Pneurile reprezintă singurul contact între mașină și suprafața de rulare. Și tocmai de aceea este foarte important să verifici presiunea în pneuri și uzura acestora în fiecare lună.
Pirelli are un slogan care îmi place foarte mult: “Power is nothing without control”. Și exact despre asta este vorba când vine vorba de pneuri, fiind singura pară de contact între mașină și suprafața de rulare.
Și de aceea este foarte important să ai grijă de pneuri. Îți recomandăm să verifici uzura acestora în fiecare lună, pentru că fiecare milimetru de cauciuc te ajută să frânezi în siguranță.
Și, de fiecare dată când alimentezi, poți să-ți verifici și presiunea în pneuri. Aceasta nu este doar vitală pentru o călătorie în siguranță, dar este și un mod bun de a eficientiza consumul de combustibil.
Într-o situație extremă, pneurile cu o presiune corectă și fără un grad accentuat de uzură ajută toate echipamentele de siguranță cu care este echipată mașină să funcționeze eficient și îți pot salva viața.
O roată umflată prea puțin are un impact asupra aderenței și comportamentului mașinii, iar șansele de a face pană sunt mult mai mari. O roată umflată prea tare înseamnă o pată de contact mai mică cu drumul și asta duce la o distanță mai mare de frânare.
De asemenea, în ambele cazuri, uzura anvelopei este mai mare. Dacă anvelopa este umflată prea puțin se uzează foarte mult flancurile și asta poate duce la o problemă structurală, iar dacă este umflată prea tare se uzează foarte mult centrul benzii de rulare.
De exemplu, la o viteză de 100 km/h distanța de care e nevoie ca mașina să se oprească este mai mică cu 6% decât în cazul unei anvelope umflată prea puțin.
Verifică în manualul de service al mașinii care sunt presiunile corecte în pneuri (la unele mașini le poți găsi pe un sticker lipit pe cadrul șasiului când deschizi ușile) și asigură-te că totul este ok la fiecare realimentare cu benzină. Iar dacă nu te simți confortabilă cu manevarea compresorului mobil, sigur te ajută personalul din benzinărie.
Cel mai probabil, anvelopele tale au și elemente care marchează gradul de uzură. De obiecei sunt câte 6 pe fiecare pneu. Dacă acești indicatori sunt uzați este timpul să-ți schimbi pneurile. Mai poți să faci și testul cu o monedă de 1 Euro pe care să o introduci în canelurile de pe banda de rulare. Dacă banda galbenă a monedei este vizibilă, înseamnă că trebuie să-ți schimbi pneurile.