevoită să întorc în pădure. Cu toate că mașina era echipată cu jante de 20”, manevrele prin zăpada de aproximativ 30 cm nu au ridicat nicio problema.

Alfa Romeo Stelvio

O funcție interesantă este setarea vitezei maxime la coborârea în pantă, lucru care poate fi foarte util în situații cu aderență scăzută.

Tot ceea ce pot să spun este că Alfa Romeo Stelvio este surprinzător de capabil în off-road.

Alfa Romeo Stelvio

Mașina testată de mine are nivelul de echipare “First Edition”, fiind dotată cu un motor de 2 litri turbo pe benzină, cu 280 CP, o cutie de viteze automată cu 8 trepte și tracțiune integrală. Lista de dotari standard este mult prea lungă pentru a o menționa aici, mai exact are 84 de poziții, dotările opționale fiind doar 3 (vopsea metalizată, etriere roșii și inserții de lemn de nuc).

Prețul acestui model este de 50.579 Euro (fără TVA).

Cam atât despre Alfa Romeo Stelvio. Vă las acum pentru că plec pe pârtie, pentru ultima dată sezonul acesta.

Foto: Marooni

Alt test drive: 10 lucruri care ne-au plăcut la Toyota C-HR

Urmărește SheDrives.ro pe Facebook și Instagram