Cel mai tânăr membru al familiei germane, Volkswagen T-Cross, ne-a însoțit un weekend prin București.
Și după această experiență urbană, tare ne-ar plăcea să îl vedem cum se comportă și la un drum lung.
Dezvăluit la finalul toamnei, la Amsterdam, în compania fermecatoarei (și cameleonicei, aș adăuga) Cara Delevigne, care este de altfel și imaginea acestui model, noul Volkswagen T-Cross a ajuns și în România.
De fapt, noul T-Cross poate fi comandat încă din luna februarie a acestui an, dar abia de curând am început să și vedem primele mașini pe străzile din București.
Și, recunosc, că întorc capul după T-Cross. Pentru că îmi place cum arată noul SUV de mici dimensiuni al celor de la Volkswagen. Știu că este o chestiune de gusturi, dar îmi plac mult liniile sale ușor rotunjite, lateralele musculoase și partea din spate cu semnătura luminoasă distinctă.
M-am simțit bine la volanul său încă din primul moment. Poziția înaltă la volan te face să te simți stăpână pe șosea, privind de la înălțime traficul dimprejur.
Volkswagen T-Cross se conduce ușor. Este foarte manevrabil. Accelerează lin, de altfel, dintotdeauna mi-a plăcut cutia de viteze automată de la Volkswagen.
Și ai la volanul său acel sentiment de siguranță, atât de important pentru liniștea ta în traficul haotic din București. Sentimentul de siguranța provine atât din poziția foarte bună la volan, controlezi totul foarte ușor și ai vizibilitate foarte bună, dar și din comportamentul mașinii.
Accelerează lin, așa cum am mai spus, dar frânează scurt și precis. Simți că poți avea încredere, chiar și atunci când un șofer nehotărât (să îi spunem așa) frânează brusc sau un pieton amețit îți sare în față fără preaviz.
Și încă un atuu în traficul nebun din București? Interiorul noului Volkswagen T-Cross este foarte bine antifonat. Motorul mi s-a părut extrem de silențios. Și parcă, după o zi de muncă, simți nevoia de puțină liniște, să te poți măcar cufunda în gândurile tale atunci când aștepți minute în șir în coloană, la orele de vârf.
Am apreciat și garda sa la sol înălțată suficient pentru a urca bordurile ca un adevărat alpinist. Datorită dimensiunilor compacte și faptului că am putut parca fără prea mari bătăi de cap, aproape că uitasem că este vorba de un SUV.
Claritatea și organizarea tipic germană se remarcă în multe dintre detaliile din interiorul mașinii. Instrumentarul de bord și toate celelalte afișaje din bord sunt foarte clare, simple, curate. Nu îți distrag atenția de la drum atunci când conduci și îți afișează clar informațiile de care ai nevoie.
Volkswagen T-Cross poate fi și “biroul tău mobil”. Îți oferă spațiu suficient să te desfășori și să transporți toate instrumentele necesare, îți poți conecta telefonul pentru a fi permanent la curent cu tot ceea ce se întâmplă, dar și în siguranță în trafic, îl poți încărca prin inducție.
Știam că este una dintre cele mai sigure mașini din clasa sa, a obținut 5 stele în cadrul testelor NCAP. Și mi-a plăcut că nu îi lasă nici măcar pe pasagerii locurilor din spate să călătorească fără centura cuplată, alerta sonoră fiind, evident, insuportabilă.
Aș zice deci, despre Volkswagen T-Cross, că este mașina în care ai încredere să îți plimbi copiii fiind foarte sigură, dar și de care să fii mândră, atunci când parchezi la mall, având un look fresh, modern, care atrage privirile. Ajută, cred, și faptul că imaginea T-Cross este Cara Delevigne.
Modelul pe care l-am condus în weekend, în București, a fost un T-Cross nivel de echipare Life, cu motor pe benzină de 1,0 litri și 115 CP, cu cutie automată de viteze. Prețul acestui model pornește de la 18.323 euro (TVA inclus).
Datorită unor dotări opționale, printre care Sistem de navigatie Discover Media cu Volkswagen Media Control, Pachet styling „Black”, Faruri LED Basic, Active Info Display- afisaj digital pentru instrumentarul de bord, Aer conditionat automat Climatronic, prețul modelul testat de noi este de 22.732 euro (TVA inclus).