Mazda CX-30 este mașina potrivită atunci când vrei o mașină de familie sau o mașină pentru călătorii și drumuri lungi… dar se simte suficient de compactă pentru a fi o excelentă mașină de oraș, un partener ideal pentru drumurile de zi cu zi.
Ultima „plimbare” cu mașina de anul trecut a fost un weekend de relaxare la Palace Govora, iar Mazda CX-30, de la Asko Group, a fost compania perfectă.
Nu ne-am mai întâlnit din 2021, în Cars and Roads, dar iarna aceasta am constatat cu bucurie că Mazda CX-30 nu s-a schimbat! Cel puțin nu în ceea ce privește ținuta de drum, poziția excelentă la volan, confortul și sistemele de asistență la condus… este același model versatil, pe care te poți baza în orice împrejurare.

Mazda CX-30 este un SUV agil, care s-a strecurat fără probleme în traficul aglomerat din Militari, în zi de vineri la prânz. Și iarăși, fără niciun efort, și-a intrat rapid în rolul de companie pentru un weekend escape, în momentul în care am „pășit” pe autostradă.
Ce mi-a plăcut la Mazda CX-30?
Mazda CX-30 este, în primul rând, o mașină frumoasă, cu un design simplu, dar irezistibil. Cu ținuta ei atletică, liniile fluide, sculpturale, nu are cum să treacă neobservată, indiferent de preferințe sau obiceiuri, mai ales în culoarea vedetă Soul Red Crystal, adică cel mai frumos roșu pe care îl poate îmbrăca o mașină.


Mazda CX-30 se conduce ușor, m-am simțit la volanul ei de parcă o conduceam dintotdeauna, de parcă nu aș mai fi coborât din ea din 2021 (când de altfel mă și tenta să îmi schimb mașina).
La volanul ei, te simți centrul universului, protejată și răsfățată, ca atunci când porți rochia preferată și ești regina balului! Asta și datorită faptului că interiorul mașinii este conceput „în jurul” șoferului, pentru a-i oferi tot confortul, dar și suportul necesar.
Poziția la volan este (pentru mine, cel puțin) una ideală – cu vizibilitate perfectă asupra drumului (da, și sistemele de asistență și detecție fac acum o mare parte din treabă pentru tine), cu acces facil la comenzile de care ai nevoie în timpul călătoriei – AC, sistemul audio, informațiile din telefonul conectat prin Apple CarPlay… Head-up display-ul contribuie și el la senzația de confort, nefiind obligată să întorc privirea de la drum pentru a urmări instrucțiunile sistemului de navigație.

Mi-a plăcut mult cum se așază Mazda CX-30 pe drum, senzația de siguranță pe care o oferă la viteze ridicate pe autostradă, stabilitatea pe viraje. Suspensia este reglată pentru confort, dar cei care își doresc niște senzații mai puternice, pot comuta pe modul sport.
Am călătorit o bună bucată de drum singură, așa că mi-am putut face de cap… toate piesele virale pe Instagram (nu cred să fi ratat Spotify vreuna), muzica la maxim, eu în audiții la românii au talent! Legat de Mazda CX-30, m-a impresionat calitatea sunetului, poziționarea difuzoarelor (12 la număr) exact acolo unde este nevoie, dar și lipsa „bruiajelor” exterioare, în interior nu pătrunde zgomotul de la rulare.
Unde s-a simțit cel mai bine Mazda CX-30?
Așa cum spuneam, nu am apucat să o conduc foarte mult prin oraș, dar din cele câteva drumuri pe care le-am făcut împreună mi-am putut da seama că Mazda CX-30 poate fi o citadină perfectă. Se potrivește în peisajul urban mai ales prin forme și dimensiunile compacte. Se strecoară cu agilitate, este confortabilă și plăcută atunci când șederea în trafic se prelungește, iar cutia automată cu șase trepte este fix ceea ce ai nevoie.
Aș mai adăuga tot pe lista de atribute de „fată de oraș” și spațiile de depozitare. Nu știu dacă toată lumea este la fel ca mine, dar am tendința de a transforma mașina în al doilea apartament… sau, să zicem, o garsonieră în care mă mut pe timp de zi, în care am haine și pantofi de schimb, outfitul de sport (când este cazul), diverse cosmetice și alte lucruri care se pot dovedi utile într-o zi.
Astfel, Mazda CX-30 are un torpedou chiar încăpător, la fel și cotiera, poate buzunarele portierelor ar fi mers ușor altfel compartimentate. Portbagajul este inteligent conceput, efectiv ca o invitație la shopping, am reușit să îndes în interior sacoșele voluminoase cu cumpărăturile de la Annabella, adică ingrediente pentru masa de Crăciun cu 40 de invitați!
Cu toate acestea, adevăratul caracter al mașinii cred că se dezvăluie totuși la drum lung. De la scaunele confortabile la direcția precisă, stabilitatea și dinamica fac din Mazda CX-30 partenerul perfect pentru o evadare de weekend sau chiar un road trip prin Europa (mi-a plăcut mult să o conduc în Girona și împrejurimile Barcelonei, și m-aș întoarce acolo).

Portetul robot al posesoarei de Mazda CX-30?
În primul și-n primul rând, posesoarea de Mazda CX-30 iubește frumosul și îl caută în orice formă de manifestare. Este o mașină cu un design extrem de atrăgător, de care te poți îndrăgosti la prima vedere.
Totodată este o mașină care emană stil și eleganță, dar și robustețe. Posesoarea de Mazda CX-30 este impresionată de materialele de calitate și atenția la detalii.
Este o persoană activă, care-și dorește o „companie” pe măsură, o mașină versatilă, fiabilă, care să o ducă din punctul A în punctul B, fără griji și bătăi de cap, dar în care se poate urca oricând, inopinat, pentru porni într-o aventură, singură sau alături de familie sau prieteni.
O mașină sigură, super echipată, dar care îi trezește un sentiment de plăcere de fiecare dată când o privește sau se urcă la volan.


Ce versiune Mazda CX-30 am testat
Pentru această escapadă de weekend, mi-a sărit în ajutor Asko Group, care este, printre altele, este și dealer Mazda.
Eu am testat Mazda CX-30 de 2,0 litri e-Skyactiv X 186 CP, cutie automată, nivel de echipare Exclusive – Line (un nivel 3 de echipare), cu un preț de bază de 35.290 euro (TVA inclus), la care se adaugă doar culoarea specială (roșul acesta atât de frumos de la Mazda), 750 euro (TVA inclus).

Sincer, nici nu știu ce ar mai fi fost de adăugat… sunt extrem de multe dotări incluse în standard pe acest nivel de echipare.
Aș enumera doar dintre cele de siguranță câteva care mie mi se pare importante: Sistem de monitorizare 360° cu monitorizarea traficului frontal și a șoferului, Sistem monitorizare unghi mort (BSM) cu asistență la deplasarea în marșarier (RCTA), Sistem alertă distanță și viteză (DAS), Sistem alertă șofer (DAA), Control Dinamic Stabilitate, Asistență inteligentă la viteză (ISA), Sistem de asistență la părăsirea benzii de rulare (LAS), Pilot automat adaptiv (MRCC), Asistent inteligent de frânare (SBS). Tot în echiparea standard sunt incluse și sistemul audio BOSE cu 12 difuzoare (care te transportă direct în sala de concert), head-up display-ul, farurile LED Matrix adaptive (incredibil cât de mult ajută la deplasarea în siguranță pe timp de noapte sau în condiții de vreme rea), hayon-ul reglabil electric, volanul îmbrăcat în piele și încălzit (o funcție absolut genială iarna, dar și în zilele reci, mohorâte de toamnă).











